Selamlar aracımda inverter ile 220v elektrik elde etmek istiyorum. Bunun şıuan ihtiyaım olan yalaşık 800w civarı , fakat ben 2000wat kaldıracak kadar bir sistem kurup ileride muhtemel ihtiyaçlar için düşünüyorum.
3 civarı telefon, 2 adet power bank , oto buzdolabı, ( watı küçük olur, Benim için önemli olan elektrikli scoteri şarj etmek ,
Elektrikli scoter 48v , 12A batarya ile çalışıyor 650 wat gücünde
Ben bu aletleri araç motor çalışırken şarj edecegim, motor durdurunca şarjı etmeyecegim.
Bu aletler için ihtiyacım olan şeyler nelerdir.
1- Aküden , kalın kablolar ile aracın içinde 2000wat civarı tam sinüs invertırmı
2- Aküden paralel bağlantı yaparak ikinci bir yaşam aküsü bağlamak onada invertırı bağlamak
Yılda 3-4 ay kullanılacak
Böyle bir şey için hangi sistemi kurmam lazım.
Tam sinüs inverter olarak hangi markayı tavsiye edersiniz.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Yani alternatörler 140Ah kadar akım üretebiliyor diye biliyorum ama tahminim bu gücü en yüksek devirlerde üretebilir. Araç çalışırdan kasıt rölantide çalışma ise pek ümidim yok. Yine de denemeden anlaşılmaz.
güzel insan, hiç bir şey olmaz değil. tabii ki kaynak makinesi de kullanır, elektrik süpürgesi de çalıştırır. sorun çalıştırmakta değil ki. akünün ömrü ile ilgili. akü ömrü kullanıma ve şansa göre iki ila beş yıl. ama sizin maddi durumunuz nedir bilemiyorum. iki ila beş ayda bir akü yenilemek size sıkıntı çıkarmayacaksa sorun değil. bir de @rsimsek ustamızın da belirttiği gibi besleme şarj olayını da göz ardı etmemek lazım.
güzel insan, hiç bir şey olmaz değil. tabii ki kaynak makinesi de kullanır, elektrik süpürgesi de çalıştırır. sorun çalıştırmakta değil ki. akünün ömrü ile ilgili. akü ömrü kullanıma ve şansa göre iki ila beş yıl. ama sizin maddi durumunuz nedir bilemiyorum. iki ila beş ayda bir akü yenilemek size sıkıntı çıkarmayacaksa sorun değil. bir de @rsimsek ustamızın da belirttiği gibi besleme şarj olayını da göz ardı etmemek lazım.
güzel insan, ben tamirciyim. matematik / mühendislik hesabını bilmem. ama yaptığın bir hata var. senin scooterın 500 w olması hiç bir şey ifade etmez. burada 220 voltta 48 volt 12 amperlik bir aküyü nasıl ve ne kadar şarj eder, senin sorunun olmalı. adaptörün kaç watt önemli olan o. yaklaşık 2 amperdir ve 5-6 saat gibi bir sürede bataryan dolar. burada kaç watt tüketir ustalarım hesaplar veya sen hesapla. her iki durumda da kullandığın invertör scotterını şarj eder. ama tüketimi ben hesap yapamıyorum.
güzel insan, ben tamirciyim. matematik / mühendislik hesabını bilmem. ama yaptığın bir hata var. senin scooterın 500 w olması hiç bir şey ifade etmez. burada 220 voltta 48 volt 12 amperlik bir aküyü nasıl ve ne kadar şarj eder, senin sorunun olmalı. adaptörün kaç watt önemli olan o. yaklaşık 2 amperdir ve 5-6 saat gibi bir sürede bataryan dolar. burada kaç watt tüketir ustalarım hesaplar veya sen hesapla. her iki durumda da kullandığın invertör scotterını şarj eder. ama tüketimi ben hesap yapamıyorum.
@paskomya ustam, akü sadece takviye yapacak, asıl güç çalışan motor ve alternatörden gelecek. Ama saatlerce motorun çalışması ne kadar yakıta mal olur ben de ezberden bilemiyorum. Hesaplamak lazım. Tabi öncelikle bu tepe gücü karşılar mı ona bakmak lazım.
Merhabalar.
12 volt 72 amper aracımın aküsünden 12 volt 1500 watt tam sinüs inverter çalıştırıp mezarlıkta boru kaynak makinası ile 10 dakika çalışma yapmıştım.
Boru kaynak makinası 1500-1600 watt.
Araba rölanti halinde stop ediyordu arkadaşım sürekli 3 bin devirlere yakın gaz verdi.
Sizin bahsettiğiniz bu scooter şarj etme işlemi bir yerden biryere giderken olabilir yani yolculuk esnasında.
Scooter şarj etmek için aracı çalıştırmak çok mantıklı değil yine masraf.
Ama seyehat esnasında olursa hem iş görülür hem gidilecek yere gidilmiş olur.
İnverter almayı düşünüyorsanız kesinlikle mexxsun marka alın pişman olmazsınız