Acil yardım akümülatör

Akü plakalarında temas, arıza olabilir. Dolaysıyla şarj almadığından alternatör de 14 volt üzerine çıkamıyordur. Kutupları söküp varsa harici akü şarj cihazıyla açık alanda gözlemlenecek bir yerde 5-6 saat şarj edin. Şarj sonrası bir süre beklettikten sonra tekrar voltajını ölçün 12,60 volt altındaysa sorun var demektir. Plakalarda temas varsa kaynama, patlama olabilir dikkat!
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Ben hala alternator sorunu olduğunu düşünüyorum. Şarj ışığı yanıyor diyede belirtilmiş.

Bakalim nerede çıkacak.
 
Alternatörde de sorun olabilir. Fakat öyle olsa bir süre sonra marş da basmazdı. Çalışırken kutubun biri sökülüp alternatör şarj gerilimi ölçülebilir. İlk mesajda 14 volt ölçülen o olabilir. Çünkü akü genelde o voltlara çıkmaz.
 
Alternatörde de sorun olabilir. Fakat öyle olsa bir süre sonra marş da basmazdı. Çalışırken kutubun biri sökülüp alternatör şarj gerilimi ölçülebilir. İlk mesajda 14 volt ölçülen o olabilir. Çünkü akü genelde o voltlara çıkmaz.
14v alternatör sarj gerilimi fakat akü üstünde 12v üstüne çıkmıyor ve tesisatı kaldırmıyor cam kaldırma far vb gerilim düşüyor
 
Aracta üç gündür Şarj ikaz ışığı yanıyor, sarj bitmedi. yaptığım ölçümde akü 12v değer gösteriyor. Arti kutubu sokup multimetre ile ölçüm yapıyorum 14v gösteriyor, aku bağlantısı yapıp ölçüyorum 12v ama farlar falanda fersiz yanıyor sarj ediyor mu? Etmiyor mu? Belli belirsiz bir anlam veremedim işin içinden çıkabilen varsa yardımcı olabilir mi? Şimdiden teşekkürler.
Aküyü degistirin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,231
Mesajlar
916,003
Kullanıcılar
450,028
Son üye
Metnnbyk

Yeni konular

Geri
Üst