Atv 31 çalış..Kimse bu konuyla ilgili neden bilgi vermiyor anlamış değilim.?

selcukxp

Üye
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
383
Puanları
1
Koray Bey ;öncelikle konuyla ilgilendiğiniz için çok teşekkür edrim.sormak istediğim birkaç şey daha var dediğiniz gibi motor degerlerini ve çalışmasının istedigim frekansı girip +10 ile Aı1 i şöntledikden sonra +24-Lı1-Lı2 ile ileri geri yol verdik,ama potansiyometreyle yol veremedik;

1-Nasıl bir pot kullanmamız gerekiyor;??

2-Pot bağlantısını yaptıkdan sonra başka birşeyleri şöntlememiz gerekiyormu;??

3-Elimizde yol vermek istedigimiz iki adet motor var bunların herbiri 1,5 kw elimizdede iki adet 4kw'lık atv1 bulunuyor.BUnların ikisinide birlikde çalıştırıp aynı yöne aynı hızda döndürmek zorundayız.Böyle bir baglantıyı nasıl yapabilirim,bunu bir start butonu veya bir tek potla yapabiliimiyiz.;??

4-Kumanda edeceğimiz motorların üzerinde frenleme sistemi mevcut bunlar iki fazla çalışıyor ,yalnız bu frenlerin motor start almadan hemen önce açma yapması ve motor durdukdan hemen sonra frenlemesi gerekiyor böyle bir bağlantı için frk üzerinden kontak,+24 veya kuru kontak albilecegimiz bir nokta mevutmu mevcut ise nasıl aktif edebiliriz bu kontakları;??

5-Bu fabrika bağlantı şemasında gözüken frenleme direnci ne işe yarıyor;??

6-Bizim elimzdeki bazı sistemlerde bu frenleme direncine benzeyen bazı parçalar kullanılmış,bunlar PA+-PB uçlarına bağlanmışlar çıkışlarıda Lı6 ya girmiş bu bii fren baglantısı için mi hazırlanmış acaba.;??

7- Birde daha öncede bahsettiğim gibi bu diger Lı3-Lı5-Lı6-LIc ve R1a-R1b-R1c-R2a-R2c,Aı3-com-Aov-Aoc bunlar nasıl aktif olu nasıl kullanabilirim;??

Bütün bu sorularım için kusura bakmayın sizleri bunltmak istemiyorum ama bunlarıda öğrenmek istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
selcukxp ' Alıntı:
Koray Bey ;öncelikle konuyla ilgilendiğiniz için çok teşekkür edrim.sormak istediğim birkaç şey daha var dediğiniz gibi motor degerlerini ve çalışmasının istedigim frekansı girip +10 ile Aı1 i şöntledikden sonra +24-Lı1-Lı2 ile ileri geri yol verdik,ama potansiyometreyle yol veremedik;

1-Nasıl bir pot kullanmamız gerekiyor;??

2-Pot bağlantısını yaptıkdan sonra başka birşeyleri şöntlememiz gerekiyormu;??

3-Elimizde yol vermek istedigimiz iki adet motor var bunların herbiri 1,5 kw elimizdede iki adet 4kw'lık atv1 bulunuyor.BUnların ikisinide birlikde çalıştırıp aynı yöne aynı hızda döndürmek zorundayız.Böyle bir baglantıyı nasıl yapabilirim,bunu bir start butonu veya bir tek potla yapabiliimiyiz.;??

4-Kumanda edeceğimiz motorların üzerinde frenleme sistemi mevcut bunlar iki fazla çalışıyor ,yalnız bu frenlerin motor start almadan hemen önce açma yapması ve motor durdukdan hemen sonra frenlemesi gerekiyor böyle bir bağlantı için frk üzerinden kontak,+24 veya kuru kontak albilecegimiz bir nokta mevutmu mevcut ise nasıl aktif edebiliriz bu kontakları;??

5-Bu fabrika bağlantı şemasında gözüken frenleme direnci ne işe yarıyor;??

6-Bizim elimzdeki bazı sistemlerde bu frenleme direncine benzeyen bazı parçalar kullanılmış,bunlar PA+-PB uçlarına bağlanmışlar çıkışlarıda Lı6 ya girmiş bu bii fren baglantısı için mi hazırlanmış acaba.;??

7- Birde daha öncede bahsettiğim gibi bu diger Lı3-Lı5-Lı6-LIc ve R1a-R1b-R1c-R2a-R2c,Aı3-com-Aov-Aoc bunlar nasıl aktif olu nasıl kullanabilirim;??

Bütün bu sorularım için kusura bakmayın sizleri bunltmak istemiyorum ama bunlarıda öğrenmek istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim.


selçuk bey öncelik le kolay gelsin....
1 sru için atw 31 serilerinde nalog girişlerine 10 kohm 5 kohm ve 2,5kohm 3 uçlu potan siyometre bağlayabilirsiniz hepsini destekliyor..
2soru:potan siyometre sadece cihazın hızını azaltmak ve çoğaltmak için kullanılır.başka şeyleri şöntlemenizi gerek yok ve bu tabiri kullanmayınız.cihaza frekans kaynağı olan potan siyometreyi girdiğiniz zaman uç olarak koray arkadaşımızın bağlantısını izlerseniz yanlış yapmazsınız. sadece iş start verme olayına geliyor start vermek içinde gene koray arkadaşımızın seze izah ettiği gibi bağlarsanız yanlış yapmazsınız.

3 ---potan siyometre bağladınız start verdiniz ve motor herhangi bir ayar yapılmamış ise bir yöne dönecektir....
4-şimdi 2adet motorunuz var bu uygulamalar yapılırken sürücü kw ını geçmeyecek şekilde yaparsanız.sorun yaşamazsınız.bağlantı olarak 2 motoru paralel bağlayınız.ve u-v-w uçlarına giiriniz 1,5 kw*2=3 kw yapıyor sürücü 4 kw yani uygun bu paralel bağlı motorların aynı kw larda olmasına dikkat ediniz yoksa sorun yaşabilirisniz. dengesiz yükler gibi.şimdi motorları bağladınız ve yukarıda belirtiğim gibi potan siyometreyide bağladınız.start kaynağına gelince +24 ve LI1 bir (0-1)anahtar bağlar iseniz motor potan siyometre hızında start alacaktır.
not:start verdiniz ama motorlar ters yönde döner ise her hangi bir motorun u-v-w uçlarından dönüş yönünü değiştiriniz ve motor ların aynı yönde dönmesini sağlayınız.
motorun dönüş yönünü değiştir dikten sonra motor ların her ikiside ters yönde döner ise sürücüden her iki motorun dönüş yönünü değiştirmek için +24v ile LI2 klemnesine bir anahtar bağlayınız ve (anahyatı 1 konumuna getirdiğinizde motor geri yönde dönecektir.
not2:
atw 31 serilerinde LI1 girişi LI2 girişine göre daha kuvvetlidir eğer ileri giderken yük varsa lı1 sinyaline vermenizi öneririm...
motor ları paralel bağladınız start verdiniz ve potansiyometreden frekansınız yükselttiğiniz zaman her iki motorda aynı oaranda hızları yükselir alçalır bu sayede tek pot ile hız ayary yapmış olursunuz..

5--fren kontağı almak için I-O menünde r1 veya r2 her iki rleden herhangi birini cihazın run komutuna atarsanız cihaz ilk start aldığı zaman atw 31 üzerindeki r1 çekecek ve motor start almaya başlayacak..
lı1 veya lı2 den sinyal kesildiği zaman(start sinyali kesildiği zaman) invertörün duruş rampa zamanından sonra r1 rolesi enerjisini kesecek ve dolası ile r1 kuru kontağı üzerinden bağlı olan frk kontak törü nün enerjide kesilecek franlar motor milini tutacaktır.

r1 ve r2 kuru kontaklar atw 31 kitapçığıni iyi incelerseniz son sayfalarda vardır...r1 sadece no-r2 no ve nc olarak kullanabilrsinz..


6 frenlema direnci invertörün yüklü durumlarda duruş rampası süresince motoru istenilen zamanda durdurması,üzerindeki pa ve pb uçlarındaki yaklaşık 700-800v akadar olan volatajı deşarj etmesiçin kullanılır.franleme direnci heryerde gerekli olamyabilir..cihazın üzerinde çok yük varsa vinç vs ire gibi uygulamarda kullanılır
frenleme diren sürücü kw ının 3/1 oranında seçilir ve ohmajı scheider firmasını aryarak öğrenebilirsiniz.

fren dirençlerinde 2 uç vardır bunlar pa ve pb uçlarına girilir...herhangi bir yönüde yoktur zaten belirttiğimiz gibi direç... direncin tersi düzü olmaz...


8yukarıda bahsettiğiniz röleler lı1 den lı6 kadar olana dijital girişler aov

bunların hepsi I-0 menüsenden aktif edebilisiniz ama yapacağınız uygulamalara göre.. aov cihazın üzerinde analog bilgi alacağınız çkış0-10v 0-20 vv 4-20 vol mesele bir indikatörünüz var sa analog girişli bu aov ide cihazın frekansına atarasanın ı-o menüsunden cihaz 0 hz 0 maksimüm frekansta ör 10v çıkaracak bu bilgiyi indikatöre girerseniz deviri görebilirsinz tabi indikatörüde min:0
max:ör:1500 ayrlarsanız...bu gibi işlemler uygulamalara göre değişiklik göstreiyor.sabit bir şeye atanıyor diyemeyiz..çok farklı şeylere atanabilir olduğu için size 1 kaçını yazdım diğerleriniz yazarsam kitapçığı yazmış olurum...



saygılarımla iyi çalışmalr..
eğer tekrar zorlanır iseniz..
444 30 30 u schneider müsteri destek hattını arayıp yardım alabilirsiniz ..


ben bu zaman kadar sardırdığım freneleme dirençlerinde hiç bir sorun çıkmamaıştırrr..

7-lı1 lı2 lı3lı4 lı5 lı6 bunlar dijital girişlerdir bunlar çok fonksiyonel olup istenilen uygulamaya atanabilirler lı1 ve lı2 genellik motor dönüş yünü ve lı3 lı6 kadar olan dijital girişler ön ayar hızlarında kullanılır.
bu dijital girişlerinin nelere atnacağı kitapçıkta yazıyor...ilk sayfalarda
 
kolay gelsin potun 10kn olsada olur yalnız ölçü aletini dc kademesine alıp potans voltajını ölç 10volt görmen lazım bu değeri göremezsen hız referansı veremezsin dolayısıylada cihazın start almaz parametrelerinide karıştırmış olabilirsiniz fun parametresinden fcs bölümüne gelerek içine girin ını yapıp ent basarsanız fabrika ayarlarına geri döner birde böyle deneyin biz her marka sürücü tamiratı yapıyoruz 0212 674 90 63
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst