Asenkron Makinalar

Klavyeah

Üye
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
269
Puanları
1
Yaş
39
Asenkron Makinalar

Endüstride kullanılan motorların en az arıza yapanı, en sağlam ve en ucuz olanı asenkron motorlardır. Elektrik enerjisi olan her yerde hemen hemen bütün iş makinalarını asenkron motorlar tahrik eder. Kullanım açısından tüm elektrik motorları içerisinde yaklaşık %90 gibi büyük bir paya sahiptir. Asenkron makinalar genelde bir ve üç fazlı olarak imal edilirler. Asenkron motorlar, elektrik enerjisini mekanik enerjiye çevirir. Genellikle motor olarak çalışırlar, fakat belirli koşulların sağlanması halinden generatör olarak da çalıştırılabilirler. Senkron makinalardan farklı yanlarından birisi, bu makinaların dönme hızlarının yüke bağlı olarak değişken olmasıdır. Devir sayısı kontrolunda karşılaşılan zorluklar yarı iletken teknolojisindeki ilerlemeler ile aşılmıştır.

Bir ve üç fazlı olarak imal edilen asenkron makinaların “stator” denilen bir duran, bir de “rotor” denilen hareketli kısmı vardır. Her iki bölümde de akıyı ileten bir sac paketi bulunur. Statora açılmış oluklara bobinler yerleştirilir. Üç fazlı asenkron motorlarda stator yapısı değişmediği halde rotor biri kafes ve diğeri biezikli olmak üzere iki tipte yapılır. Bu ayrıma göre rotoru sargılı olanlara “Bilezikli Asenkron Makina”, kafesli olanlara da “Kısadevre Kafesli Asenkron Makina” denir. Bugün bir kaç vattan, 35 MW’a lara kadar güçlerde imal edilen asenkron motorların gerilimleri ise 110 V ile 27 kV arasında değişmektedir.

Bir fazlı motorlar genellikle 1 kW altındaki güçler için imal edilirler. Statorlarında bir fazlı bir sargıdan başka bir de sadece yol vermeye yarayan yol verme sargısı vardır. Bu motorlar, buzdolaplarında, çamaşır makinalarında, vantilatör, aspiratör gibi uygulamalarda kullanılırlar.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
KlavYeaH ' Alıntı:
Senkron makinalardan farklı yanlarından birisi, bu makinaların dönme hızlarının yüke bağlı olarak değişken olmasıdır.

Arkadaşlar burası yanlış değil mi???

Değişken olmamasıdır denilmesi gerek değil mi?

Asenkron Motorlar sabit devirli motor sınıfına girer.Yoksa ben mi yanlış biliyorum???
 
eewwrree (yazmak biraz zor oluyor) haklısınız ve konuyu okuyup uyardığınız için +1
 
Benİmde Tuzum Olsun Asenkron Motorlarin Senkron Motorlardan Farki Asenkron Motorlarda Rotor DÖnus Hizi İle Stator DÖnÜŞ Hizi Arasinda Bİr Mİktar Fark Vardir(faz Acisi Olusturup Motorun Devreye Gİrİsİnİ Saglamak İÇİn)senkron Motorlarda Stator DÖnÜŞ Hizi İle RÖtor DÖnÜŞ Hizi Bİrbİrİne EŞİttİr.bunlari Devreye Almak İÇİn Disaridan Uyartim Yapmak Gerekİr Dİye Bİlİyorum Hatali Olabİlİrİm
 
ALTERNATİF AKIM MOTORLARI

Bu motorların asenkron tipleri standart bir aygıt olmuştur. Senkron tipleriyse, büyük güç gerektiren yerlerde kullanılabilir. Alternatif akım motorları iki grupta toplanabilir: asenkron motorlar (indüksiyon motorları) ve senkron motorlar. Bütün bu motorların temel ilkesi, metalden yapılmış bir kütlenin, döner bir elektromanyetik alan yardımıyla sürüklenmesine dayanır. Bu iki grup motorlarda da eksenli iki armütür bulunur: bunların ilki olan stator sabit, ikincisi rotorsa hareketlidir. Senkron motorun statoru asenkron motorun statoruyla aynı şekilde ve aynı yapıdadır; birbirinden vernikle yalıtışmış manyetik saçlardan oluşan bir bilezik biçimindedir; bu saçların üzerindeki yivlere üç fazlı akımlarla beslenen bir sargı sarılmıştır. Bir senkron motorda manyetik alanı, rotorun sargısını besleyen bağımsız bir doğru akım yaratır; burada rotorun çalışma hızı vardır. Bu tip motorların başlıca yetersizliği, rotorun kendi başına harekete geçmemesi sorunudur. "Özsenkron" denen motorlarda, rotorun sargısı yerine sabit mıknatıslar kullanılır. Asenkron motorun çalışması oldukça farklıdır: rotorun sargısı çok fazladır ve rotora yalnız statordan kaynaklanan tek alan akım indükler. Rotor başka hiçbir enerji kaynağına bağlı değildir. Dönme hızı ne olursa olsun (ilk çalışmada bile), mekanik bir kuvvet çifti sağlar; düzenli çalışma sırasında bu hız senkron hızından (yani döner alan hızından) farklıdır; bu hız farkı motorun üzerindeki yüke bağımlıdır.

Sincap kafesli motorlarda sargı, yapraklı bir rotorun yivlerine yerleştirilmiş bakır veya aleminyum çubuklardan oluşur; bu yapı basit, sağlam ve ucuzdur. Bu tip motorlar, imalat sanayiinde, pompaların ve vantilatörlerin çalıştırılmasında veya ambalajlamada çok yaygın olarak kullanılan standart aygıtlardır. Bu aygıtlar artık, mikro işlemciyle denetlenen frekans dönüştürücüsü sayesinde doğru akım motoruyla rekabet edebilecek güçtedir.

Ns=(60xf)/p  Stator döner alan hızı Şebeke frekansı ve kutup sayısına bağlıdır.
Asenkron motorlarda kayma s=(Ns-Nr)/Ns  'dir.
Ns=Stator döner alan hızı
Nr=Rotor hızı
S=kayma
Yük artışında (yük momenti) ile kayma miktarında azda olsa artış olur. Genel olarak yük ile hızı değişmeyen motorlar olarak alınır bu tabir yük artışıyla kaymanın çok az arttığındandır.

Gelelim klavyeahın açıklamasına; ***Yazının tamamı doğrudur.***
''Asenkron motorlar, elektrik enerjisini mekanik enerjiye çevirir.  Genellikle motor olarak çalışırlar, fakat belirli koşulların sağlanması halinden generatör olarak da çalıştırılabilirler.  Senkron makinalardan farklı yanlarından birisi, bu makinaların dönme hızlarının yüke bağlı olarak değişken olmasıdır.'' demiş arkadaşımız.
hızın yüke bağlı değişkenliğinde mukayese edilen senkron motorlardır ''senkron motorlardan farklı yanlarından birisi''  açıklamalar doğrudur klavyeah'a paylaşımlarından dolayı teşekkür ederim...
 
Bu konudada bilgi verirseniz dönem ödevi hazırlayacağım.asenron motorların arızaları ve nasıl onarıldıklarını anlatmam lazım.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,893
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst