Araç teyp elektrik problemim

Merhaba. Bakın, bu türden sıkıntısı olan oto elektrik sistemlerinde ya da aşırı voltaj düşümü olan oto elektrik tesisatlarında, süper (ultra) kapasitörler aşırı düşen bu voltajı yüksek tutmada sıklıkla sistemde paralel bağlı olarak kullanılır. Örneğin 2-4 farad kapasiteli süper elektrolitik kondansatörleri satın alıp alternatörün DC çıkış uçlarına doğru polaritede bağlarsanız akünüz eski ve eski oto tesisatı yüzünden voltajı hızla düşse bile bu konuda epeyce faydalı olur, teyp bu yüzden kapanmamış olur. Ancak direk aküye bağlamak yerine kontak anahtarının 1. konumunda teybe giden ve uygun cam sigortayla oto elektrik tesisatına bu şekliyle bağlamanız daha sağlıklı (nizami) olur. Kolay gelsin
arabayı stop ettim kontak 1 kademede teyp aktıf 5 dk sonra arabayı çalıştırmak istediğimde kontağı 0 konuma almadan kontak marş kısmına mekanık olarak dönmüyor dolayısıyla kontagı geri 0 konumuna almam lazım bunu yapıncada teyp kapanıyor doğal olarak .. ama direk bağlı olsa teyp... arabadan cıktım teyp acık bakkala gıttım geldim marş bastım devam bluetooth bağlantısı kopmamış olacak...kontak olmadan çalışsın istiyorum anahtar bende dursun arabada çocuk oluyor bazen..
 
Oto teyplerde kontak kapanınca ilk 20dk teybi açık tutmaya devam etme gibi özellikler var. Orjinal teyplerde bulunuyor, Sony teybimde 30-60dkya kadar çıkabiliyordu bu durum. Ya da teybi direkt olarak kontağa değil de hafıza kablosuna bağlayabilirsiniz. Ama önce marş anında teybin kapanmamasına bi çözüm bulmak gerekiyor :)
 
Gerçekten enteresan bir durum nasıl bir teyip ki her kapanıp açılmada kendini sıfırlıyor hafızasını siliyor.
 
Gerçekten enteresan bir durum nasıl bir teyip ki her kapanıp açılmada kendini sıfırlıyor hafızasını siliyor.
O şekil değil... hafıza silinmiyor.. telefon tablet bağlantısı kopuyor kapanıp açılınca.. sonra tekrar bağlanmak için menuye girip bağlan demem gerekiyor..

aküyü söküp şarj ettiricem bakalım ne farkedecek.. olmazsa arkadaşların söylediği devreyi takıcam
 
Evet arkadaşlar aküm durağan halde 12v geldi 12,7 olması gerekiyormuş.. 18 saat şarj ettim şimdi dışarda 1 gün bekletiyorum sonra arabaya takıp sorun devam edecek mi bakacağım bu bir..

ikincisi teyp i tezgahta çalıştırıp kaç amper çektiğini ölçtüm .. demo modunda boşta 0.2a çalışırken 0.8a ses çok açıksa 1.4a... Bu arada tezgahta ayarlı voltajdan kısarak teybin minimum 9.2v a kadar çalıştığını gördüm.

yani marş esnasında 10v ta kapanıp açılıyordu ama tabi marş yaparken çok dalgalanma olduğu için anlık 9v a düşüyor olabilir..

hafta sonu şarjlı aküyle deneme yapacagım.. aynı sorun devam ederse.. silvestir nickli arkadaşın dediği devreyi uygulayacağım..
 
Akü şarjından sonra kaçak var mı diye de tesisatinizi baktırın, akü voltajının düşmesine sebep olabilir.
 
12v akü boş demektir. Akü toparlamazsa akü alın, devreyle uğraşmayın.
şarjdan sonra akü ışığı yeşile döndü ve durağan halde 12.7V 3 gündür böyle ama malesef teyp gene kapanıp acıldı demo modunda yani sadece 0.2amper akım cekerken bile böyle..
Akü şarjından sonra kaçak var mı diye de tesisatinizi baktırın, akü voltajının düşmesine sebep olabilir.
0.1A akım çekiyor
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,913
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst