Araç alternatörünün uyartım akımını nasıl düşürürüm?

alicimen28

Üye
Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
40
Puanları
1
Yaş
27
Arkadaşlar hayırlı akşamlar. Başlığı ne kadar doğru yazdım bilmiyorum anca şöyle izah edeyim. Elimde otomobil alternatörü var. Bu alternatörün uyartım alıp üretime geçebilmesi için kendi içinde 1.85v dc civarı elektrik üretmesi gerekiyor. Bu da benim su çarkı projemi çıkmaza sokuyor. Çünkü onun üretime geçebileceği akımın yani aslında devrin yanından bile geçemiyorum (0.30v dc de kalıyor.) Ancak dikkatimi çeken ise üretime başladığı anda uzun bir devir bandında bu akımı tutabiliyor yani bir kere üretime geçse devir yeterli gelecektir ancak ne yapabilirim sizce? Kömürleri değiştirsem daha yarı bile değiller.
 
Alicimen25 Merhabalar;
Alternatörü rotor uyartımı için devresine akü bağlayıp ,su ile rotoru döndürüp enerji elde ettiğinizde, elde ettiğiniz enerji ile de tekrar aküyü şarj ederseniz,akü de bitmez sistemi rahatlıkla çalıştırabilirsiniz, ancak uyartım üzerinden voltaj kontrolü yapmanız gerekebilir.

Kolay Gelsin
 
Son düzenleme:
Alicimen25 Merhabalar;
Alternatörü rotor uyartımı için devresine akü bağlayıp ,su ile rotoru döndürüp enerji elde ettiğinizde, elde ettiğiniz enerji ile de tekrar aküyü şarj ederseniz,akü de bitmez sistemi rahatlıkla çalıştırabilirsiniz, ancak uyartım üzerinden voltaj kontrolü yapmanız gerekebilir.

Kolay Gelsin
Hocam uyartım zaten akülü ya da aküsüz her türlü oluyor ancak devri çok yüksek ve ben uyrtımın devrini düşürmek istiyorum. Voltajını kontrol etmek derken tam olarak nasıl yapmalıyım hocam?
 
Alicimen28 Merhabalar;
Uyartım her türlü olmuyor rotor üzerindeki artık mıknatıslanma siz yüksek devire çıktığınızda uyartım yapıyor,ancak bu yüksek devre çıkmadan artık mıknatıslık çok düşük bir uyartıma neden olur bu da sizin işinizi görmez,daha alt devirlerde uyartıma başlamanız için extra bir güç kaynağı akü vb gerek.

Kolay Gelsin
 
Alicimen28 Merhabalar;
Uyartım her türlü olmuyor rotor üzerindeki artık mıknatıslanma siz yüksek devire çıktığınızda uyartım yapıyor,ancak bu yüksek devre çıkmadan artık mıknatıslık çok düşük bir uyartıma neden olur bu da sizin işinizi görmez,daha alt devirlerde uyartıma başlamanız için extra bir güç kaynağı akü vb gerek.

Kolay Gelsin
Hocam öncelikle bilgilendirmeniz için sağolun. Dediklerinizi anlıyorum ancak ben anlatamıyorum. Şimdi şöyle söyliyim hocam. Akü ister bağlı olsun ister olmasın aynı devirde(devri ölçmedim ancak bağladığım motorun sesinden anlaşılıyor) uyartım geliyor ve üretime başlıyor. Yani misal alternatörün mili aküsüz 3000 dv/dk. dönerken üretime geçiyorsa ben akü takayım da uyartımı aküden alsın ve 1000 dv./dk da üretime geçsin olmuyor ya da ben yapamıyorum. Şimdi inşallah anlatabilmişimdir.
 
Akü olmadan alternatörden elektrik elde edemezsin, jeneratör (elk. eldesi) için sabit mıknatıs gerek, alternatörde bu dışardan elk. vermekle sağlanır. Bknz: jeneratör, alternatör nedir, nasıl çalışır?
 
Her alternatör için akü şart değildir.

Kendinden uyartımlı dediğimiz alternatörler akü olmadan da üretime geçebilir.

Yalnız otomotiv alternatörleri nominal güçlerini oldukça yüksek (10.000) devirde verirler.

En az 2000,3000 devirde üretime geçerler.

Daha düşük devirlerde üretim isterseniz ya alternatörün sargıları ve ikazını revize edeceksiniz,ya da başka bir

çözüm bulacaksınız.
 
Her alternatör için akü şart değildir.

Kendinden uyartımlı dediğimiz alternatörler akü olmadan da üretime geçebilir.

Yalnız otomotiv alternatörleri nominal güçlerini oldukça yüksek (10.000) devirde verirler.

En az 2000,3000 devirde üretime geçerler.

Daha düşük devirlerde üretim isterseniz ya alternatörün sargıları ve ikazını revize edeceksiniz,ya da başka bir

çözüm bulacaksınız.
Hocam kömürlere direk elektrik vermeyi düşünüyorum yani hemen dibinden bakır tel sarıp bakıcam hangisi faz hangisi nötr diye sonra da direk aküye bağlayacam çünkü zaten üretime geçene kadar boş dönüyor yani kendi içinde ikaz gerilimi oluşturmaya çalışıyor.
 
Alternatörün mevcut haliyle gerilim üretebilmeniz için rotora uygulanan akımı maksimumda tutsanız bile belli bir devir sayısına ulaşmanız gerekir. Düşük devirde daha yüksek gerilim elde etmek için makinanın yapısını komple değiştirmeniz gerekir, uyartım gerilimini değiştirmek yeterli değildir.

Bir akü bağlayıp uygun gerilim ve akımı alabilmek için kaç devirde alternatörü döndürmeniz gerektiğini bulmanız gerekli, bulduğunuz bu devir değeri alternatör regülatörünün rotora maksimum uyartım akımı uygulayacağı değer olacaktır.

Uyartımı dışardan daha yüksek bir gerilim değerinde verirseniz bir süre sonra rotor sargıları yanacaktır. Ayrıca manyetik doyma sebebiyle gerilim değeri belli bir seviyenin üstüne çıkmayacaktır.

Kolay gelsin....
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,877
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst