5,5 kw asenkron motor

Katılım
4 Ara 2012
Mesajlar
547
Puanları
1
arkadaşlar tesisimizde bulunan 36 adet 5,5 kw motoru akşam sabaha kadar çalışması gerekiyor akşam çalıştırıyoruz belli bi sürede bekliyoruz sıkıntısız çalışıyor lakin sabah gelince çogunun kompakt şalteri atmıs 1 , 2 tanesininde termiği atmış vaziyette buluyoruz kablo 4*4 kullanılmıs bana az geldi bu sorun motor sargılarındaki izalasyon zayıflamasından mı kaynaklanıyor yardımcı olabilirmisiniz
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
hocam peki sürekli aynı motorlar mı termik acıyor ?

motorlarınsahada bulundukları lokasyonlar az da olsa etkili olurlar.asırı ısınma olabilecek bir ortamdaya termik açması doğaldır.

4x4 kablo 5.5 kw lık motorun ihtiyacı olan 10-12 A akımı tasır.yalnız mesafe cok uzunsa gerilim düsümüne sebep olabilir.en uzaktaki motorun kablo mesafesini ölçüp gerilim düsümü hesabı yapın .daha sağlıklı bilgi edinirsiniz
 
hocam peki sürekli aynı motorlar mı termik acıyor ?

motorlarınsahada bulundukları lokasyonlar az da olsa etkili olurlar.asırı ısınma olabilecek bir ortamdaya termik açması doğaldır.

4x4 kablo 5.5 kw lık motorun ihtiyacı olan 10-12 A akımı tasır.yalnız mesafe cok uzunsa gerilim düsümüne sebep olabilir.en uzaktaki motorun kablo mesafesini ölçüp gerilim düsümü hesabı yapın .daha sağlıklı bilgi edinirsiniz
aynı motorlar termik-kompakt açıyor---- mesafe en fazla 10 metre kablo hesabı kurtaruyor ama ısnmadan dolayı kablo belli bir süre ısındıktan sonra kompagı açıyor olabilirmi ?
 
Kablolarda isinma var mi ?

Butun motorlarin termik deferleri salterlerin anma akim degerleri ayni mi bunlari da gozden gecirin

Soz konusu motorlarin bulunduklari konumlarda baska hsngi parametreler fark ediyor
 
Kablolarda isinma var mi ?

Butun motorlarin termik deferleri salterlerin anma akim degerleri ayni mi bunlari da gozden gecirin

Soz konusu motorlarin bulunduklari konumlarda baska hsngi parametreler fark ediyor

motorların kompak ve termikleri hepsi aynı 32 adet 5,5 kw motorda ısınmaya rastlamadım
 
Motorları beslediğiniz panonun güç kablo kesitlerini ve güç bağlantı noktalarını kontrol edin.Yani dağıtım panosundan motor panosuna gelen kablo kesiti uygun mu?Bu iki pano arasındaki kablo bağlantı noktalarını kontrol edin.(Kablo ve şalter giriş çıkışlarında yanma,kavrulma gevşek bağlantı noktası var mı?)Motor panosu ana şalter giriş ve çıkış bağlantı noktalarını kontrol edin.Motorların hepsi devredeyken panodan voltaj ve akım ölçümü yapın.
 
Motorları beslediğiniz panonun güç kablo kesitlerini ve güç bağlantı noktalarını kontrol edin.Yani dağıtım panosundan motor panosuna gelen kablo kesiti uygun mu?Bu iki pano arasındaki kablo bağlantı noktalarını kontrol edin.(Kablo ve şalter giriş çıkışlarında yanma,kavrulma gevşek bağlantı noktası var mı?)Motor panosu ana şalter giriş ve çıkış bağlantı noktalarını kontrol edin.Motorların hepsi devredeyken panodan voltaj ve akım ölçümü yapın.
Kablolarda isinma var mi ?

Butun motorlarin termik deferleri salterlerin anma akim degerleri ayni mi bunlari da gozden gecirin

Soz konusu motorlarin bulunduklari konumlarda baska hsngi parametreler fark ediyor
bilgilendirmeler icin tesekkur ederim kompakt salterler degisti simdi salter acmasi ve temik atmasi yok lakin motorlar gece kendiliğinden duruyor sabah start basinca calisiyor (elektrik gidip geliyor diye düşünmüştük fakat aynı hat üzerinde.farklı yerdeki motorlar çalışır vaziyette bulunca isin icinden cikamadik
 
Stop-Startlı mühürlemeli devrelerde gerilim anlık olarak düştüğünde mühürlemeyi açar, stop eder motor durur. Bahsettiğiniz motorlarda otomasyon mu var? yani devreye girip çıkma durumu mu var yoksa sabaha kadar fasılasız durmadan sürekli mi çalışıyorlar.
 
Stop-Startlı mühürlemeli devrelerde gerilim anlık olarak düştüğünde mühürlemeyi açar, stop eder motor durur. Bahsettiğiniz motorlarda otomasyon mu var? yani devreye girip çıkma durumu mu var yoksa sabaha kadar fasılasız durmadan sürekli mi çalışıyorlar.
iki bolgede de motorlar akşam 9 sabah 8 kesintisiz calisiyor ve motorların hepsi start stop butonu
 
iki bolgede de motorlar akşam 9 sabah 8 kesintisiz calisiyor ve motorların hepsi start stop butonu

Start stop butonu olabilir neticede otomasyonlu çalışan devreler de start stop butonlu mühürlemeli devrelerdir. Fasılalı çalışma söz konusu ise demeraj akımı gerilim düşümüne neden olur. Öyle bir durum yoksa izolasyon kaçağından şüphelenilebilir.Kaçak akım koruma yok mu?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,308
Kullanıcılar
449,850
Son üye
umutbaysal9

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst