akü kutupbaşı

RStem

Üye
Katılım
28 Kas 2017
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
34
Merhabalar, arabanın aküsünün - kutbunu söktükten sonra kaputu indirdiğimde araba neden çalışır? Kaçak mı vardır?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
kaput- uca temas ediyor da. devreyi mi tamamlatıyor onu anlamadım.
 
Arabanın metal aksamı zaten elektriksel olarak eksi kutuptur. O yüzden hiçbirşey değiştirmeseniz elektriksel bir sorun çıkmaz. Ama kaput eksi kutba değdiğine göre, her aşağı inişinde aküye oturaklı bir darbe indiriyor demektir. Böyle devam ederse ya akü zarar görür yada kaput üzerinde bir kambur oluşur ...
 
eyvallah
 
benim aklıma takılan. hiçbirini sökmediğim zaman da - kutup değmiş olacağı için kaçak oluşturur mu? eyv
Araçların eksi kutupları kablo ile zaten araç şasisine bağlanır ve böylece aracın tüm metal gövdesi eksi kutup olur.Yani normal ev şebekeleri gibi nötr için bir kablo daha çekilmez tesisatlarda.Negatif kutup ihtiyacı gövde üzerinden görülür.
Sizin durumunuzda eksi kutup kablo üzerinden değilde kaput üzerinden tüm aracın gövdesini eksi kutup yapıyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…