Şimdi size bu elektrik üretme işini detaylı olarak anlatayım. Olmaz saçmalık diyen birsürü arkadaş var ama ben kendim yaptım ve kullanıyorum. Sistem şu.
1 adet güç kaynağı (gücü ne amaçla kullanacağınıza bağlı) bendeki 3000 watt. 1 adet 120 amper akü. 1 adet 3 kva regülatör. 1 adet alternatör (şarj dinamosu) 1 adet elektrik motoru (ben çamaşır makinası motoru kullandım) 1 adet konjektör. Şimdi güç kaynağnının içini açıyoruz içerisindeki bataryayı çıkarıyoruz onun yerine akümüzü bağlıyoruz. güç kaynağının çıkışına regülatörü bağlıyoruz. şimdi elimizde 220 volt elektrik var. regülatör voltajı düzenlemek ve sürekli 220 volt vermesi amacıyla kullanılıyor. regülatörün çıkışına bir 3 lü piriz takıyoruz. buraya kadar herşey tamam. iş şimdi aküyü şarj etmeye geldi. elimizdeki jarz dinamosunu ve elektrik motorunu bir yere karşılıklı olarak sabitliyoruz ikisinin kasnaklarını bir kayış ile birbirine bağlıyoruz. şarj dinamosunun çıkışına konjektörü bağlıyoruz. konjektörden çıkışları aküye yani kutup başlarına bağlıyoruz. elektrik motorunun fişini güç kaynağının çıkışına bağladığımız üçlüye takıyoruz motor çalışmaya başlıyor ve kayış sayesinde alternatörü çeviriryor ve akü şarj olmaya başlıyor bu motor gücüne göre enerji tüketir ve geriye kalanıda bir kullanıyoruz. biz burada 3 kva enerji elde ediyoruz. motor yaklaşık olarak 500 watt enerji kullanacaktır. Bize kalan 2.5 kva istediğiniz gibi kullanın. Sorusu olanlara memnuniyetle yardımcı olurum. kolay gelsin.
İlginç bir talepforuma üye olurken, yoktan enerji üretilemeyeceği, bir motorun dönerek bir jeneratörü çalıştırıp onun çıkışı ile motorun beslenemeyeceği, termodinamiğin 1. kanunun ne olduğu konularında araştırma yapıp konuyu anladığıma and içerim gibi bir madde konmasını talep ediyorum.
chiccos kardeş güzel anlatmışsın şimdi bir sorum var benim buna paralel olarak; bir jeneratörde alternatörü çevirecek bir asenkron veya dc motor kullanırsak jeneratörün ürettiği enerji ile de bunu beslersek kendi kendini döndüren bir jeneratör elde edermiyiz o zaman da bedava olur gibi değilmi sadece ilk hareketi sağlayacak bir enerjiye ihtiyaç var o kadar, oda bir akü yardımıyla gerekli devreyi yaparak dc motora yol verip jeneratörü döndürürmü. aslında bana insanın kendi kendini havaya kaldira bilmesi gibi bir şey gözüküyor ama teorikle pratik arasında ki farkları bilemem.
VERDİĞİN BİLGİ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİMAlternatöre binen yük sargılarından daha fazla akım geçmesine neden olur.Bu ters manyetik akı nedeniyle alternatör miline yük bindirir.Bu durumda sizin alternatör miline daha fazla güç uygulamanız gerekir.Bu durumu basitçe şöyle gözlemleyebilirsiniz;
Otomobiliniz varsa motorunu rölantide çalışır durumda bırakın daha sonra arka cam ısıtıcı, farlar gibi yüksek akım çeken sistemleri devreye sokun aracın motorunun devrinin değiştiğini göreceksiniz.
chiccos kardeş güzel anlatmışsın şimdi bir sorum var benim buna paralel olarak; bir jeneratörde alternatörü çevirecek bir asenkron veya dc motor kullanırsak jeneratörün ürettiği enerji ile de bunu beslersek kendi kendini döndüren bir jeneratör elde edermiyiz o zaman da bedava olur gibi değilmi sadece ilk hareketi sağlayacak bir enerjiye ihtiyaç var o kadar, oda bir akü yardımıyla gerekli devreyi yaparak dc motora yol verip jeneratörü döndürürmü. aslında bana insanın kendi kendini havaya kaldira bilmesi gibi bir şey gözüküyor ama teorikle pratik arasında ki farkları bilemem.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?