Akulu araba (ford ranger) motor degisimi

Guncel .

Akukerin testini yapamadim ama dun sanzimanlarin birinin dislisi yerinden cikti ve bosa donuyor.

Enteresan tarafi bu sefer tek motorla zorda olsa duz yolda kalkis yapiyor. Diger motor bosa dondugu icin arac gidiyor . Yine hafif yokusta kalkis yapmiyor ittirerek yol veriyoruz . Biraz zorladigimizda ise elektrigi kesiyor .

Sonradan devre kartini cikardigimda ise mosfet ve shotky diyot asiri isinmisti .

Cozum onerisi olan var mi ?
 
guncel .

Bizden tarafabi gelisme yok sorun devam ediyor .

Arkadaslardan gorus belirtmek isreyen olursa diye bekliyorum

Bu arada 110n07 mosfet siparis verdim iki mosfeti birden degistirecegim
 
Anlattıklarınızdan çıkardığım motora 12 volt gitmiyor motor 12v olduğu halde siz revizyon yapmadan önce araba normal çalışıyordu sanırım şarj süresi kısa ve yavaş gidiyor diye revizyon yaptınız ama bu sefer hiç kalkış yapmadı ve hiç gitmiyor
Eski motorları yeni akülerle takıp denermisiniz?Bakalım çalışacak mı eskisi gibi eğer çalışırsa sorun motorlar da veya kart bu motorlar için uygun değil.
Çalışmazsa lar yüzünden kart hasar görmüş demektir
Hurdacıdan aldığınız pilsan kart çalışıyor olabilir mi?Onu kontrol edip pilsan motorlara uygulamayı deneyin birde
Aküleri yeni mi aldınız?Yoksa Pilsan arabadan çıkan akülerimi kullandınız?Bu problem ölmüş aküler de de meydana gelir siz 12 volt ölçersiniz yüke bağladığınızda voltaj düşer.
@by lent izindeydi tatile gitti yeni geldi bu konularda benden tecrübelidir @serkan_48 in de tecrübeleri bu konularda benden iyidir
 
Konu cok karisik takip edemedim.

Once sunu denemenizi istiyorum.

Iki motoruda manual calistirabilirmisiniz? Tum kart sistemi by pass olacak motor soketinden ayirin ve akuye direkt baglayin. Motor donmesi gerektigi gibi guclu torklu donuyormu?

Birde şunu deneyin. Motoru akuye direkt baglayin en az 1 dakika donsun ve bu surecte akunun son voltajini olcermisniz kac volt?

Bu sekilde aku ve motorlarin saglam oldugunu ogrenecegiz yada herhangi birinde ariza varmi onu gorecegiz.
 
Son düzenleme:
Önceden dedğim gibi akü bankını ayırın. Tam şarj edin her birini eşit sürede aynı yük altında (yüksek watlı oto lambası - motor) çalıştırıp ölçün ve karşılaştırın.
 
Tesekkurler cevaplar icin yarin butundediginiz islemleri tek tek gerceklestirecegim .

paralel 4 ad 12v7ah mart 2019 uretim tarihli kuru aku bagladim butun akuler ayni marka ayni deger ve uretim tarihi .

Aracta 1ad 12v7ah kuru aku vardi . Motorlar rs 550 12000rpm . araba hafif rampada bile kaldigindan ve sarji fazla gitmediginden 4 akuyu paralel baglayarak sarj sorununu cozdum ama rampada gitme sirunu yine devam etti .

Bunun uzerine pilsan 17000 rpm motorunu takmaya karar verdim . Sorunlarda bundan sonra basladi onceden rampada kalan arac simdi duz yolda gitmiyor . Arkadan ittigimiz zaman ilerliyor hizi da guzel ama yokusta yine kaliyor .

Yarin dediklerinizi yapip aksama kadar bu cevap yazmis olurum .

——————————————————————

Guncel

Dediginiz gibi aku bankini ayirdim hepsini sarj ettim 13.6 v olctum her akuden . Sarj olurken akulerden ufak cizirti sesi geliyordu.

Her akuyu teker teker motora bagladim yaklasik 1er dakika calistirdim her saniye icin her akuden yaklasik saniyede 0.01v dusus aldim . Sonucta 13.6v la basladigim testi 12.9v civarinda bitirdim her aku icin.


Sonra ayni akuleri paralel baglayarak motora bagladim 4 aku birden yine yaklasik 2sn de 0.01 v dusus olctum .

Bosta cevirmek yerine motoru hafif elle zorlayarak dusus oltugimde ise 7.8v dahada asagiyada indi .

Tahminime gore by lent in soyledigi gibi sucluyu bulduk .
 
Son düzenleme:
İyi aksamlar . Bugun bolca bos zamanim vardi ve arac uzerinde calistim ama calismaz olaydim .

Nedenine gelince;

Yine rs550 9000 rpm uygun disli olculerinde elime 2 mitir gecti dayanamadim. Pilsan 17000rpm motorlari soktum. Sanzimana 9000 likleri bagladim.

Elime yine yeni tarihli performansini bildigim 12v 12ah yigit marka kuru aku gecti . Olcum sonucu 13.80v

Eski karti bagladim kontagi cevirdim ayni seyleri yapip farkli sonuclar bekledim kaplumbagadan hallice bir akulu arabamiz oldu .

Eline olcu aletini alip bakma hevesim bile kacti. Sorun akulerde oldugu gibi karttada anladigim kadari ile .


En son care bu gun oturup karti tamamen iptal be mekanik sekil ile ileri-geri /hizli yavas fonksiyonlarini manuel olarak ayarlamak motorlarada bi soft start devresi baglayabilirsem ne mutlu bana

Akuleri aldigim yer ise camira yatiyor 2.5 ah lik sar aleti ile olmaz verim alamazsiniz diye. Hatayi bize yigmaya calisiyorlar . Zaten akuleride istedigim kadar sarj edeyim . İlk once 14.6 v 15dk sonra hic bisey yapmadan 13.4v a iniyor


Anlayacaginiz Sonuc yine husran . .
 
Son düzenleme:
Farkindayimda bugun farkli akuyle deneyince karttada sorun olduguna kanaat getirdim .

Yukarida bahsettigim gibi basit soft start + manuel kontrol ile karti iptal etmek bu geceden sonra cok daha cazip geldi .
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…