DSL Kablosu ve Çevir Sesi Problemi

onurta

Üye
Katılım
31 Ocak 2011
Mesajlar
10
Puanları
1
arkadaşlar iş yerimde stabil çalışan internetim ve telefonum kesildi.Direkten modemime gelen yaklaşık 70 metre Siyah telekomcuların dsl kablosu var kablo yer altından gelmekte mavi ve beyaz kabloyu kullanmaktayım şaunda internetim var sıkıntısız çalışıyor ama dış hat telefonum çalışmıyor telekomculara arıza kaydı bıraktım gelip ölçüm yaptılar ana dolaptan direğe kadar çevir sesi var ama direkten benim modemime çevir sesi gelmiyor benim anlamadığım nokta internet çalışırken telefon nasıl çalışmıyor bunun ölçümünü nasıl yapabilirim işin içinden çıkamadım multimetre vs. gibi bir cihazla ölçebilir miyim?Eğer kabloyu yenileyecek olursam direkte modem arası telefon sinyali için Cat6 kullanmamda bir sakınca var mıdır yoksa yine bu telekom kablosundanmı kullanmalıyım?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
arkadaşlar iş yerimde stabil çalışan internetim ve telefonum kesildi.Direkten modemime gelen yaklaşık 70 metre Siyah telekomcuların dsl kablosu var kablo yer altından gelmekte mavi ve beyaz kabloyu kullanmaktayım şaunda internetim var sıkıntısız çalışıyor ama dış hat telefonum çalışmıyor telekomculara arıza kaydı bıraktım gelip ölçüm yaptılar ana dolaptan direğe kadar çevir sesi var ama direkten benim modemime çevir sesi gelmiyor benim anlamadığım nokta internet çalışırken telefon nasıl çalışmıyor bunun ölçümünü nasıl yapabilirim işin içinden çıkamadım multimetre vs. gibi bir cihazla ölçebilir miyim?Eğer kabloyu yenileyecek olursam direkte modem arası telefon sinyali için Cat6 kullanmamda bir sakınca var mıdır yoksa yine bu telekom kablosundanmı kullanmalıyım?
Sizin bir şey yapmanıza gerek yok. Kablo iş yerinize girinceye kadar (varsa, binanın Telekoma ait kutusuna girinceye kadar) internet ve telefonun çalışır halde olmasını sağlamak servis sağlayıcı operatörün sorumluluğundadır.
 
Modem ve telefondan öce, fıltre var, modem ve telefona ayrı ayrı kablo gider, oradan telefon kablosu cıkmıs olmasın..
 
Merhaba. Sevgili arkadaşım, ADSL/VDSL modemle internet çok düzgün çalışırken telefondan bu çevir sesi hiç gelmeyebilir, çünkü modemler telefon kablosundaki sadece tek bir kablodaki bindirilmiş ADSL/VDSL sinyalini işleyip kullanıyor. Modemin çalışması için telefon gibi çiftli veya 2 adet kabloya gerek yoktur. Telefonun mevcut arızası için; "internetim çalışıyor, telefon ahizesinde çevir sesi yoktur" şeklinde arıza kaydını bir mesajla bırakıp direkten kablo bağlantısının çift kablo şeklinde bağlanarak tamirinin yapılmasını bekleyin.

Telefon hattı için sadece telefon kablosunu, internette modemden sonraki mevcut internet (ethernet) hattı için ise CAT serisinden kaliteli (CAT serisinin blendajlı veya blendajsız) internet kabloları nizami olarak kullanılır. Evin dışındaki box (kutu)(Fiberden telefon hattına olan dönüşüm) sonrası normal telefon kablosu kullanılmışsa bunu CAT'la değiştirmek gereksizdir, ancak bu kablo yıpranmışsa yine ayni kalitedeki telefon kablosuyla ev içinden gelen bu hatta değiştirilebilir. CAT 6'dan (CAT 6'da blendaj yoktur) sonra kalite olarak blendajlı (shielded cable) alüminyum folyolu CAT 7 ethernet kabloları EMI etkileşiminden korunmada tercihen en iyisidir.

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_11801#CAT7

Özetle telefonla ilgili bu sıkıntınız kablo kalitesiyle (CAT veya telefon kablosu tercihi gibi) ilgili değildir, bu arıza şekliniz; direkten tek kablonun bağlantısının rüzgar, fırtına, vb. doğal şartlarla ayrılmasıyla bir kablo bağlantısının ayrılıp boşa çıkmasıdır. Direkten telefoncular bunu bağlarsa telefonla ilgili olan bu sıkıntınız bitmiş olur. Bir kere benim başıma da geldiğinden modemlerin tek kabloyla çalıştığını ancak bu arızayla öğrendim. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba. Sevgili arkadaşım, ADSL/VDSL modemle internet çok düzgün çalışırken telefondan bu çevir sesi hiç gelmeyebilir, çünkü modemler telefon kablosundaki sadece tek bir kablodaki bindirilmiş ADSL/VDSL sinyalini işleyip kullanıyor. Modemin çalışması için telefon gibi çiftli veya 2 adet kabloya gerek yoktur. Telefonun mevcut arızası için; "internetim çalışıyor, telefon ahizesinde çevir sesi yoktur" şeklinde arıza kaydını bir mesajla bırakıp direkten kablo bağlantısının çift kablo şeklinde bağlanarak tamirinin yapılmasını bekleyin.

Telefon hattı için sadece telefon kablosunu, internette modemden sonraki mevcut internet (ethernet) hattı için ise CAT serisinden kaliteli (CAT serisinin blendajlı veya blendajsız) internet kabloları nizami olarak kullanılır. Evin dışındaki box (kutu)(Fiberden telefon hattına olan dönüşüm) sonrası normal telefon kablosu kullanılmışsa bunu CAT'la değiştirmek gereksizdir, ancak bu kablo yıpranmışsa yine ayni kalitedeki telefon kablosuyla ev içinden gelen bu hatta değiştirilebilir. CAT 6'dan (CAT 6'da blendaj yoktur) sonra kalite olarak blendajlı (shielded cable) alüminyum folyolu CAT 7 ethernet kabloları EMI etkileşiminden korunmada tercihen en iyisidir.

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_11801#CAT7

Özetle telefonla ilgili bu sıkıntınız kablo kalitesiyle (CAT veya telefon kablosu tercihi gibi) ilgili değildir, bu arıza şekliniz; direkten tek kablonun bağlantısının rüzgar, fırtına, vb. doğal şartlarla ayrılmasıyla bir kablo bağlantısının ayrılıp boşa çıkmasıdır. Direkten telefoncular bunu bağlarsa telefonla ilgili olan bu sıkıntınız bitmiş olur. Bir kere benim başıma da geldiğinden modemlerin tek kabloyla çalıştığını ancak bu arızayla öğrendim. Kolay gelsin.

cevabınız için teşekkürler 3.kez arıza kaydı bıraktım 3.sünde gelen arkadaş ana kutudan bizim direğe gelen hattı kontrol etti ve çevir sesi var dedi hatta benim telefonumu aradı ama direkten işyerime çevir sesi gelmiyor kabloyu değiştirmemiz gerektiğini söylediler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,157
Mesajlar
915,504
Kullanıcılar
449,900
Son üye
adidas2131

Yeni konular

Geri
Üst