Dinamo ile Akü şarj etme, şarj kesme için yardım.

Pilleri sarji dolunca iki şekilde uygulama yapabilirsiniz.

Birinci yol pil gerilimini takip eden bir devre olacak. Set ettiğiniz değere ulaşınca şarj devresi ile bağlantısını kesecek ve sistem sadece pil ile beslenecek.

Ikincisi ise şarj devresi sürekli bağlı olacak. Pil gerilimi ile şarj gerilimi birbirine yakın olacak ve piller dolunca tampon şarjda kalacak.

Nikel metalhidrit piller hızlı şarj olan pil değildir. Genelde kapasitelerinin 1 / 10 u ile şarj edilmelidir. Kısmen daha fazla akimlara şarj olabilir. Buda pilin şarj süresinin 8 - 10 saatlere çıkması demektir. Sizin bu kadar süre bisiklet üzerinde kalacağınızi düşünmüyorum. Bu nedenle aşırı şarj olacağını da düşünmüyorum.



Şarj konjektorleri buna uygun uyartim sargıları olan alternatörlerle çalışır. Konjektorler çıkan voltajı regüle etmezler üretilen gerilimi uyartim sargısı üzerinden düzenlerler. Bunu bu sistemde nasıl kullanılır hale getirilir fikir edinemedim.

Kolay gelsin.

Serkan bey merhaba;

Hocam Pillerin beslediği (otomatik vites sistemi,ön far ve arkastop-sinyaller )
Otomatik vites için arka göbek vites üzerinde kücük bir motor gidonda bir display
Çoğunlukla kullanmadığım gerikalan kısımlarda 3 vla calısan stop ve 4,5 v luk far

Şarj etmeden dahi aylarcar kullandım ,pilin şarjı yeterli geliyor aslında o sebeple çok akım çekmediğini düşünüyorum .Lakin ön göbekte üretilen enerjiyide kullanmak istiyorum.2. olarak Bahsettiğiniz gibi devreye sürekli bağlı kalmasını en iyi seçenek,uzun sürede şarj etmesini istiyorum.Paralel bağlanacağından yüksek akım gelip nadir bulunur otomatik vites devresini yakmaması lazım, Patlama riskine karsı lityum pil kullanmadım ( 2500 Mah lık 4 ni-mh pil var) Tam şarjda toplam 5.2 volta kadar çıkıyor 6v ile şarjı yeterli olur saırım ,şarj gerilimi yetersiz kalıp ters yöne gitmesinide engellemem lazım.. Saygılarımla..
 
Pilleri sarji dolunca iki şekilde uygulama yapabilirsiniz.

Birinci yol pil gerilimini takip eden bir devre olacak. Set ettiğiniz değere ulaşınca şarj devresi ile bağlantısını kesecek ve sistem sadece pil ile beslenecek.

Ikincisi ise şarj devresi sürekli bağlı olacak. Pil gerilimi ile şarj gerilimi birbirine yakın olacak ve piller dolunca tampon şarjda kalacak.

Nikel metalhidrit piller hızlı şarj olan pil değildir. Genelde kapasitelerinin 1 / 10 u ile şarj edilmelidir. Kısmen daha fazla akimlara şarj olabilir. Buda pilin şarj süresinin 8 - 10 saatlere çıkması demektir. Sizin bu kadar süre bisiklet üzerinde kalacağınızi düşünmüyorum. Bu nedenle aşırı şarj olacağını da düşünmüyorum.



Şarj konjektorleri buna uygun uyartim sargıları olan alternatörlerle çalışır. Konjektorler çıkan voltajı regüle etmezler üretilen gerilimi uyartim sargısı üzerinden düzenlerler. Bunu bu sistemde nasıl kullanılır hale getirilir fikir edinemedim.

Kolay gelsin.
eklotje arkadaş ın bir motora bağlı şarj dinamosu (alternatör) kullanıyor varsayarak konjektörü önermiştim başka bir dinamo kullanıyorsa birşey diyemem tabiki serkan_48 kardeşim haklısın o zaman.saygılar.
 
eklotje arkadaş ın bir motora bağlı şarj dinamosu (alternatör) kullanıyor varsayarak konjektörü önermiştim başka bir dinamo kullanıyorsa birşey diyemem tabiki serkan_48 kardeşim haklısın o zaman.saygılar.
 Dinamo. Bu hocam
IMG-20180629-WA0009.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
128,132
Mesajlar
915,298
Kullanıcılar
449,847
Son üye
AhmetK06

Yeni konular

Geri
Üst