Akülerde şarj olayı ve redresör seçimi

ozi 26

Üye
Katılım
31 Ocak 2010
Mesajlar
14
Puanları
1
:confused: AKÜLERDE SARJ OLAYI
 
:confused:Akü berlırleme ve sarj ıcın redresor secımı kac amper olrak nasıl yapılır bılgı verırsenız sevınrım
 
Akü belirlemesi önce kullanım alanına göre. yani marş start amaçlı mı yoksa servis hizmet amaçlı mı, vb. ona göre akü tipi. sonra yük analizine veya şarj olmadan ne kadar saat enerjiye ihtiyaç olacağına göre kapasite belirlenir.
redresörün amperi ise kabaca olarak akü kapasitesinin %25 seçilir.
 
Konuyu aktifleştirmiş olayım. 1000 Ah 12 şer volttan seri bağlı 2 adet aküm var (24V) sulu tip aküler ve elektrik kesintilerinde şalter motoru kurdurma ve jeneratöre start verme gibi işlemlerde kullanılıyor. Bunun yanında yine aynı akülerden trafonun aşırı akım röleleri de besleniyor. Ancak şu an elimde tek faz girişli 24V 50 A çıkışlı bir redresör var. Bu redresör oldukça eski koruma kapağı kırık olduğundan sargıları ve diğer parçaları oksitlenmiş durumda. Bu sebeplerden dolayı da aküde kaynatma yapıyor ve hızlı bir şekilde suyunu bitiriyor. Biz de çareyi redresörü devre dışı bırakmakta bulduk ancak bu sefer de elektrik gidip geldikten sonra şalterler kurmuyor röleler pasif kalıyor. Bu redresör değeri sizce uygun mudur. Yoksa yeni redresör alırken daha düşük ya da yüksek amperli bir redresör mü almalıyım. Cevabınızı alıntı ile yaparsanız sevinirim.
 
Sisteminiz,çok riskli kurulmuş.Akülerden bir tanesinin arızalanması durumunda,sistem sizlere ömür.İkinci bir paralel kol yapılmasında zorunluluk ! var.Seçilen şarj akımı normal.Kullanımınız çok yoğun değilse,şarj akımını yarıya ( 25 ampere ) düşürebilirsiniz.Ekli kaynaklardan ve Megep dokümanlarından yararlanabilrsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • Norm akü şarj akımı.doc
    33.5 KB · Görüntüleme: 93
  • Şarj-Deşarj bilgi.doc
    32.5 KB · Görüntüleme: 75
ilginize çok teşekkür ederim. Değerlendireceğim..
 
Konuyu aktifleştirmiş olayım. 1000 Ah 12 şer volttan seri bağlı 2 adet aküm var (24V) sulu tip aküler ve elektrik kesintilerinde şalter motoru kurdurma ve jeneratöre start verme gibi işlemlerde kullanılıyor. Bunun yanında yine aynı akülerden trafonun aşırı akım röleleri de besleniyor. Ancak şu an elimde tek faz girişli 24V 50 A çıkışlı bir redresör var. Bu redresör oldukça eski koruma kapağı kırık olduğundan sargıları ve diğer parçaları oksitlenmiş durumda. Bu sebeplerden dolayı da aküde kaynatma yapıyor ve hızlı bir şekilde suyunu bitiriyor. Biz de çareyi redresörü devre dışı bırakmakta bulduk ancak bu sefer de elektrik gidip geldikten sonra şalterler kurmuyor röleler pasif kalıyor. Bu redresör değeri sizce uygun mudur. Yoksa yeni redresör alırken daha düşük ya da yüksek amperli bir redresör mü almalıyım. Cevabınızı alıntı ile yaparsanız sevinirim.

Aküyü kaynatmasının sebebi fazla akımla veya akü %95 doluluk kapasitesini geçtikten sonra fazla bekleme gerilimi ile şarj yapmasından kaynaklanıyor.

Redresörün çıkışı kaç volt? Forklift aküsü şarjında kullanılan eski redresörlerden mi?

1000 Ah mi 100 Ah mi acaba bir sıfır fazla mı yazdınız? 1000 Ah ise paralel bağlı akü grubu var demektir, bu da ayrı bir risk oluşturur.

Saygılar...
 
Aküyü kaynatmasının sebebi fazla akımla veya akü %95 doluluk kapasitesini geçtikten sonra fazla bekleme gerilimi ile şarj yapmasından kaynaklanıyor.

Redresörün çıkışı kaç volt? Forklift aküsü şarjında kullanılan eski redresörlerden mi?

1000 Ah mi 100 Ah mi acaba bir sıfır fazla mı yazdınız? 1000 Ah ise paralel bağlı akü grubu var demektir, bu da ayrı bir risk oluşturur.

Saygılar...

cevabınız için teşekkürler. verdiğim bilgilerde herhangi bir yanlışlık yok. aküler 12V 1000Ah değerinde ve birbirine seri bağlı. zaten aksi taktirde kumanda ettikleri 24V luk şalter motorlarını çalıştırmaz. yani bu bilgilerde bir sıkıntı yok. Ancak bu sabah arkadaşlarımdan edindiğim bir bilgiye göre önceden orada 2 adet daha aynı değerde akü grubu varmış ve şu an mevcut olanlara paralel bağlıymış. eğer söyledikleri doğru ise kaynatma sebebi bu demektir diye düşünüyorum. sizin fikriniz nedir?
 
cevabınız için teşekkürler. verdiğim bilgilerde herhangi bir yanlışlık yok. aküler 12V 1000Ah değerinde ve birbirine seri bağlı. zaten aksi taktirde kumanda ettikleri 24V luk şalter motorlarını çalıştırmaz. yani bu bilgilerde bir sıkıntı yok. Ancak bu sabah arkadaşlarımdan edindiğim bir bilgiye göre önceden orada 2 adet daha aynı değerde akü grubu varmış ve şu an mevcut olanlara paralel bağlıymış. eğer söyledikleri doğru ise kaynatma sebebi bu demektir diye düşünüyorum. sizin fikriniz nedir?

Merhaba.Sn.jangese;paralel bağlı akü grupları her zaman için bir risk teşkil edebilir.Zorunlu olunmadıkça da bu yola başvurulmaması,ayni kapasiteyi veren tek bir akünün bunun yerine de seçilmiş olması ve sadece seri olarak batarya serilerinin oluşturulması en sağlıklısı olur.Sebebi de aslında şudur;teknik olarak da açıklamaya çalışayım ben size.

Ayni özellikte,markada,kapasitede,voltaj değerinde olan aküler,iç yapılarındaki 6 adet gözde herhangi bir sorun olmadığında hiçbir sakıncası bulunmaz,işler yolunde gider doğal olarak.Ama iki paralel bağlı aküden birinin bu 6 gözünden birinde arıza,şarj tutmama,sulfatlanma,diğerlerine nazaran kapasitesinde düşme olursa ne olur biliyormusunuz? 2.akü bu birinci,tam sağlam ve sağlıklı olan aküye göre bir almaç (Şarj alan konuma) gelir ve bir gözü veya daha fazla gözü de bozuk olduğundan,diğer gözler dolup da,göz voltajı normale gelse de bu bozuk gözler yüzünden akü 12.50 volt olabilen %75 doluluktaki nominal bir voltajından hep geride kalır,yani bu ikinci akü sürekli şarj olmaya da çalışır.Dediğiniz gibi kaynamanın asıl nedeni bu olay veya şarj akımlarının aşırı bir şiddeti nedeniyledir.Umarım biraz olsun olayı size anlatabilmişimdir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
cevabınız için teşekkürler. verdiğim bilgilerde herhangi bir yanlışlık yok. aküler 12V 1000Ah değerinde ve birbirine seri bağlı. zaten aksi taktirde kumanda ettikleri 24V luk şalter motorlarını çalıştırmaz. yani bu bilgilerde bir sıkıntı yok. Ancak bu sabah arkadaşlarımdan edindiğim bir bilgiye göre önceden orada 2 adet daha aynı değerde akü grubu varmış ve şu an mevcut olanlara paralel bağlıymış. eğer söyledikleri doğru ise kaynatma sebebi bu demektir diye düşünüyorum. sizin fikriniz nedir?

Paralel akü grubu varsa şarj sırasında her ikisinede kaç Amper akım gittiğini ölçün, eğer birinde fazla fark çıkarsa bu sorun teşkil eder.

Bir de en önemli husus şarj akımı ve dolmaya yakın oluşan şarj voltajıdır. 24 Volt akü grubuna 28-28.5 Voltun üzerinde gerilim uygulamamalısınız.(şarjın sonlarına doğru)

Eğer gerilim değeri bundan yüksek değilse şarj akımını düşürünüz.

Saygılar...
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,859
Kullanıcılar
449,598
Son üye
kadir12366

Yeni konular

Geri
Üst