Asenkron motor kontrolu

Katılım
8 Ocak 2016
Mesajlar
19
Puanları
1
Konum
ANKARA
Arkadaslar kolay gelsin.2 adet reduktorlu asenkron motoru kumanda edecegim.bu motorlardan biri x ekseninde digeri y ekseninde hareket saglayacak. Tork olarak degerler mevcut ama anlasilir olmasi acisindan hareket edecek atalet 1 ton yerde hareketi saglayacak motor 1.1 kw y ekseni ise 4 kw.x ve y ekseninde lineer cetvel olacak.operator panelinden x ve y ekseni icin koordinat girildiginde sistem en fazla 2 mm hata ile koordinati bulacak.(bu durum hem 1 ton direnc qltindayken hemde bosta iken saglanacak.) Servo motor kesin cozum ancak maliyeti yukseltiyor.bu sebeple asenkron motorla yapmak istiyorum.bu konu ile alakali tecrubesi olan yada fikri olan arkadaslarimin degerli bilgilerini bekliyorum.herkese iyi calismalar.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
frenli + encoderli bır asenkron motor ile yapa bılırsın dıye dusunuyorum bu sekılde calsıan bır sıstem gordum fakat sahsen yapmadım kendım
 
Arkadaslar kolay gelsin.2 adet reduktorlu asenkron motoru kumanda edecegim.bu motorlardan biri x ekseninde digeri y ekseninde hareket saglayacak. Tork olarak degerler mevcut ama anlasilir olmasi acisindan hareket edecek atalet 1 ton yerde hareketi saglayacak motor 1.1 kw y ekseni ise 4 kw.x ve y ekseninde lineer cetvel olacak.operator panelinden x ve y ekseni icin koordinat girildiginde sistem en fazla 2 mm hata ile koordinati bulacak.(bu durum hem 1 ton direnc qltindayken hemde bosta iken saglanacak.) Servo motor kesin cozum ancak maliyeti yukseltiyor.bu sebeple asenkron motorla yapmak istiyorum.bu konu ile alakali tecrubesi olan yada fikri olan arkadaslarimin degerli bilgilerini bekliyorum.herkese iyi calismalar.
Slm. Biz böyle bir uygulama yaptık yükü taşıyacak mekanizmayi helisel dişli ve kremayer ile yaptik motor 1,5 kw 1450 d/d redüktör ise 235 ratio sonsuz dişli idi. Yükü dikey kaldırmayacaksaniz sonsuz dişli sistemlerde frene gerek yoktur. Pozisyonlama için tabiki encoder daha maliyetsiz ve daha kararli olacaktir. Bizde yük 1500 ila 2500 kg dı. ( otobüs şaselerini kumlama robotuna taşıma işi) ben yükleme alanına 2 adet sensör koydum vinç mantığı ilk sensör yavaşlatmak için 2. Sensör durdurmak için. Kumlama alanında ise şase modeline göre encoder ile pozisyonluyor duruş alanına gelm3de 500 mm önce yavaşlayip duruyordu. Ve hassasiyetim 0.2 mm idi. motor sürücüsüne frenleme drenci takıldı. Sistemdeki redüktör ve kaplin benzeri ürünleri boşluksuz seçildi.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,197
Mesajlar
915,761
Kullanıcılar
449,977
Son üye
keskiyan

Yeni konular

Geri
Üst