Ford connect arızası ?

Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,069
Puanları
156
Yaş
40
Herkese selamun aleyküm. Değerli ustalarım benim bir tane 2011 model 110 ps connetc arabam var.

Arabamdan da o kadar memnunum ki herkes yakıttan şikayetçi genelde ama ben aynı zamanda tır şoförü olduğum için de yakıt düşürme konusunda biraz deneyimliyim bu sebeple de yakıt derdim yok.

Ama arabamı sabah ilk çalıştırıyorum yaklaşık en az bi 15 sn rolantide çalışıyor ondan sonra hareket ediyorum dolayısıyla hararet göstergesi hiç oynamamış oluyor ve gösterge milim bile oynasa bu sorunu ortadan kaldırıyor.

Sorun şu : hareket halindeyken ayağımı gaza basıp çektiğim zaman tekrar gaza bastığımda motor sanki mazot otomatiği mazotu kesercesine peş peşe vuruntu yapıyor yani araba tak tuk tak tuk ederek çalışıyor resmen koltuktan o vuruntu bariz olarak hissediliyor.

Vites fark etmiyor 2. viteste de 3. viteste de her viteste bunu yapıyor motor az bişiy ısınınca kesiyor taaa ki 8-10 saat çalıştırmıyorum tekrar motor iyice soğuyor ondan sonra tekrar yapıyor.

Aracın kaç defa yağ bakımını yaptırdım ve genelde arabasına kıl bi insan olduğum için daha km dolmadan yaptırırım genelde.

İlk aldığım zaman enjektör problemi vardı arabamda o zaman da yapıyordu ben de 4 adet orjinal enjektör aldım taktırdım sorun yine devam ediyordu Kimisi egr valfinden yapar diyor kimisi turbo diyor kimisi katalizör diyor yani her kafadan bir ses çıkıyor....

Ama ben turbo egr ve katalizöre pek sıcak bakmıyorum çünkü turbo olsa çekişte düşüklük olur egr olsa yani egr kurum bağlamış olsa şimdiye kadar mil keserdi katalizör olsa araç egzoz muayenesinden geçmez falan filan benim en çok şüphe ettiğim yer elektrik tesisatı yada beyinle alakalı ?

Hiç başına böyle bir sorun gelen var mı yada bu sorunu bulup düzelten ? Bana bir fikir verebilir misiniz Sizce sorun nerede ?
 
Turbo hortum ve boruları kontrol edildi mi? Sistem bir yerden hava alıyor yada kaçırıyor olmasın?
 
Bu olayı benim motosiklet de yapıyor.
Ben açıklamasını şöyle düşündüm.
Motor çalışmaya (ısınmaya) başlayınca önce piston daha sonra daha büyük kütleli piston gömleği ısınıyor.
Piston önce ısındığı için genleşiyor ve gömlek yüzeyi ısınıp genleşene kadar piston ile gömlek birbirine daha fazla sürtünüyor .
Bu sırada bahsettiğini takırtı tukurtu oluşuyor.
Aracınızın motorunu 2-3 dakika ısıtırsanız böyle bir sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum.
 
Bu olayı benim motosiklet de yapıyor.
Ben açıklamasını şöyle düşündüm.
Motor çalışmaya (ısınmaya) başlayınca önce piston daha sonra daha büyük kütleli piston gömleği ısınıyor.
Piston önce ısındığı için genleşiyor ve gömlek yüzeyi ısınıp genleşene kadar piston ile gömlek birbirine daha fazla sürtünüyor .
Bu sırada bahsettiğini takırtı tukurtu oluşuyor.
Aracınızın motorunu 2-3 dakika ısıtırsanız böyle bir sorun yaşamazsınız diye düşünüyorum.

Yok kesmez hocam bu öyle bir şey değil çünkü başka araçlarda da olması gerekir öyle olsa dün ben biraz araştırdım mazot pompasına mazot basınç ölçen bi müşür varmış 0 5 volt analog çıkış veren bişiy ondan yapıyor dediler biraz daha araştıracağım
 
Herkese selamun aleyküm. Değerli ustalarım benim bir tane 2011 model 110 ps connetc arabam var.

Arabamdan da o kadar memnunum ki herkes yakıttan şikayetçi genelde ama ben aynı zamanda tır şoförü olduğum için de yakıt düşürme konusunda biraz deneyimliyim bu sebeple de yakıt derdim yok.

Ama arabamı sabah ilk çalıştırıyorum yaklaşık en az bi 15 sn rolantide çalışıyor ondan sonra hareket ediyorum dolayısıyla hararet göstergesi hiç oynamamış oluyor ve gösterge milim bile oynasa bu sorunu ortadan kaldırıyor.

Sorun şu : hareket halindeyken ayağımı gaza basıp çektiğim zaman tekrar gaza bastığımda motor sanki mazot otomatiği mazotu kesercesine peş peşe vuruntu yapıyor yani araba tak tuk tak tuk ederek çalışıyor resmen koltuktan o vuruntu bariz olarak hissediliyor.

Vites fark etmiyor 2. viteste de 3. viteste de her viteste bunu yapıyor motor az bişiy ısınınca kesiyor taaa ki 8-10 saat çalıştırmıyorum tekrar motor iyice soğuyor ondan sonra tekrar yapıyor.

Aracın kaç defa yağ bakımını yaptırdım ve genelde arabasına kıl bi insan olduğum için daha km dolmadan yaptırırım genelde.

İlk aldığım zaman enjektör problemi vardı arabamda o zaman da yapıyordu ben de 4 adet orjinal enjektör aldım taktırdım sorun yine devam ediyordu Kimisi egr valfinden yapar diyor kimisi turbo diyor kimisi katalizör diyor yani her kafadan bir ses çıkıyor....

Ama ben turbo egr ve katalizöre pek sıcak bakmıyorum çünkü turbo olsa çekişte düşüklük olur egr olsa yani egr kurum bağlamış olsa şimdiye kadar mil keserdi katalizör olsa araç egzoz muayenesinden geçmez falan filan benim en çok şüphe ettiğim yer elektrik tesisatı yada beyinle alakalı ?

Hiç başına böyle bir sorun gelen var mı yada bu sorunu bulup düzelten ? Bana bir fikir verebilir misiniz Sizce sorun nerede ?

Ustam merhaba. Motor içinde değilde motor takozlarina filan baktinizmi ? Akslarda olabilir. Bencok motordan geldiğini düşünmedim sesin.
 
Dizel araba valla çok sağlam ustaya baktırmak lazım. 4 senedir arabasizim öyle rahatimki Allah düşmanımı sanayiye düşürmesin .yarın bizim şirket araçlarına bakan bı usta var danisacam İnşallah basit birseydir
 

Forum istatistikleri

Konular
128,426
Mesajlar
917,523
Kullanıcılar
450,343
Son üye
ibrhm_k

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst