Hidrafor Pompa Kontrol Çalışma ve Görüşleriniz

kadir1978

Üye
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
323
Puanları
1
Hidrofor basıncını kontrol edebileceğimiz Plc ile uygulanmış bir çalışma yaptım.Program ve projesini hazırladım denemsini yakında yapacağım kısmetse.Piyasada bu şekilde veya daha farklı sürücü macrosu üzerinden yapılanlar var.Bu şekilde denemeyi düşündüm.İleriye doğru geliştirlebilir.Sizlerden ricam olumlu yada olumsuz görüşlerinizi bildirmeniz.

HİDRAFOR BASINÇ ÇALIŞMASI - YouTube

HİDRAFOR POMPA KONTROL ÇALIŞMA SİSTEMİ

SİSTEM ÇALIŞMA ŞEKLİ:
-Sistem istenilen basınç doğrultusunda hedefe doğru motorları birer,birer çalıştırarak hedefi yakalaması ve akış devam ettiği sürece aynı seviyeyi koruyarak çalışmaya devam etmesi şeklinde yazılım ile kurulmuştur .Akış durduğunda tüm motorları kapatarak sistemi başa alarak akışın devam etmesi beklenir.
-Sistem manuel veya otomatik olarak çalıştırılabilir.
-Basınç kontrolü otomatik’te basınç transmitteri,manuel’de ise basınç siwiciyle kontrol edilmektedir.
-Çalışması istenilen motorlar seçilerek aktif,çalışması istenmiyen motorlar pasif konuma alınabilir.
-Otomatik çalışmada eşit yaşlandırma yapılarak hangi motor daha az süreyle çalıştıysa ilk o çalışacak şekilde otomasyon tarafından seçilir.Motorlara yük binmesini engellemek ve arıza riskini düşürmek hedeflenmiştir.
-Sistem otomatik konumda ve motorlar çalışıyorken herhangi bir motorun arızalanması termik atması durumunda sistem kendini stop ederek arızalı motoru pasif eder.Diğer sağlam motorları en az çalışanından olacak şekilde seçerek sistemi tekrardan kendini start ederek beklemeksizin sistemi diğer motorlarla,arıza giderilinceye kadar beslemeye devam eder.
-Sistem start’tan sonra motorlar çalıştığı halde istenilen basınca(kavitasyon eğrisine) ulaşılamıyor ise sistem kendini otomatik stop ederek arıza bildirimi ve alarm siren ikazıyla uyarır.
-Otomatik çalışmada sürücüde arıza durumunda ekrandan(motor sürücü arıza durumunda manuel çalışmaya geçiş) seçeneği aktif edlilmiş ise sistemden son hangi motorda çalışmış ise onu pasif ederek diğer motorlarla manulel konumda çalışmaya devam eder.
-Arıza durumunda motorun numarası,arıza şekli,arıza zamanı alarm panelinden okunulmaktadır.
- Motorlar ilk olarak sürücüyle kaldırılacağı için şebekeye binen anma akımını ortadan kaldırılması ve enerji sarfiyatı hedeflenmiştir.
-1,sürücüyle hepsi aynı güçte sürücü-Şebeke mantığıylasınırsız motor çalıştırılabilir.
 
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
-Sistem otomatik konumda ve motorlar çalışıyorken herhangi bir motorun arızalanması termik atması durumunda sistem kendini stop ederek arızalı motoru pasif eder.Diğer sağlam motorları en az çalışanından olacak şekilde seçerek sistemi tekrardan kendini start ederek beklemeksizin sistemi diğer motorlarla,arıza giderilinceye kadar beslemeye devam eder.
-Sistem start’tan sonra motorlar çalıştığı halde istenilen basınca(kavitasyon eğrisine) ulaşılamıyor ise sistem kendini otomatik stop ederek arıza bildirimi ve alarm siren ikazıyla uyarır.

arıza ya da termik atma durumunda sistem tamamen stop etmeden diğer motora geçiş yapılırsa daha güzel olur düşüncesindeyim.

istenilen basıncınca ulaşılmadığı zaman stop etmek yerine sadece uyarı düşünüle bilinir. sistemin nerde ne amaçla kullanıldığına bağlı olarak tabi ki sadece aklıma ilk gelen şey (kötümser düşünürsek) olası bir yangın gibi durumda kullanılması gerekir ise ve yoğun kullanım nedeni ile çıkış basıncı düşük olursa eğer ?? stop başa bela olabilir :(

sanırım ben anlayamadım sürücü, yıldız ve üçgen ilişkisini açabilmeniz mümkün mü?
 
Sonradan dikkatimi çekti manuel-otomatik geçişlerinde sistem stop edip baştan mı başlıyor ?
 

İSM@İL arkadaşım ilgin için teşekkür ederim.

Arıza ve termik durumunda sistemi başa döndürmeyi o anda dalgalanma olurmu şüphesiyle öyle yaptım.Senin dediğinde mantıklı durmaması bide öyle deniyeceğim.İstenilen basınca ulaşamaması için de Sistemde herhangi bir pompa devrede ve frekans konvertörlü çalışmada konvertör maxHz değerine çıkmış ise normalde sistemde mutlaka bir basınç üretmelidir.Bu üretmesi
gereken basınç sistemin yapısına göre değişir.Basınç üretemez ise sistemde problem var
demektir.Pompaların bu şekilde çalışması zararlıdır.Bu eşik basınç değeri kavitasyon
basınçı olarak adlandırılır.Sistemdeki pompaların mekanik ömrünü uzatmak amacıyla,
bu basınç değerinin altında kavitasyon zamanı kadar pompalar max. frekansta çalışır ise
sistem durdurulur.Yangın beslem hidraforları için diesel motorlu veya jeneratörlü besleme yapılmaktadır
yıldız üçgen çalışma,Sistemde, anlık küçük talep değişikliklerinde pompaların sık sık devreye giriş
çıkışlarının engellenmesi için sürücü şebeke mantığı kurulmuş.Bunu sürücü olan bütün panolarda görebilirsin.Bazı panolarda plc yok onlarda zaman rölesi kullanılmış.Yani sürücüye kalkış zamanı ne kadar verildiyse zaman rölesi de o motorla sayacak ve su basıncına ulaşamaz ise zaman rölesi yardımıyla diğer motora aktarılacak şebeke 50 hz olduğu için sürücü 50 hz ulaştığında kontaktör değiştirerek sırayla diğer motorlarada yol vericek.motorun ömrü ve büyük kw motorlarda şebekeye anlık yük bindirilmemesi için bu şekilde düşünülmüş.Plc ile ben 485 üzerinden modbus olarak hızı sürücüye yazdırıyorum basıncı bulana kadar sürücü hızlanıyor ve basıncı bulunca aynı seviyeyi takip ediyor durmuyor.Mesela basınç istenilen 6 bar ise bu basıncı takıp ediyor 6,5 bara yükselirse sistemi başa alarak bekliyor.Bunu hat kapatıldı akış durdu olarak kabul ediyor.Denemesini yapıcam yakında kısmetse sonucunuda bildiririm.
 
Anladım Fakat sürücü varken yıldız üçgen bence gereksiz başka sistemlerde yapılmış olması doğru olduğunu göstermez. bence sürücü çıkışını motora bağlayan ve motoru sürücü ile işi bitince şebekeye bağlayan sadece 2 kontaktör yeterli.

hidrofor sistemleri ile yakın zamanda işim olmadı, fakat yıldız-üçgenin amacı düşünülürse bu şekilde yapmak çok çok gereksiz bir durum. boşa masraf sadece :(
 
Sistemde manuel kontrol olmasa senin dediğin gibi iki kontaktör ile klemens köprüsüde direk bağlıyarak yapılır.Ama sürücü arızalanır ise bu sefer sistem tamamen duracak.diğer iki kontaktör köprü amaclı kullanılmaktadır.

Sent from my Discovery using KontrolKalemi.Com Forumu mobile app
 
:D o zaman yıldız - üçgeni tek sistem yap yol verme sonunda şebekeye devret, ve sürücü yokken kullanılsın
 
Hocam Ariza bilgisini ekleyebilirsiniz
Kullanici olarak text bilgi kismi olabilir

Sent from my Discovery using KontrolKalemi.Com Forumu mobile app
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,314
Kullanıcılar
449,852
Son üye
ddknght

Yeni konular

Geri
Üst