Dinamo ile elektrik üretip pili şarj etme.Yardım lütfen!

thyfly

Üye
Katılım
20 May 2012
Mesajlar
19
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar.Konuya kısaca girmek istiyorum.Ben bir bisiklette kullanmak üzere, küçük step motoru ile elektrik üretip onu şarjedilebilir 9 voltluk bir pili şarj etmek istiyorum.Tıpkı arabalardaki şarj sisteminin bir ufağını oluşturmak istiyorum.Alt tarafı bisikletin lambalarını yada kilometresini çalıştırıcak.Yani arabalardaki gibi pil devamlı şarj edilecek, pil dolduğunda sistem elektriği direk dinamodan alacak vb.Nasıl bir devre kurmam gerekiyo.Böyle bir sistem mümkün mü?Teşekkürler...
 
Step motor mu kullanacaksınız yoksa bisiklet dinamosu mu? Eğer step motor kullanacak iseniz step motorun altında 4 uç oluyor. motoru döndürdüğünüzde bu 4 noktanın hangisi veya hangilerinden elektrik alınıyor. ben bir türlü bulamadım da. sanırım 3 faz elektrik alınacak 1 tanesi nötr olacak ama bir türlü bulamadım.
 
bisiklet ile üreteceğiniz enerji, tüketeceğiniz(far,stop vs.)enerjiyi karşılamayacaktır.dolayısıyla pil veya batarya bir süre sonra boşalacaktır.bisikletin en büyük sorunu sürekli hareket (devinim) olmadığından, şarj etme durumunun kesintiye uğramasıdır.sürekli ve kesintisiz bir yolculuk yapmak da pek mümkün görünmüyor.kısa sürede çok yüksek akımlar elde edip pil şarj etmekde mümkün değil.kaldı ki 9v şarjlı pillerin en yükseği 200-250ma.dir.
bir başka zorluk, bisikletin tekerleğine veya tahrik sistemine bağlayacağınız dinamo,bisiklete extra yük bindirecektir.bu da sürücüsünü daha çok yoracaktır.yokuşları da hesaba katarsanız tadından yenmez.
''tıpkı arabalardaki sistem'' benzetmesi bisiklete hiç uygun bir tabir değil.unutmayınız ki arabalar içten yanmalı ve bilmem kaç beygir gücüne otomatikman sahipdirler ve kullanıcılarını yormazlar.
size nacizane tavsiyem,12v 6amp.lik akü kullanmanız,bu akü sizi günlerce idare eder.birde digital voltmetre bağlarsanız akü'nün durumunu kontrol edersiniz.15 günde bir şarj (tıpkı elektrikli arabalar gibi) etmeniz yetecektir diye düşünüyorum.iyi çalışmalar.
 
12 V 6 Amper akü yani 72 W enerji demek. bu kadar basit bir şey için o kadar kuvvetli bir aküye gerek varmı? Mesela şu anda çok güzel bisiklet aydınlatmaları var. led ile yapılmış 1.05 1.11 wat gibi değerlerde olan. ve bu aletler 6 V ile çalışıyor. o yüzden 6 V 4 amper aküler de işini görür ve bu aküler 11 tl. dediğin 12 V 6 amper akü görmedim 7 Amper ve 4.5 amper gördüm ama tahmiinim onun fiyatı 35 liradan aşağı değildir. bu bisiklet lambaları zaten 6 V tüketiyor. dolayısı ile 6 V 4 Amper akü hem 11 tl hemde işini daha rahat görür diye düşünüyorum. 6 V 4 Amper Mustang Kuru Akü Şarjlı Işıldak Aküs GittiGidiyor'da 69237047

Gelelim şarj olayına. şarj olayı için güneş enerji paneli de kullanabilirsin. 5wattlıklar var. :) Bu tamemen benim fantezim :) herşeyi artık güneş piline bağlayacam da :)
 
bisiklet ile üreteceğiniz enerji, tüketeceğiniz(far,stop vs.)enerjiyi karşılamayacaktır.dolayısıyla pil veya batarya bir süre sonra boşalacaktır.bisikletin en büyük sorunu sürekli hareket (devinim) olmadığından, şarj etme durumunun kesintiye uğramasıdır.sürekli ve kesintisiz bir yolculuk yapmak da pek mümkün görünmüyor.kısa sürede çok yüksek akımlar elde edip pil şarj etmekde mümkün değil.kaldı ki 9v şarjlı pillerin en yükseği 200-250ma.dir.
bir başka zorluk, bisikletin tekerleğine veya tahrik sistemine bağlayacağınız dinamo,bisiklete extra yük bindirecektir.bu da sürücüsünü daha çok yoracaktır.yokuşları da hesaba katarsanız tadından yenmez.
''tıpkı arabalardaki sistem'' benzetmesi bisiklete hiç uygun bir tabir değil.unutmayınız ki arabalar içten yanmalı ve bilmem kaç beygir gücüne otomatikman sahipdirler ve kullanıcılarını yormazlar.
size nacizane tavsiyem,12v 6amp.lik akü kullanmanız,bu akü sizi günlerce idare eder.birde digital voltmetre bağlarsanız akü'nün durumunu kontrol edersiniz.15 günde bir şarj (tıpkı elektrikli arabalar gibi) etmeniz yetecektir diye düşünüyorum.iyi çalışmalar.

Bütün ümitlerim boşa mı çıktı yani.Şu koskoca elektronik dünyasında böyle birşey mümkün değil mi?Ben karbondan bisiklet üreticem ve buna böyle bir sistem kurmayı düşünüyorum.Fakat elektronik bilgim az.Lütfen bana olmaz demeyin ya.Ayrıca uydurma bir mekanizma yapmicam ben, mesela frene basılınca yada yokuş aşşağı inince yada bisikletçinin elinin altındaki bir switch le devreye giricek.Bunu yapabilirim ama devreyi kurmayı bilmiyorum.İstiyorum ki bisikletin üstünde daima elemanları besleyici hazır bir elektrik kaynağı olsun.Yani bisikleti kullanan elemanın telefonu bile şarj olsun.Harcanan güç önemli değil onu bi şekilde halledicem ama yeterki böyle bir devre olsun.Teşekkürler.
 
Bütün ümitlerim boşa mı çıktı yani.Şu koskoca elektronik dünyasında böyle birşey mümkün değil mi?Ben karbondan bisiklet üreticem ve buna böyle bir sistem kurmayı düşünüyorum.Fakat elektronik bilgim az.Lütfen bana olmaz demeyin ya.Ayrıca uydurma bir mekanizma yapmicam ben, mesela frene basılınca yada yokuş aşşağı inince yada bisikletçinin elinin altındaki bir switch le devreye giricek.Bunu yapabilirim ama devreyi kurmayı bilmiyorum.İstiyorum ki bisikletin üstünde daima elemanları besleyici hazır bir elektrik kaynağı olsun.Yani bisikleti kullanan elemanın telefonu bile şarj olsun.Harcanan güç önemli değil onu bi şekilde halledicem ama yeterki böyle bir devre olsun.Teşekkürler.

Çabalarınızı takdir ediyorum.ancak fiziğin altın kuralı,hiç bir enerji yok dan var edilemez.dolayısıyla durağan cisimlerin enerji üretmesi pek mümkün değil.yapmaya çalıştığınız iş de tüm yük insana dayalı ve insan da yarı durağan bir nesnedir.bisiklet dursa bile başka bir mekanik (levye) sistem ile enerji üretmeniz,sizin enerjinizi tüketecektir.fiziksel insan gücünün bir devamlılığı olmadığından projenizin teknik anlamda kabul görmesi zor kanaatimce.geçmişde hiç bir enerji kaynağı kullanmadan kendi kendini çalıştırabilen motor yaptığını iddia edenler oldu bu ülkede.bugün de bu sistemleri kullanarak çalışan bir tek makine yok dünyada.sizin düşüncelerinizin aynısı,sizden öncekiler tarafından düşünülmüş ve denenmiş emin olun.bu konuyu bizlerden çok daha iyi bilen bilim insanları yapardı, biz düşünmeden.neden elektrikli arabalar yüzlerce kilo ağırlığında aküler kullanmak zorunda?hepsinin bir hesabı var.sebep ve sonuç ilişkisi.
elbetteki amacım hevesinizi kırmak değil,ancak görünen köy kılavuz istemez demiş atalarımız.araştırmalarınıza ve çalışmalarınız da başarılar dilerim.hoşçakalın.
 
Bütün ümitlerim boşa mı çıktı yani.Şu koskoca elektronik dünyasında böyle birşey mümkün değil mi?Ben karbondan bisiklet üreticem ve buna böyle bir sistem kurmayı düşünüyorum.Fakat elektronik bilgim az.Lütfen bana olmaz demeyin ya.Ayrıca uydurma bir mekanizma yapmicam ben, mesela frene basılınca yada yokuş aşşağı inince yada bisikletçinin elinin altındaki bir switch le devreye giricek.Bunu yapabilirim ama devreyi kurmayı bilmiyorum.İstiyorum ki bisikletin üstünde daima elemanları besleyici hazır bir elektrik kaynağı olsun.Yani bisikleti kullanan elemanın telefonu bile şarj olsun.Harcanan güç önemli değil onu bi şekilde halledicem ama yeterki böyle bir devre olsun.Teşekkürler.


imkansız değil hakan arkadaşımızın dediği gibi sizi yoracak bir iştir. bir dinoma ile o saydıklarınızın hepsini yapabilirsiniz. hatta lm7805 entegresi ile usb ye çevirip cep telefonunuzu veya usb olan herşeyi şarj da edebilirsiniz ama bu da sizin pedal gücünüze ek bir güç ekleyecektir.
 
arkadaşlar bende küçük bir rüzgar türbini yapmayı düşünüyorum da nerden başlayacağımı bilmiyorum bir link veya site gösterirseniz sevinirim
 
İlk işiniz iyi bir alternatör-dinamo bulmak.

bir dinamo ve ve bir motor ile sürekli çalışmayı elde edebilirmiyim peki. yani dinamoyu hareket ettirince üretilen enerji ile motoru döndürüp, motorun dönmesiylede dinamoyu hareket ettirip enerjinin sürekliliği sağlana bilir değilmi
 

Forum istatistikleri

Konular
128,214
Mesajlar
915,865
Kullanıcılar
449,995
Son üye
osmanguney15

Yeni konular

Geri
Üst