Dönüyor bilgisi

Selamlar.. Önerilen çözümler iş görür nitelikte olmakla birlikte , kullanılacak sensörler ve cihazların
maliyetleri gözüme yüksek göründü, sensör montajları ve muhafazası da zor olur. Ben olsam şunu yapardım:

Boşta çalışan motorun çektiği akım değeri ile konveyörü çeviren motorun çektiği akım değeri arasında
fark olduğunu kabul edersek; Kayış koptuğunda, motor akımı ayarlanabilir bir değerin altına düştüğünde çıkışını değiştiren bir devre kurardım. bu devre motora yol veren kontaktörün voltajını kesebilir ya da motoru her ne ile
kontrol ediyorsanız bu cihaza sinyal gönderebilir.

Bu şekilde hem maliyet büyük oranda düşer, hem de optik-kapasitif vs sensörlerle uğraşmayacağınız için montaj
ve kablolama zorluğu yaşanmaz, olay kontrol panosu içinde biter.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
1 adet İndüktif sensör
1 adet Ondelay zaman rolesi ( normal zaman rolesi )
1 adet OFFdelay zaman rolesi ( ters zaman rolesi)

senin işini görür bunları gelen sensör puls una göre bağlarsın iki puls arasını max nekadar zamanda geldiğini hesapla ve bunun çok az fazlasını bu zaman rolelerine gir ve sistemi çalıştır bu konveyör dündüğü zaman zaman roleleri sürekli kendi kendini resetler ve konveyör durduğu zaman zaman roleleri zamanı sayar ve bantı durdurur ben bu sistemi sürekli kullanıyorum gayet güzel çalışıyor sistem ister direk yolverme olsun isterse inverter fark yok mükemmel çalışıyor

kolay gelsin
 
merhaba,

Motor ile bant arasında, kayışın titremediği bir noktaya sensör koysan. Bu sensörün normalde açık ucunu, motor kontaktörünün bobin uclarına seri bağlasan, kayış orada var olduğu sürece sensör çıkış vereceği için motor eskisi gibi çalışacaktır. Kayışın kopması durumunda kontaktör elektriksiz kalacağı için motor duracaktır. En basit ve ucuz bu şekilde olur sanırım.
 
peki kayış kaçırır ya da kayışın çevirdiği varsa rediktör sıyrılır veya çevrilen sistemde bir kopma olursa nasıl durduracak?
 
Arkadaşlar konu yanlış anlaşıldı herhalde,motorun çevirdiği kayış,zincir,vb.. ile bant veya mak. tarafındaki kasnak,dişli,vb.. sistemdeki dönüşü hareketinin herhangi bir sebeb ile durursa durduğunu veya sıkıştığını anlamak için düşünlen bir sitemdir.
 
merhabalar
bantın motor hareketi almayan tamburuna hız bekcisi + röle bağlanıp bu sistem rahatlıkla yapılır. hız bekcilerinin 220 volt ile çalışanları mevcut olup ilk elektrik verildiğinde 10 saniye kadar kontağı normalde kapalı olup hareket olmazsa açmaktadır. eğer hız bekcisi mevcut hız devrine göre ayarlanacak olursanız sistem o hızın altına düşünce kontağını acacak ve sistemi durduracaktır.veya bant kopar veya kayma olursa arkadaki motorsuz tambur dönmeyecek veya devri azalacaktır. otomatikman sistem çalışacaktır. uyguladığımız sistem budur.
 
Srecba arkadaşın benzer sorununu bende 15 yıl evvel, Telemecanique'nın hız bekçileri ile çözmüştüm. Röle, redkontak, zaman rölesi derken bu aynı fıata belkı daha fazla malıyete neden olur. Hemde kullanılan elemanın fazla olması, arıza gıderılmesınde vakıt kaybına neden olur. Bir ata sözü vardır,"ekmeği, ekmekçiden al, bir ekmek parası fazla ver" diye...İyi çalışmalar...
 
arkadaşlar benimki belki çok basit bi çözum ama bence her bandın kasnagına Küçük bi bisiklet dinamosu gibi bişey takalım.bant döndüğü sürece bu dinamo elk. üretsin bu elk ile de bi röle çalışsın rölenin NO kontağı da bant motor kumandasına seri bğlansın.bant durunca dinamo ve kumanda sistemi enerjisi kesilsin ne dersiniz???? yorum bekliorum
 
tekrar start nasıl verilecek peki ? ya da band devri yükselene kadar zaman rölesi gerektirmez mi?
 
Arkadaşlar bu sistem çok fonksiyonlu bir koruma sağlayacak,1-öncelikle dönüyor bilgisini almak2-motor devir sayısı düşerse aşırı akım yani termik görevini yapmak,3-vb.......
Yorum yazarken yazılan tüm cevapları okuyup öyle yorum yapabiliriz ;) kimseyi eleştirmiyorum sadece konu dağılmasın istedim.
İyi çalışmalar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,220
Mesajlar
915,906
Kullanıcılar
450,007
Son üye
harunppp

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst