Akü şarzı

cotech0743

Üye
Katılım
4 Şub 2022
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
58
merhabalar 12 volt 100 amp/h lik 4 adet seri bağlı ( 48 volt 100 Amp/h ) aküleri tek tek ( seri bağlantıları bağlı halde iken ) 4 adet şarz cihazını her akü için 1 ( bir ) adet şarz cihazı kullanarak şarz edebilirmiyim.Bağlantı yaparken bağlantılarda diyot kullanılacakmı yoksa aküler sari bağlı iken her akü kutbuna bağlantı ile şarz yapılabilinirmi .Sistemde kullanılan alıcılar ( motor 48 Volt 67.5 amper akım şiddeti ile çalışıyor.
 
merhabalar altarnatörlerde kullanılan tipindeki diyotları seri bağlarsam taşıyacağı amper gücü yükselirmi ? 48volt 210 Amp/h gerilime ihtiyacım var
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
merhabalar altarnatörlerde kullanılan Ekli dosyayı görüntüle 92785tipindeki diyotları seri bağlarsam taşıyacağı amper gücü yükselirmi ? 48volt 210 Amp/h gerilime ihtiyacım var

Amper yükseltmek için paralel bağlanması lazım.

Ancak teknik anlamda yarıiletkenler paralel bağlanmada çalışmasına rağmen ısıl değişkenler diyotların üzerinden akan akımı değiştireceği için eşit akım geçirmezler. Bu nedenle bozulma arızalar yaşanabilir.

Paralel bağlamak yerine uygun güçte tek diyot kullanımı daha mantıklıdır.
 
Bu diyot tipinin çalışma diyagramı
Altarnatörde diyotlar negatif yönler ve pozitif yönler paralel.ve sonrada sesi bağlı
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_4.jpg
    49.3 KB · Görüntüleme: 7
  • indir.png
    8.7 KB · Görüntüleme: 6
Son düzenleme:
Bu bağlantı tipi seri yada paralel değil 3 fazli köprü tipi bağlantı.

Bu diyotlar 17 volt 45 amper nominal çalışma şartları olduğunu belirtiyor.
 
Merhabalar şemada belirtmiş olduğum akü sistemini şarz edebilme işlemi ile ilgili şematik çizim ile yardımcı olabilirmisiniz.seri bağlı akülerin kutuplarında kısa devreye nasıl engel olabiliriz
 

Ekli dosyalar

  • AKÜ ŞARZ SİSTEMİ.jpg
    71.3 KB · Görüntüleme: 7
Ozaman izlemeniz gereken yol en az 70 amper akım sağlayabilecek 4 adet 12 v redresor temin ederek her akuyu tek tek bu redresorlerde bağlamak olacaktır. Bunun yanisira bu güçte besleme özelliği olan bir şarj sistemi bağlamak motora sabit 48 voltu sürücü devresi olmadan veriyorsanız imkansız hale gelecektir. Çünkü ortalama her bir redresorun 14. 4v civarı sarj gerilimi uyguladığını dusunursek seri bağlantıda toplam gerilim 58 voltlara ulaşacak. Bu noktada aslında motorları akuyle calistirmis olmayacaksınız. Akulerin iz ups görevi görmüş olacak. Yani pratikte sonuç istenilenle farklı olacak biraz. O sebeple bence motoru doğrudan bir güç kaynagiyla sürerek kesinti ihtimaline karşı akü bulundurmak daha mantıklı hatta belki daha ekonomik olacaktir
Bu ürün aradığınız şarj cihazı şu adreste mevcut. Fakat trifaze. Monofaz bulmanız hazır olarak pek mümkün degil
 
Son düzenleme:
Merhabalar Bir tasarım için hazırladığım 4 adet 12 volt 100 Amp/h akülerimi seri bağlayarak 48 volt 100 Amp/ saat bir düzenek hazırladım.Bu akülerimi sürekli daimi şarzda tutabilmek için çeşitli şarz cihazları denedim. 48 volt 5.8-7.5 Amperlik akıllı şarz cihazlarını 48V 7.5x 8 =60 Amp/ h seri bağlayarak şarz etmek istediğimde şarz cihazları birbirlerini bloke edip aralarından 1 veya 2 tanesi çalışıyor. 6.5 amper yükleme şarz yaptığını gözlemliyorum.Bu akıllı şarz cihazları niçin böyle hepsi tam kapasite çalışmıyor.Bu cihazların yerine 48 volt 60 Amp/ saat sürekli şarz yapabileceğim bir sistem varmı yardımcı olabilirmisiniz.
 
Akıllı akü şarj cihazları eğer yük yoksa ya da akü şarj olmuşsa şarjı keserler, bendeki kapalı hale geçiyor. Her bir şarj cihazının artı eksi uçları arasına 12 volt birer ampul gibi bir yük bağlayıp o durumda cihazları seri bağlayıp şarj ederseniz normal çalışmaları gerekir diye düşünüyorum.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…