Gamak 200 KW Bir Motorumuz Haftada 1 Yanıyor.

elko

Üye
Katılım
20 Şub 2007
Mesajlar
46
Puanları
1
gamak 200 kw bir motorumuz var hız konvertörüne bağlı (mıcromaster 440)bu motor320 340amper akım çekerek aşırı ısınmadan neredyse haftada bir yanıyor.bunun derdi nedir acaba..motoru elliyorum çalışırken ateş gibi. akımına bakıyorum 324 amper.ertesi gün kavrularak yanmış.sorum şu hocam eger sıkışıklık var ise yüksek akım ceksin. oda yok. benim bilmediğim bir şeymi var.selamlar...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
gamak kataloglarından baktığımızda çektiği akım normal gözüküyor 340 civarı ? 2 faza kalma gibi bir durum oluşmuş olabilirmi acaba

birde motoru bobinajcıya sardırıyorsanız işçilikde önemli bir rol oynar
 
Son düzenleme:
motor maximum devrinde 340 a akım çekerse kendi pervanesiyle kendini soğutarak sorun çıkartmaması gerekir. ancak; düşük devirlerde 340 a akım çekmeye devam ederse motor sargıları özel değilse ve yüksek ısıya dayanıklı vernik kullanılmamış ise motor sargıları KAVRULUR. TAVSİYEM: cebri fan veya daimi su soğutmalı sistem uygulaması.
 
En kötü motor bile 2 günde yanmaz !!! Motorun etiketine bakın bağlantı gurubu ve voltajı nedir? Sakın 660 Voltluk motora 380 vermeyin veya 220 bobine 380 ??
 
sanırım senin sorunu aşırı akıma bağla ısınmadan kaynaklanmıyor bence sen motoru sardırdığında öncelikle izolasyon dirençlerini ölçerek ugun kriteleri taşıyormu ona bak ve kullandıgın inverterin setup ve koruma ayarlarını incele. sorunun bence yani aşırı akım çekmiyor ama motor aşırı ısınıyorsa gamak yeni ürettiği bu tür motorlarda çok küçük pervane kullanıyor ve buda iyi bir soğutma yapmıyor ikincisi yataklamalarda sorun olabilir bazen rulmanlar oluşan bozulmalar çok aşırı sıcaklık verebiliyor bu da stator sargılarının aşrı ısınmasına sebeb olabiliyor üçüncüsü rotor üzerinde darbe ezik kısa devre kesme çizgilerinde patlama olabilir bu da düzgün döner manyetik alan oluşmamasına ve gereksiz ısınmalara sebeb olabilir rotoru üretici firmada ölçümlerini yaptırabilirsin
 
Motor kaç devirde yada hz olarak çalıştırıyorsunuz birde yük aşımı oluyormu nunlarda çok önemli yüksek devirdeki motorları çok düşük frekanslarda çalıştırdığı zaman ısınma ortaya çıkar eğer kendi pervanesi soğutmauyorsa ek olaran bir tane fan bağlayın
 
sürücü olduğu için aşırı akımlarda koruması olup aşırı akım çekme durumunda kendini korumaya alıp sürücü üzerinden hata görmelisiniz.bunun dışındaki etkenler sanırım mekanik sürtünme soğutma gibi fiziksel etkilerden kaynaklanabilir..
 
merhaba isin aslina bakarsak bobinajcilarin motoru yanlis sarma ihtimali yok denilecek kadar az. Ama 200kw lik motor ucgen baglanir istisnalar haric.Surucu ile calisan bir motorun yanmasida kolay degil stator direncini de mutlaka gir bence surucuye.Ve dusuk devirde calisiyorsa mutlaka harici bir fan takmalisin.Marka onerimde EBM olur. saygilar
 
motor yandıgı zaman (ılk motor sarımında )eger statordan sargılar sac paketler yakılarak cıkarıldıysa bu olabılır boyle bır durum yasamıstım
benımkı bır teorı
boyle bır sey varsa yapacak bır seyyok
motoru sarım yapılırken termıstor koydur
harıcı bır motor ıle sogutme yapmaya calıs
 
Motorlarda isteğe bağlı olarak sıcaklık algılayıcı vardır bunu sürücünün ilgili girişlerine(termistör girişleri) girip motorun durdurulmasını sağlayabilirsiniz..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,844
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst