Elektrikli Motosiklet Şarj Aleti

Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
31
Puanları
1
Yaş
28
Selamun aleyküm ustalarım elektrikli motosikletimin şarj aleti bozuldu ve motoru şarj etmem gerekiyor bozulan şarj aleti 48v 24 ah aküler de 48v 24 ah elimde bir başka sağlam şarj aleti daha var ama bu şarj aleti 48v 14 ah bununla aküleri şarj etmem mümkün müdür şarj etsem bir sorun olur mu akülere zarar verir mi?
 
Arkadaşlar bana Arora 72volt 20 amper ve Volta 48volt 12 amper şarz cihazlarının iç resmi veya devre şeması lazım.Elinde olan paylaşabilirmi ? (bazı yanık parçalar okunamadığı için)
Soldaki volta.Sağdaki Arora
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220707_125747.jpg
    IMG_20220707_125747.jpg
    415.1 KB · Görüntüleme: 21
  • IMG_20220707_125810.jpg
    IMG_20220707_125810.jpg
    347.1 KB · Görüntüleme: 19
Devre semalarını malesef bulamadım. Baya da aramama rağmen. Mosfetlerin ciddî soğuma problemi var baya büyük soğutucusu olmalarına ragmen . Mevcut haliyle toparlasanız gene sorun çıkarır bence . Ya cebri soğutma lazım ya da daha büyük soğutucu. Ne dersin @paskomya hoca. Ya da devrenin komple bir modifikasyona ihtiyacı var ki onu yapmak için de diyarbakır karpuzu gibi ....k lazım ya da daha yüksek amperli bir güç kaynağı kullanmalısınız.
Arkadaşlar bana Arora 72volt 20 amper ve Volta 48volt 12 amper şarz cihazlarının iç resmi veya devre şeması lazım.Elinde olan paylaşabilirmi ? (bazı yanık parçalar okunamadığı için)
Soldaki volta.Sağdaki Arora
 
Son düzenleme:
Devre semalarını malesef bulamadım. Baya da aramama rağmen. Mosfetlerin ciddî soğuma problemi var baya büyük soğutucusu olmalarına ragmen . Mevcut haliyle toparlasanız gene sorun çıkarır bence . Ya cebri soğutma lazım ya da daha büyük soğutucu. Ne dersin @paskomya hoca. Ya da devrenin komple bir modifikasyona ihtiyacı var ki onu yapmak için de diyarbakır karpuzu gibi ....k lazım ya da daha yüksek amperli bir güç kaynağı kullanmalısınız.
Yanan bazı parçaların yerine çevresindeki dirence yakın takınca tamamen yaktı.Özellikle mofset ve dirençler gidiyor.bunlarda sorun bu.bende dirençlerin değerini bilmiyorum.Teşekkür ederim ilgin için.
 
Bu tip şarj aletleri genelde geri besleme sorunu çıkarır. Trafonun ayaklarını iyi kontrol etmek lazım. Geri besleme hattı kopuktur. Soğutma için de fan ilave etmek yeterli.
 
Yanan bazı parçaların yerine çevresindeki dirence yakın takınca tamamen yaktı.Özellikle mofset ve dirençler gidiyor.bunlarda sorun bu.bende dirençlerin değerini bilmiyorum.Teşekkür ederim ilgin için.
Mosfet genelde 1300X oluyordu. Eşdeğer olarak o zamanlar bulmuştum ama şimdi unuttum, direnç değerleri de benzer devrelerden bak zaten mosfetin datasheete inde var
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,254
Kullanıcılar
449,841
Son üye
nazoyata

Yeni konular

Geri
Üst