haier salon tipi klimadaki ısıtma problemi önerilerinizi bekliyorum

renotx

Üye
Katılım
25 Ara 2008
Mesajlar
15
Puanları
1
klimaya gramına göre gazı verdim ısıtmaya aldım çalıştırdım manometreyi kompresörün emiş ve basınç hattına bağladım ,
emiş 2-3 bar arası basınç 32 bara kadar çıkıyor 11 amper akım çekiyor ve koruma swici açıyor dış fan duruyor sonrada iç fan duruyor arızaya geçiyor ((4 yollu değiştirdim sorun devam ediyor))
--basınç hattının basınçını 17 bara cekiyorum emme hattı 1-2 bar arası ayarlıyorum calışyor

(basınç borusu üzerindeki ısı swici acıyor komp.ısınıyor borunun üzerinden ayırıyorum belki arızalıdır)

-soğuğa alıyorum bu seferde alçak basınÇ hattının basıncı düşüyor ölçüyorum sıfırın altına düşüyor ve alçak başınç swici açıyor.ve arızaya geçiyor

--iç ünütedeki kılcal takını kople söktüm temiz ledim tekrar baktım yine olmadı



kompresör ısısı kaç derce olmalı ?
basınç borusunun ısısı kaç derece olmalı ?
ısıtmaya alınca emme ve basma hattı basıncı ne olmalı ?
yüksek basınç swici 26 bardamı açıyor ?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
MERhABA ARKADASIM GÖRDUGUM KADARI ILE YUKSEK BASINC FAZLA IC UNITEYIDE ISITMADA KULLANIYORSUN KENDIM GORMEDIGIM ICIN NET OLARAK SOYLEYEMEM ANCAK SANA OLABILICEK ARIZALARI SAYABILIRIM .buyuk ihtimalle icunite evaparatoru tikali en yakin conuc bu.diger ihtimaller ara baglanti da kirik yada ezik,kucuk klimalarin genelinde yoktur ancak buyuklerin cogunda vardir filitre tikali genelde dic unitenin baglanti vanalarinda yada cok yakininindadir dis unitede fan kontrolu varmi bilmiyorum varsa icunite evap sensoruarizali olabilir sensor 50 derece gorene kadar dis unite faninin calismasini saglar arizali ise fan surekli calisir vede basinc artar,gaz fazla diyecegim ancak terazi ile vermissin.4 yollu degistirmissin .sogutmada ki degerleri kontrol et dusuk ise evabi emin olsan bile temizle saygilarimla.harfler tam olmaya bilir noktali harfler yok .
 
yokmu fikirleri olan ölçüm değerleri olan
 
sevgili meslektaşım...
benzzeri bir durum banada mutsibishi tavan tipinde başıma gelmişti..
önce komprosör
arkasından 4 yollu ve kılcal değiştirmiştim...
bu alet ısıtma konumunda 14 15 amper çekiyor dönüştede 3,5 4 bar basınç okuyordum..
ve bir türlü düzgün çalışmıyordu sonunda atıl duran başka bir dış ünite ile değiştirdim..
sonraları diğer ustalar ile yaptım teatilerde sistemde önceki yanıkkomp. den dolayı yağ kalabileceği ve komple sistemin temizlenmeden düzelmeyebileceği kanaat oluştu bizde...
sonuç olarak sistemi komple temizleyip gramajında gazı ve çektiği max ampere göre ilave gazı da verip gözlemlemek yapılacak son çare olarak gözüküyor..
 
sevgili meslektaşım...
benzzeri bir durum banada mutsibishi tavan tipinde başıma gelmişti..
önce komprosör
arkasından 4 yollu ve kılcal değiştirmiştim...
bu alet ısıtma konumunda 14 15 amper çekiyor dönüştede 3,5 4 bar basınç okuyordum..
ve bir türlü düzgün çalışmıyordu sonunda atıl duran başka bir dış ünite ile değiştirdim..
sonraları diğer ustalar ile yaptım teatilerde sistemde önceki yanıkkomp. den dolayı yağ kalabileceği ve komple sistemin temizlenmeden düzelmeyebileceği kanaat oluştu bizde...
sonuç olarak sistemi komple temizleyip gramajında gazı ve çektiği max ampere göre ilave gazı da verip gözlemlemek yapılacak son çare olarak gözüküyor..


Haklısın ... amma velakin soğutmada sisteme yağ basması insanın kansere yakalanması gibidir. bi yerde bittiğini sanarsın problem kalmadı dersin kılcal tıkanır,evap tıkarnır v.s v.s ... o sistemden hayır gelmez ... istediğin kadar r11 le yıka olmaz... sistemi at yeniden kur daha mantıklı olur...
 
Haklısın ... amma velakin soğutmada sisteme yağ basması insanın kansere yakalanması gibidir. bi yerde bittiğini sanarsın problem kalmadı dersin kılcal tıkanır,evap tıkarnır v.s v.s ... o sistemden hayır gelmez ... istediğin kadar r11 le yıka olmaz... sistemi at yeniden kur daha mantıklı olur...
sevgili dostum haklısın...
amma velakin buu tüketiciye anlatmak biraz zor...
bizde sistemi komple alıp(24000 e kadar) önce thausund denilen zımbırtı ile sonra 22 ile temizleyip iyice vakum edip hem sistemi hemde tüketiciyi kurtarmaya çalışıyoruz...
başarılımıyız %100 ??
hayır 50 50 diyelim...
sevgiler
saygılar..
 
sevgili dostum haklısın...
amma velakin buu tüketiciye anlatmak biraz zor...
bizde sistemi komple alıp(24000 e kadar) önce thausund denilen zımbırtı ile sonra 22 ile temizleyip iyice vakum edip hem sistemi hemde tüketiciyi kurtarmaya çalışıyoruz...
başarılımıyız %100 ??
hayır 50 50 diyelim...
sevgiler
saygılar..


İşte kendimizi başarılı sandığımız o %50 lik dilimde müşteri nezdinde çok şey kaybediyoruz lakin farkında değiliz...sistem üzerindeki 2-3 ay içerisinde (belki daha kısa , belkide daha uzun sürede ) kompresörün yanması olasılığını ne yazıkki ortadan kaldıramıyoruz ... bir önceki mesajımda dediğim gibi bu tip işlere girmek ne yazıkkki günümüz şartlarında ekmeğin aslanın miğdesinde olduğu ortamda pek mantıklı değil....
 
başıma geldiği için merak ettim kompresör bağlantılarını doğru olduğuna eminmisin tekrardan bi kontrol et derim bi de
 
aynı olay kanallı tip mitsibushi electra da yaşadım.. aynı sırayla önce komprasör dört yollu ve kılcal grubunu değiştridim.. tabi bu işleri yapaarken her seferinde sistemi temizleyip vakum yapıyordum... sonuç aynı aynı.. sonuç olarak iç ünite dağılım kılcalındaki ilk komproserden kalan yağı temizleme imkanı pek olmuyo klima 10 dk bilemedin 20 dk çalıştıktan sonra yine aynı tıkamayı yapıyor..
 
sayın ustam bu sorun genelde bıze kıs aylarında sıtem sıcak konumdaygen ya basınc emnıyetı açmasında veya motor termık açmasından veya musterının bu cıhaz ısıtmıyor sıkayetıyle bolca basımıza geldi .........
ısm ve teba 24 000 lık vede 45 000 sıtemlerde bolca ugrastık genelde ıc unıteye nazaran dıs unıtede sıtemın yagdan dolayı tıkanmasından kaynaklanıyor
çözüm bizim yaptıgımız dıs unıteyı sokerek kondenseyı sıstemden ayırıp kondensenın gırıs vede cıkıs yollarındakı 4 yollu vana kılcal vsayre cıkararak sısteme lıkıd 22 gaz basmaktı nasıl dersenız siztemın bır ucuna 1\4 sibop kaynak yapıp diyer ucunada 1\2 gaz vanası kaynak yapıyoruz sonra tupu sıboba bağlayıp tupu ters cevırerek sısteme likid verek dolmasını sağlıyorduk sonra vanayı ara ara açarak sıstemden yağı temızlıyorduk vanayı açtıgımızda kondenseyı hareket ettırmek yagın cıkmasına yardımcı oluyor ............


r11 azot tavzunt alkol benzin bunlar bır yere kadar R22 gazla sonuca gidiyoruz yapılan sıstemlerde bır soruna rastlamadım .......
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,666
Kullanıcılar
449,944
Son üye
önder sem

Yeni konular

Geri
Üst