Micromaster 440. Motordan çıkan ses ve yol almama

Katılım
27 Eyl 2019
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
30
Merhabalar. Micromaster 440 sürücülü bir dekantör motorumuz var. İlk kalkışta bir cazırtı yapıyor ki bu seneye kadar hiç karşılaşmamıştık. Elektrik kesintilerinden (gel-git) hemen sonra devir düşmeden yol vermeye çalıştığımızda ise yine bir cazırtı koparıyor ve uzun süre motordan farklı bir ses geliyor ancak devir anlık sabit olup tekrar düşmeye başlıyor. Defalarca fabrika ayarına dönüp tekrar parametre girmemize rağmen sadece ilk kodlama yaptığımızda düzeliyor örnek veriyorum bir gün sonra denediğimizde yine aynı hataları alıyoruz. Farklı farklı yerlerden destek almama rağmen durum aynı. Ve son olarak şunu belirtmek isterim sürücülerle ilgili bilgim çok az ve bu konularda çok yeniyim. Umarım sorunumu anlatabilmişimdir. Şimdiden herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Yol göstermesi açısından;
Sürücü üzerinde herhangi bir hata kodu var mı?
Sürücü üzerindeki dijital I/O ları(enable,ready) görebiliyor musun.
Motor sargı dirençlerini ölç veya izolasyonuna bak(ölçebiliyorsan)

Bunlardan bir sonuç çıkmıyorsa siemens servisi ara tel den yardımcı olurlar. Belki sürücü IGBT lerinde bir problem olabilir.
 
Cevabınız için teşekkür ederim. Şöyle söyleyeyim. Motoru sökmem imkansız çünkü durmadan çalışmamız gerekiyor zeytin işiyle uğraşıyoruz zaten sezon en fazla 3 ay sürüyor. Elektrik kesildiği zaman ancak durduğunda tekrar yol alıyor bu da bizim için yarım saat kayıp demek. Asıl sorunum durmasını beklemeden çalıştırabilmek. Hata kodlarına gelecek olursak her seferinde farklı bir hata kodu alıyorum F0001 F0002 A0910 A0911 A0501 bunlar en son yakalayabildiğim hatalar. Eskiden elektrik kesilince FN ye basıp tekrardan yol alırdık şimdi aşırı bir cazırtı ve hata. Yol alamıyoruz. Teşekkür ederim.
 
Ortam koşulları önemli. Motor sürücü arası mesafe, şok bobini, sürücü ve motor gücü(genelde sürücü gücü eşit veya bir üst seviye olmalı) etkili. Kodlara göre aşırı akım,yük, topraklama olabilir. Açıklamalara göre takip edilmeli. Hata kodlarındaki açıklamaları irdelemeye çalış.
 

Ekli dosyalar

  • Hata Kodları.xlsx
    557.5 KB · Görüntüleme: 8
Motor sürücü arası mesafe yıllardır aynı. Hatta şunu belirtmeliyim yıllardır her şey aynı. Değişen hiçbirşey olmadı. Sadece Şebeke geriliminden emin değilim. Şu an anlık 405-407 v arasında çekiyorum. Bir de şu var, dekantörü biz durdurduğumuzda devir düşerken bile ekranda hata kodu görüyoruz P1200 4 olmasına rağmen dönen motorun frekansını aramıyor.
 
Sorununuz motorla kablo veya başka birseyle değil. Cihazınızda içsel hata var. Tamirci yolu gözüküyor. Söylediğiniz arıza kodları buna delalet ediyor
 
Sürücüye direnc baglamanız gerekebilir.Son anlatımından onu anlıyorum.Durus esnasında, rejeneatıf gerlim olusmakta. Sızın terımızlle benim bıldıgım rerım farklı gibi, dekantör dedıgınız makına, seperatörmü...Seperatör gec duruyor bıldiğim kadarı ile. Motor/sürücü gücüne uygun frenleme direnci takmanız gerekebilir.
 
Daha önce aynı sekilde çalışan bir makineye arıza yaptıktan sonra ekstra biseyler eklemek pek mantıklı gelmedi zamanında zaten bu şekilde çalışıyormuş ama yinede haddimi aşmak istemem
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,243
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst