Aracın geri kaydığını nasıl anlarım?

Şafak54

Üye
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
62
Puanları
1
Herkese merhaba,

İş yerinde özel bir proje için güvenlik nedeniyle aracın geri kaymasını algılamam gerekiyor ancak pek çok kişiye sormuş olsam da kimseden uygulanabilir bir fikir alamadım.

Aracın üzerindeki mevcut elektronik aksam ile bunu yapamayacağım kesin.

Yön algılayabilecek ve otomotiv sektörüne uygulanabilecek bir sensör, switch tarzı bir elektronik eleman bilen var mıdır?

Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Edit: Gyro adında sensörler varmış ancak bu sensörler aracın yokuşta olduğunu algılayabiliyor sanırım sadece, hareketin yönü ile ilgili bir bilgi vermiyorlar diye anladım.
 
Genellikle bu tür uygulamalarda Hall Sensor kullanılır.
Detay vermeniz önemli.
Ayrıca tekerler dönmeden geri kayma ihtimali varmı?
Hassasiyeti ne kadar, yani ne kadar kaymaya izin veriliyor?
Tekerlekler dönmeden geri kaymayı ihmal edebiliriz.

1 saniye geri kaymayı algılayıp şoföre ikaz vermem gerekiyor.
 
Teker akslarına tek yönlü dişli (Bisiklet dişlisi/marş rulmanı v.s gibi gibi) takın ve o teker ters yönde döndüğünde mekanik olarak bir switchi tetiklesin.

Yok geriye hiç kaymasın diyorsanız bunu Tırnak dişli ile mekanik olarak yapmak daha basit:

tirnak1-b.png
 
Teker akslarına tek yönlü dişli (Bisiklet dişlisi/marş rulmanı v.s gibi gibi) takın ve o teker ters yönde döndüğünde mekanik olarak bir switchi tetiklesin.

Yok geriye hiç kaymasın diyorsanız bunu Tırnak dişli ile mekanik olarak yapmak daha basit:

Ekli dosyayı görüntüle 106146
Gerçekten çok mantıklı geldi, montaj kısmına biraz çalışmamız gerekebilir.

Geriye kayabilir, o konuda sorun yok.

Bu işlemi sağlamak için bildiğiniz uygun otomotiv sektöründe kullanabileceğimiz bir switch modeli var mı peki? Bilginiz var mı?
Süreden ziyade uzunluk olarak vermeniz daha doğru olur.
Hocam normalde sağlamam gereken şart projede zaman ile ifade edilmiş.

Bu kaymanın muhtemelen aracın ilk kalkış anında olacağını düşünürsek max. 1.5-2 metre diyebiliriz.
 
Şunu tam anlamadım...

Kayma için 1,5-2 metre istenen bir şey mi? 1,5-2 metre içinde kayma mutlaka engellenmeli mi? Yoksa hiç kaymaması çok daha iyi mi?

Zira her biri için ayrı çözüm üretilebilir?
 
Şunu tam anlamadım...

Kayma için 1,5-2 metre istenen bir şey mi? 1,5-2 metre içinde kayma mutlaka engellenmeli mi? Yoksa hiç kaymaması çok daha iyi mi?

Zira her biri için ayrı çözüm üretilebilir?
Kaymanın engellemesinden çok kaymanın tespitiyle ilgileniyoruz diyebilirim.

Aracın geriye kaymasında bir sorun yok, aracın 1 saniyelik geriye kayması algılanıp şoföre ikaz vermem gerekiyor.
 
O zaman mekanik olarak tek yönlü dişli ile switch tetiklemek ham mantıklı hem de maliyet etkin bir çözüm olacaktır.

Birde zihni sinir projesi olarak çokta dert değil derseniz arka tarafa lazer koyup mesafe ölçtürebilir mesafe azalmaya başladığında ikaz verebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,405
Mesajlar
917,328
Kullanıcılar
450,310
Son üye
amele01

Yeni konular

Geri
Üst