42 amper akü

Sevgili arkadaşım; elektrik tesisatında voltaj düşmesi problemi olan,bu nedenle ses sistemini yüksek volümle dinlerken bu sorunu sıklıkla da olanlar genellikle bu süper (Ultra) çift katmanlı kondansatörleri düşünüyor.Peki bu yönden sorunlu araçlarda bu bir çözüm oluyor mu? Evet oluyor,sorunlu olan bir elektrik tesisatında voltaj düşmesi tam önlendiği için ses distorsiyonu (Bozulması) veya güç yetmezliği problemleri bu yolla da azalmış oluyor,olay sadece budur.

Akü kapasitesini 40-42 amper.h'den 60 amper.h' e çıkarmak sadece müzik sistemi için değil,kışın uzun süreli çalıştırmadan olan bekletmelerde,kısa mesafe araç kullanmalarda da marşın her zaman tek çevirmede dönüp çalışması için bir avantajdır,dezavantaj ise değildir,3 yıllık 4 yaşındaki Fransız marka (Symbol) aracımın 40'lık aküsünü ben de 60 amper-h olanıyla hemen değiştirdim.Yok garantisi kalkarmış,araca bir zararı da olurmuş,tüm bunlar hikayedir.3 senedir devamlı kullanıyorum,10 gün binmesem de tek marşla araç hemen çalışıyor,avantajı var dezavantajı ise hiç yoktur.Zaten şarj dinamosunu tam 40 amperlik bir aküye göre ve tam ucu ucuna da hiç koymazlar,örneğin en basitinden renault broadway'de de aynen böyledir,35-40'lığı da,60 amperi de kolayca şarj eder,72-75 koyulursa azıcık da zorlanmaya başlar,14 volt 55 amper çıkış kapasiteli şarj dinamosu ile,örneğin.

Yani sonuç olarak 40'lığı çıkarıp 60'lığı takmak hiç bir sıkıntı da getirmez,emin olun,ama 72-75'liği,90'lığı takmayı pek de tavsiye etmem,ben değişik markalarda 60'lığı sürekli olarak denedim,hiçbirinde de herhangi bir sorun olmadı.

Süper (Ultra) kapasitörler de ancak dc elektrik tesisatı çok sorunlu olan araçlarda ses sistemi ve araçtaki genel voltaj düşmesi kaynaklı sorunlarda ancak en son düşünülecek bir çözümdür,(Tesisatı yenilemeyi hiç göze almadan en kısa yoldan olan bir çözüm içindir) bunu unutmayınız.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu kadar saçma ve bilip bilmeden yazanı görmedim akünün kapasitesi olmadıktan sonra kapasitör bi b. Ka yaramaz o da ekstradan güç çeker akü nün kapasitesi azsa o anfi yada ses sistemi araçta ne akü ne elektirik aksamı nede şarj dinamosu bırakır anfiler orta sınıf ortalama 20 30 amper çivarı çekebiliyor şarj dinamosu bunu karşılarmı hiç akü zaten şarj dinamosuyla elektirik aksamı arasında kapasitör görevi görüyor hiç bi güç yoktan var olmaz yani kapasitör bi içe yaramaz yoktan güç tüketir bas vurdumu tam boşalır sonra dolar boşuna güç tüketir ama tabi özgür sünüz böle bi sistem yapınca şarj dinamosunu elinize verirler :)



Bilip bilmeden diyorsunda marş dinamosu kaç amper çeker?Araçta gece farlar ve diğer elektrikli aletler toplamda kaç watt harcar bir fikrin varmı?42 amper akü marşa bastırabiliyorsa (ki araç çalıştığına göre basıyor)20-30 amper onun için normal bir akımdır.Sadece müzik sisteminde anlık dalgalanmalar oluşur.Kapasitör bunu önler.Mesela benim araçtaki şarj dinamosu 125 amper haberin varmı?Bence bilgilerini gözden geçir.Sen bilmiyorsun galiba?
 
Akü gider 2 -3 sene sonra tekrar alırsın oysa kaliteli bir kapasitör kolay kolay bozulmaz ve görevleri farklı.Elma başka armut başka.Ayrıca kapasitör şarj dinamosunu nasıl yakar bana anlatırmısınız?
link ver de görelim google uncle abuk sabuk şeyler veriyor...
resimleri tam boy koy.
 
Bilip bilmeden diyorsunda marş dinamosu kaç amper çeker?Araçta gece farlar ve diğer elektrikli aletler toplamda kaç watt harcar bir fikrin varmı?42 amper akü marşa bastırabiliyorsa (ki araç çalıştığına göre basıyor)20-30 amper onun için normal bir akımdır.Sadece müzik sisteminde anlık dalgalanmalar oluşur.Kapasitör bunu önler.Mesela benim araçtaki şarj dinamosu 125 amper haberin varmı?Bence bilgilerini gözden geçir.Sen bilmiyorsun galiba?
Aaa acayipsin :) demek şarj dinamon 125 amper ölemi yani aküyü çalışırken çıkarsaan araç çalışırken 125 amper sağlıyor kardeşim madem bu konuda cahilsin başkalarına akıl verme insanlarıda yanlış yönlendirme senin şarj dinamon 125 a/ h dir yani on saatte 125 amper maksimum bir aküyü şarj edebilir o da ortalama 3000 devirde ve araçta hiç başka elektirik yükü yokken yani senin şarj dinamon anlık 12,5 amper veriyor yani senin dediğin asma kabağı 125 amper belki gemide falan olabilir araç çalışırken çıkar akünü bakalım o ses sitemine yetiyomu senin şarj dinamon aaa farlarıda aç emmme dikatli ol aküsü küçük veya olmayan araçta voltaj kaça düşer gör düşer düşer ağlarımı söylersin sonra nedenide bundan etkilenecek diğer faktörlörü hesaplamakta saklı örneğin aracın beyni elektirikle çalışıyor bozulabilir aşırı dalgalanmadan bu durumda arabanın beynini eline verebilirler :) vb. Birçok şey enjektörlerde elektirik akımıyla yakıt basıyor yani düşük voltaj enjektörleride verebilir eline :) vs vs.... Bence hiç bu konuya mesaj yazma 125 amper benim şarj dinamom deyipte sağda solda söyleme :)
 
akü motor çalışırken çıkınca ne olduğundan haberi yok galiba takograf işindeyken akü kutup başı çıkan araçlarda teyp,takograf ne varsa hepsi yanıyor...
 
Bu soruyu soran arkadaşa gelince çogu aracın elektirik sistemi standarta 17 amper civarıdır yani farlar standart teybi falan yani akü bozulsada farlarınızı ve standart olan elektirikli araçları karşılayacak güçtedir şarj dinamosu araç çalıştığı müddetçe yani 17 amper olsa minimum şarj dinamonuz on saatte 170 amperlik aküy şarj edebilir 70 amper gönül rahatlıyla takabilirsiniz bence
 
Aaa acayipsin :) demek şarj dinamon 125 amper ölemi yani aküyü çalışırken çıkarsaan araç çalışırken 125 amper sağlıyor kardeşim madem bu konuda cahilsin başkalarına akıl verme insanlarıda yanlış yönlendirme senin şarj dinamon 125 a/ h dir yani on saatte 125 amper maksimum bir aküyü şarj edebilir o da ortalama 3000 devirde ve araçta hiç başka elektirik yükü yokken yani senin şarj dinamon anlık 12,5 amper veriyor yani senin dediğin asma kabağı 125 amper belki gemide falan olabilir araç çalışırken çıkar akünü bakalım o ses sitemine yetiyomu senin şarj dinamon aaa farlarıda aç emmme dikatli ol aküsü küçük veya olmayan araçta voltaj kaça düşer gör düşer düşer ağlarımı söylersin sonra nedenide bundan etkilenecek diğer faktörlörü hesaplamakta saklı örneğin aracın beyni elektirikle çalışıyor bozulabilir aşırı dalgalanmadan bu durumda arabanın beynini eline verebilirler :) vb. Birçok şey enjektörlerde elektirik akımıyla yakıt basıyor yani düşük voltaj enjektörleride verebilir eline :) vs vs.... Bence hiç bu konuya mesaj yazma 125 amper benim şarj dinamom deyipte sağda solda söyleme :)

Çok bildiğinden araç çalışırken aküyü söküyorsun galiba.Ben araç çalışırken akü sök falan demedim.
Ne bu 12,5 amper bisiklet dinamosu mu?:D12,5 amperle aküyümü dolduracak yoksa aletlerimi besleyecek.Sen bunları başka yerde anlatma.Sana hayırlı işler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,354
Mesajlar
916,962
Kullanıcılar
450,212
Son üye
salamakas

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst