elektrikli motorbisiklet çözümü

Katılım
11 Şub 2017
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
36
Arkadaşlar forumda yeniyim 72v 20 a bi elektirikli 2500w motorbisikletim var aküleri kışın uzun süre yattığından bitmiş durumda 6 tane 12 v 20 a aküsü vardı. kışın yatmazdan önce 20 km gidiyordu ilk aldığım zamanlar ise 45 km menzili vardı motorun 1 şarjla. Sorum ise şu

1. 6 tane akü yerine 1 tane tane 12 v 60 amper araba aküsü taksam 12 v dc akımı 72 ye çıkarabilir miyim?eğer olursa bunun için bana ne önerirsiniz?

2. amperi yüksek yeni aküler taksam motora zarar verirmiyim sonuçta az taşımadı beni menzili artsın istiyorum.

3. akülerden bazıları çalışıyorsa çalışmayan akülerin yerine yenisini taksam bi faydası olur mu yoksa hepsini mi değiştirmeliyim.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
1- Bu konu forumda daha önce tartışıldı. Evet çıkartılabilir ancak verimli olmayacağı kanısına varıldı. gerilim farkı yüksek 12 volttan 72 volta ve güç yüksek kolay bir devre olmaz.

2- Amperi yüksek akü takmanız voltajı aynı olduğu sürece yani örnek verirsem 12 volt 20 amper akü yerine 12 volt 30 amper akü takmanız aracınızın motoruna teknik olarak zarar vermez. Hatta menzilde artış olacaktır. Ama oluşacak şu iki sorun var. A-) Akü kapasitesinin artması aracın taşıyacağı yükü arttıracaktır. Buda menzilde tersi etki yani boşuna yük taşımış olacaksınız. akü kapasitesinin artışı ile kazanacağınız menzilin bir kısmını yük taşımakla tersine harcayacaktır. B-) Akü kapasitesinin artışı ile elinizdeki hali hazırdaki şarj aleti yetmeyebilir yada yeterse daha uzun sürede şarj edecektir.

3- Bu yöntem uygulanabilir ancak tavsiye etmiyorum. Aküler sağlam olsa da çalışma çevrimlerini tamamlamaya çok yaklaşmış olacaktır. Şöyle düşününüz. Bir akü doldur boşalt çevrimini 100 çevrim olduğunu düşününüz. 6 akünüzden 3 tanesi çevrimi tamamladığı için artık şarj olmadığı diğer 3 tanesinin şarj olduğunu düşünelim. bozuk 3 tanesini yenilesenizde diğer sağlam gibi görünen aküleriniz çok kısa sürede çevrimini tamamlayıp önünüze sorun olarak gelecektir. Bu nedenle akü guruplarını komple değiştirmeniz önerilir. İkinci dez avantajı grup akülerin şarj işlemleri seri sistemlerde balans şarj olması gereklidir. Balans şeklinde şarj edilmiyor ise bu değiştirmeyeceğiniz akülerde oluşabilecek arızalar sağlam akülerinizide bozacaktır.

Umarım sizin için açıklayıcı olmuştur.
 
olmaz orjinal aküler seri bağlı adamların amacı yüksek voltaj zaten 6x12v 60Ah sığmaz gereksiz ağırlık olur hiç bir faydası olmaz römork'ta taşıyabilirsin ancak...
kullanışsız olur.
 
Şimdi hesap ettim. 12 volt aküden 6 tanesi 72x20= 1440 watt akü yapar. Bunun yerine 12x60=720 watt yapıyor yani daha düşük güç daha az kilometre demektir. Mantıksız bir değişim oluyor yani.

Birde arkadaşımız 6 tene 12 volt 60 amper akü değil diğerlerinin yerine bir adet 60 amper akü koymayı düşünüp voltajı yükseltmek istemiş.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,889
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst