18650 pilleri sarj etmek

WattMan

Üye
Katılım
26 Eki 2019
Mesajlar
167
Puanları
1
Yaş
45
Herkese hayirli günler dilerim.
Elimde 18650 laptop batarya pilleri mevcut boşta duruyordu bende değerlendirmek için elektrikler gidince power ledleri sürmekte kullanıcam, fakat bu piller için şarj devresi hazırlamak istemiyorum , elimde 12v adaptör var ve pillerin toplam gerilimi 7.5 volta tekabül ediyor , benim sormak istediğim bu pilleri bu adaptörle şarj etmek istiyorum (sarj kesme özelliği yok ) adaptörü gerekli akıma ayarlayarak 500mA civarı pilleri sarj edicem fakat pillerin dolduğunu nasıl anlayacağım ampermetre ile sürekli takip etsem dolmaya başlayınca çektiği akim azalıyormu yani dolduğunu multimetre ile anlayabil8rmiyim şuan boşlar ve 1 volt gerelim okuyorum teşekkürler
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
normal adaptör ile 18650 şarz edemezsin hemen ölürler. ben yaptım olmuyor. değişik devreler var konu ile ilgili forumda çok başlık var. inceleyiniz takıldığınız yerde tekrar sorunuz.
 
18650 piller seri bağlı iken 1s,2s,3s vs şarj devreleri ile,
Paralel bağlı iken tp4056 şarj devreleri ile şarj edilmelidir.
Ayrıca not düşelim bu piller tehlike arz edebilir.
Şarj gerilim ve akımları uygun olmalıdır.
 
18650 piller teker teker şarj edilmelidir aksi takdirde şarj devresi yanabilir
 
18650 piller seri bağlı iken 1s,2s,3s vs şarj devreleri ile,
Paralel bağlı iken tp4056 şarj devreleri ile şarj edilmelidir.
Ayrıca not düşelim bu piller tehlike arz edebilir.
Şarj gerilim ve akımları uygun olmalıdır.
Aynen.

18650 piller teker teker şarj edilmelidir aksi takdirde şarj devresi yanabilir
Yanlış bilgi, böyle bir zorunluluk yok. Bağlantı durumuna uygun (seri ya da paralel nasıl bağlıysalar) lityum iyon 18650 pil şarj modülü ile şarj olurlar. Bakınız, dizüstü bataryaları.
 
18650 piller seri olarak balanslı şarj devreleriyle ayrı ayrı şarj seviyesi kontrollü olarak güvenli şarj edilebilirler. Ayni prensibin örneğin elektrikli lityum 18650 pilli çok fazla sayıda ve kendi içinden seri olarak kullanabilen EV (Tesla Motors, TOGG, vb.) araçların şarjlı pillerinde de aynen geçerli olması lazımdır.

https://320volt.com/pil-balans/
 
Son düzenleme:
En az risk tabi ki tek tek şarj edebilmektedir. Çünkü paralelde her iki pilin aynı seviye ve özelliklerde olması gerekir. Aynı durum ups ve güneş enerji sistemlerindeki seri bağlı aküler için de geçerlidir. Seri şarj halindeki pil ve aküleri ya üzerlerine monte edilecek bir voltmetre ile ya da multimetre ile arada bir volt kontrolü yapılmalıdır.
 
En az risk tabi ki tek tek şarj edebilmektedir. Çünkü paralelde her iki pilin aynı seviye ve özelliklerde olması gerekir. Aynı durum ups ve güneş enerji sistemlerindeki seri bağlı aküler için de geçerlidir. Seri şarj halindeki pil ve aküleri ya üzerlerine monte edilecek bir voltmetre ile ya da multimetre ile arada bir volt kontrolü yapılmalıdır.
Doğru bilgi bende aynısı dedim ancak yanlış bilgi yazmışsınız ??
Aynen.


Yanlış bilgi, böyle bir zorunluluk yok. Bağlantı durumuna uygun (seri ya da paralel nasıl bağlıysalar) lityum iyon 18650 pil şarj modülü ile şarj olurlar. Bakınız, dizüstü bataryaları.
Yanlış bir bilgi yok teker teker şarj edilmesi daha risk taşır!!
 
...
Yanlış bir bilgi yok teker teker şarj edilmesi daha risk taşır!!
Neden taşısın ki? Teorik olarak daha garanti bir şarj yöntemi.

Aslında ben bataryanın pillerinin bağlantısına uygun şarj modülü ile şarj edilmesinden yanayım. Her pili ayrı ayrı şarj etmek devre için bir sürü angarya getirir. Yine de en sağlıklısı tek tek şarjdır. Böylece diyelim iki adet pili seri ya da paralel şarj ediyorsunuz, birisi biraz daha eskimiş ya da arızalı. Gerekli üst şarj voltajı 4.20 v ye çıkamayacak ve şarj modülü de 4.20v ye ulaşılamadı diye şarja devam ederse sağlam olan gereğinden fazla şarj olmuş olacak. Bu da sağlam pilin kısa sürede bozulmasına sebep olacaktır. Aynı durum seri şarj durumunda da geçerli. O yüzden her bir pilin sağlık durumunu gösteren bir gösterge olmasından bahsettim. Son zamanlarda bir kaç dizüstü bataryası söküp içindeki 18650 pilleri başka amaçlar için değerlendirmek istediğimde gördüm ki sekiz pilli bir bataryada genellikle 2-3 pil arızalı hatta şarj bile almıyorlar ama diğerleri sıfır pil gibi olmasa da gayet kullanılabilir durumda. Bu durumdaki bataryada bir pil bile arıza yaparsa batarya kaput duruma düşer. Yukarıda demek istediğim buydu.;)
 
Neden taşısın ki? Teorik olarak daha garanti bir şarj yöntemi.

Aslında ben bataryanın pillerinin bağlantısına uygun şarj modülü ile şarj edilmesinden yanayım. Her pili ayrı ayrı şarj etmek devre için bir sürü angarya getirir. Yine de en sağlıklısı tek tek şarjdır. Böylece diyelim iki adet pili seri ya da paralel şarj ediyorsunuz, birisi biraz daha eskimiş ya da arızalı. Gerekli üst şarj voltajı 4.20 v ye çıkamayacak ve şarj modülü de 4.20v ye ulaşılamadı diye şarja devam ederse sağlam olan gereğinden fazla şarj olmuş olacak. Bu da sağlam pilin kısa sürede bozulmasına sebep olacaktır. Aynı durum seri şarj durumunda da geçerli. O yüzden her bir pilin sağlık durumunu gösteren bir gösterge olmasından bahsettim. Son zamanlarda bir kaç dizüstü bataryası söküp içindeki 18650 pilleri başka amaçlar için değerlendirmek istediğimde gördüm ki sekiz pilli bir bataryada genellikle 2-3 pil arızalı hatta şarj bile almıyorlar ama diğerleri sıfır pil gibi olmasa da gayet kullanılabilir durumda. Bu durumdaki bataryada bir pil bile arıza yaparsa batarya kaput duruma düşer. Yukarıda demek istediğim buydu.;)
daha az yazacaktım,ancak ikimizde aynı şeyi diyoruz işte:)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,129
Mesajlar
915,277
Kullanıcılar
449,846
Son üye
g-silver

Yeni konular

Geri
Üst