Akülü Araba Dc Dc yükseltici

kadirmania

Üye
Katılım
26 Ağu 2017
Mesajlar
128
Puanları
1
Yaş
33
İyi akşamlar;

Oğlumun kullanmış olduğu 12 V akülü aracın hızı biraz yetersiz gelmeye başladı. Üstündeki aküde eskidi. Aküsünü 12 V Jel aküyle değiştirmeyi düşünüyorum.
Hız olayını da Motora giden 12 Voltun arasına Dc Dc yükseltici koyup 15 Volta sabitleme gibi bir düşüncem var. Bu şekilde verim alabilirmiyim. 12 V enerjiyi 15e cıkarttığımızda amper kaybımı olur tam bi fikrim yok. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
şimdi ben desem ki sen amelesin, bir inşaat var en üst kata sırtında 12 kg çuvalı (sallıyorum) 5. kata 5 dakikada çıkarıyorsun ve az da olsa yoruluyorsun. yediğin içtiğin senin olsun, hadi hadici dayı geldi, sana bundan sonra 15 kg çuval taşıyacaksın dedi. şimdi sen o 15 kg çuvalı 5. kata 5 dakikada çıkarabilecek misin? yada ne kadar süre ile çıkaracaksın? bazen şartları zorlamamak lazım değil mi güzel insan. dediğin olmaz değil olur, olur da ne kadar idare eder, o motorun yanmamasını kim garanti eder, o araçta yangın olmama riskini kim garanti eder. bir de benim gibi bir pesimistin bu konuyu okuyup size yorum yapması büyük şanssızlık.
 
Paskomya güzel soylemiş Voltajla oynamayın, hız önemli değildir önemli olan manevra kabiliyeti. Jel akü bu işe uygun değil, kuru akü (AGM) doğru seçimdir.
 
İyi geceler. 6 volt akülü aracıma 12 volt akü taktım 2 hafta oluyor güzel çalışıyordu fakat bugün motora turbo takılmış gibi hızlandı, kalkışlarda patinaj ile kalkıyor ve zıplıyor resmen .kumandalı model. İlk başta kart arızası diye düşündüm fakat bütün fonksiyonları çalışıyor. Bütün özellikleri aktif. Termik sigorta arızası olabilir mi . Sigorta eleltriği iletiyor fakat başka arıza oluyor mu sigortada bilmiyorum , bilgisi olan paylaşabilir mi
 
İyi geceler. 6 volt akülü aracıma 12 volt akü taktım 2 hafta oluyor güzel çalışıyordu fakat bugün motora turbo takılmış gibi hızlandı, kalkışlarda patinaj ile kalkıyor ve zıplıyor resmen .kumandalı model. İlk başta kart arızası diye düşündüm fakat bütün fonksiyonları çalışıyor. Bütün özellikleri aktif. Termik sigorta arızası olabilir mi . Sigorta eleltriği iletiyor fakat başka arıza oluyor mu sigortada bilmiyorum , bilgisi olan paylaşabilir mi
benim gibi geç ve güç anlayanlar için ayrıntı çok önemli, şimcik kartı ölçtün mü? hani fotosu filan varsa biz de görsek. 6 volt motor 12 voltta 2 kat daha hızlı döner; döner de ne kadar dayanır ben bilemem azıcık daha detay ver ki benim kalın kafam daha güzel yorumlar yapsın
 
benim gibi geç ve güç anlayanlar için ayrıntı çok önemli, şimcik kartı ölçtün mü? hani fotosu filan varsa biz de görsek. 6 volt motor 12 voltta 2 kat daha hızlı döner; döner de ne kadar dayanır ben bilemem azıcık daha detay ver ki benim kalın kafam daha güzel yorumlar yapsın
Ölçü aletim yok ama kart 6 volt araç 6 volt takılı olan aküde 6 volttu zaten fotosunu eklerim. Evet hızlı dönüyor fakat sorunumuz ilk gaza basışımızda çok hızlı hareket etmesi normalde yavaş yavaş hızlanırdı. Şuan sabit hızla çalışmaya başlıyor. Rolelerden olabilir mi
 
İyi geceler. 6 volt akülü aracıma 12 volt akü taktım 2 hafta oluyor güzel çalışıyordu fakat bugün motora turbo takılmış gibi hızlandı, kalkışlarda patinaj ile kalkıyor ve zıplıyor resmen .kumandalı model. İlk başta kart arızası diye düşündüm fakat bütün fonksiyonları çalışıyor. Bütün özellikleri aktif. Termik sigorta arızası olabilir mi . Sigorta eleltriği iletiyor fakat başka arıza oluyor mu sigortada bilmiyorum , bilgisi olan paylaşabilir mi

Yavaş yavaş hızlanan araçlarda soft start devresi olur. Bu devrenin çıkışından önce genellikle bir mosfet olur bu mosfetten, direnç ve kapasitörlerle voltajın yavaş akması sağlanır.
Devre 6V için tasarladığından direnç ve kapasitörlerde ona göre seçilmiştir. Sen voltajı 12v çıkardıysan o direnç ve kapasitörlerinde ona göre revize edilmesi gerekebilir oraları bir kontrol etmeni tavsiye ederim.

Ama paskomya arkadaşın dediklerine katılıyorum. 6v için tasarlanan bir sisteme hiçbir değişiklik yapmadan 12v vermek çok tehlikelidir. Devreyi tasarlayan insan ucuz olsun diye kullanılan devre elemanlarını ve motoru asgari düzeyde tuttuysa ki çoğunlukla da öyle olur, uzun vadede mutlaka bir yerleri zarar görecektir. Hatta Allah muhafaza yangın bile çıkarabilir. Bu tarz modifikasyonlarda çok dikkatli olmak lazım.

Geçenelerde youtube da bir video gördüm adam, 6v aküyü sökün 12v takın bir şeyler yanmazsa öyle kullanabilirsiniz diye video paylaşmış. Başlığına da modifikasyon yazmış bari bilmiyorsun insanların hayatıyla oynama.
 
Son düzenleme:
Yavaş yavaş hızlanan araçlarda soft start devresi olur. Bu devrenin çıkışından önce genellikle bir mosfet olur bu mosfetten, direnç ve kapasitörlerle voltajın yavaş akması sağlanır.
Devre 6V için tasarladığından direnç ve kapasitörlerde ona göre seçilmiştir. Sen voltajı 12v çıkardıysan o direnç ve kapasitörlerinde ona göre revize edilmesi gerekebilir oraları bir kontrol etmeni tavsiye ederim.
Araç zaten 12 volt. Aku tam şarjda 12.7 volt. Ben 12 volt çıkış veren akünün çıkışını 15 volt civarına sabitlemek istiyorum. Bir miktar daha hızlı olması için.
 
Araç zaten 12 volt. Aku tam şarjda 12.7 volt. Ben 12 volt çıkış veren akünün çıkışını 15 volt civarına sabitlemek istiyorum. Bir miktar daha hızlı olması için.
Kusura bakma alıntı yapmayı unutmuşum rdvn.avc41 arkadaşa cevaben yazmıştım.
Senin sistem içinde, paskomya arkadaşın dediklerine katılıyorum. Devrede azami çalışma voltajı 12v olan bir kompanent koydularsa 15v ile çalışırken arızalanması kuvvetli muhtemeldir.

Hızlı kalkış içinde yukarıdaki cevabım aynen geçerlidir mosfet direnç ve kapasitör ilişkisinden kaynaklı olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,873
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst