gamak 90kw 4kutuplu motorun boşta ve yükte çektiği akımı nasıl buluruz

sararım

Üye
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
28
Puanları
1
Yaş
39
slm arkadaşlar gamak 90kw 125hp 4 kutuplu bir motor var sarılmış boşta üçkende 45 amper çekiyor yerinde sigorta attırıyor boşta ve yükteki anperlerini bulabilirsem en azından yola burdan başlarım şimdiden yardımlarınız için teşekkürler
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Hocam soruyu biraz acar misiniz...Yerinde sigorta attiriyor derken, yukte calisirken mi,attirdigi sigorta nasil bir sigorta,sargilari olctunuz mu,sargilarin saglamligi kesin mi,etiket bilgilerini yazar misiniz,bu motor yildiz ucgen devresi ile start aliyor degil mi?...bilgilendirir misiniz?
 
sararım arkadaşım.Boştaki akımınız normal gibi görünüyor.Bunun en doğrusu,Gamak motor kataloğundan de-
ğerleri almanız veya,boştaki akım ve boştaki CosQ değerinden istifade ederek "DAİRE DİYAGRAMI " yardımı ile
parametreleri hesaplamanız.En kolayı,katalog değerlerinden istifade etmeniz.Yalnız,öncelikle,motornuzun izo-
lasyon,sargı dirençleri,sargı uşlarının normal isimlendirilmiş olduğu ve tüm bağlantılarınızın doğruluğundan emin
olmanız gerekir.Sargı uçlarının yanlış isimlendirilmiş olması halinde,kutuplaşma tam olmayacağından,üçgen ça-
lışmada,aşırı akım çeker ve gürltülü çalışır.Uçların nasıl tespit edilmesi gerektiğini başka bölümde izah etmiştim,
oradan bakabilirsiniz.Tabi bu görüşleri,sigortaları ve diğer elemanları normal seçtiğinizi kabul ederek söylüyo-
rum.Motorların boştaki akımları ( devir sayısına ve kalitesine baglı olarak değişir ),nominal akımlarının %25-40
değerleri arasında değişebilir !
 
fahri hocam tşkr motor bağlantı uçları doğru biz atölyede kendi sistemimizde çalıştırılmış normal ama yerinde sigorta atıyormuş bende yerinde görmediğim için yerindeki sigprta nasıl bir şey bilmiyorum motoru atölyeye getirmişler ben geldiğimde telleri sökmüşler bir sorun gözükmüyordu tellerde ,neyse aynı telleri sardım ama bide bana sorun nasıl oturduğunu :) motoru bir daha test edicez yerinde test ettikten sonra size cevap vereceğimm zaman ayırdığınız için tşkr
 
yanan motorun kumanda ve güç devreleri kontrol edilmeden motoru tekrar bağlamayın. öncelikle yanma sebebini bulun bence.
 
sigorta c tip mi ona bakın iş yerindekinin aynı ölçüde yeni bir sigorta takın 100 amper tip üçlü otomat sigorta bağlayın
 
Motorlarda,C tipi sigorta yerine D tipi 3 kutuplu sigorta kullanılır.Piyasadaki kolay ulaşılabilir grup oto-
matların kısa devre açma gücü 10 kA olduğundan,büyük güçlü motor devrelerinde,üçlü otomat yerine,
TMŞ kullanılması daha uygundur.
 
katolog degerleri ile fluke ölçü aleti boşta ve yükteki akımlarını karşılaştırdığınız zaman işin kalitesi ve orjinale yakınlığı ortaya çıkar . sigorta değerlerinin değişmesinde problem olacağı düşünülemez.
 
90 kw motora yaklaşık 200 a tmş takılmalı çünkü bu motorun ortalama anma akım 175 -195 A arasıdır
 

Forum istatistikleri

Konular
128,209
Mesajlar
915,832
Kullanıcılar
449,988
Son üye
hmos23

Yeni konular

Geri
Üst