12V motorumu nasıl çalıştırabilirim?

turkmen48

Üye
Katılım
13 Eyl 2020
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
34
Elimde şarjlı bir elektrikli süpürgeden çıkan
RS-540RH modelli bir motor var. Bunu 12v 10A veren trafoya bağladım. Ama her seferinde motor tekliyor ve yavaş çalışıyor. Direkt motordan çıkan kabloyu 12v'ye bağladım. Daha önce de başka bir matkap motorunu aynı şekilde tam güç çalıştırmayı başarmıştım. Bu neden olmadı anlamadım. Trafo 12V DC veriyor. Ama motor AC mi acaba? Öyle olsa hiç çevirmemesi lazım değil mi? Ayrıca Dc mi Ac mi nerden anlayabilirim. Motor dönüyor ama çok yavaş ve tekleyerek dönüyor. Acaba araya başka bir şeyler mi eklemeliyim? Yoksa motor mu bozuk?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Merhaba. Bu şarjı süpürge motorunuz fırçalı bir motorsa DC motorudur. Motorun kaç voltta çalıştığını tam anlayabilmek için bataryasındaki seri pil sayısına bakın, 3 seri pilli ise 3.6, 4 seri pilli ise 4.8, 5 seri pille bağlı ise bu DC motoru 6 voltluktur, örneğin.

1- Çalışma voltajı 4.5-6 volt DC olup bu DC motora 12 volt DC uygulanmışsa fırçaları zarar görüp bu nedenle tekleyerek çalışmış olabilir.

2- AC/DC adaptörünüzün DC çıkışı tam dalga doğrultmalı olmadığında (köprü diyotunda bir diyot bozulmuşsa yarım dalgaya düşebileceğinden) kesikli çalıştırmış olabilir. DC motorun elektrik giren arka kapağını açıp fırçaların dönen kollektöre temas durumuna, sıkıntı, kopma, ayrılma, vcb. olup olmadığına ayrıca bakın.

3- Üçüncü ihtimal olarak motor yüksek devirle çok hızlı dönerken kollektörden rotordaki bobin sargısı lehimleri kopup ayrılmış olabilir, bu kesikli dönmenin başka bir nedeni olarak. Avometreyle kollektörden sargı uçları omaj skalasında ölçülürken hemen hemen birbirine eşit omajları vermelidir, bir sargının kollektöre olan bobin sarımı çıkışı bağlantı uçlarında bir farklılık varsa kesikli dönmesinin başka bir nedeni de budur. Sıkıntıyı gidermek için bu ucun yeniden lehimlenmesi gerekir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Benim aklıma gelenler Sn. binbaşının dediklerine ilaveten, adaptör gerçekten etiket değerlerini vermiyor ve bağladığınız kablo ince kesitli. Çalışma anında ölçüm yapabilirseniz değerleri paylaşın.
 
Merhaba. Bu şarjı süpürge motorunuz fırçalı bir motorsa DC motorudur. Motorun kaç voltta çalıştığını tam anlayabilmek için bataryasındaki seri pil sayısına bakın, 3 seri pilli ise 3.6, 4 seri pilli ise 4.8, 5 seri pille bağlı ise bu DC motoru 6 voltluktur, örneğin.

1- Çalışma voltajı 4.5-6 volt DC olup bu DC motora 12 volt DC uygulanmışsa fırçaları zarar görüp bu nedenle tekleyerek çalışmış olabilir.

2- AC/DC adaptörünüzün DC çıkışı tam dalga doğrultmalı olmadığında (köprü diyotunda bir diyot bozulmuşsa yarım dalgaya düşebileceğinden) kesikli çalıştırmış olabilir. DC motorun elektrik giren arka kapağını açıp fırçaların dönen kollektöre temas durumuna, sıkıntı, kopma, ayrılma, vcb. olup olmadığına ayrıca bakın.

3- Üçüncü ihtimal olarak motor yüksek devirle çok hızlı dönerken kollektörden rotordaki bobin sargısı lehimleri kopup ayrılmış olabilir, bu kesikli dönmenin başka bir nedeni olarak. Avometreyle kollektörden sargı uçları omaj skalasında ölçülürken hemen hemen birbirine eşit omajları vermelidir, bir sargının kollektöre olan bobin sarımı çıkışı bağlantı uçlarında bir farklılık varsa kesikli dönmesinin başka bir nedeni de budur. Sıkıntıyı gidermek için bu ucun yeniden lehimlenmesi gerekir. Kolay gelsin.
Motoru bir arkadaştan aldım. İnternette bazı yerlerde 12v bazı yerlerde 6v yazıyor. Yüksek ihtimal ile 6v'de çalışıordur. Ama 6v adaptör ile denedim hiç tepki vermedi. Acaba ilk 12v ile denediğim için kalıcı zarar mı verdim? Ama 12v ile de dönmemesi lazım o zaman. Ayrıca fırçalı motormuş.
Benim aklıma gelenler Sn. binbaşının dediklerine ilaveten, adaptör gerçekten etiket değerlerini vermiyor ve bağladığınız kablo ince kesitli. Çalışma anında ölçüm yapabilirseniz değerleri paylaşın.
ölçüm derken? Adaptör kullanmıyorum. Trafo 12v veriyor. 6v kullandığım adaptör var o da 250mah yani yetersiz gelecektir. Ama hiç çevirmedi. Bu arada arkadaş bana bir de 6v başka bir adaptör vermişti ama baktım ac adaptörmüş. Zaten onunla motoru çalıştırmayı denedim olmadı. Motor ile ilgili ölçmem gereken bir değer varsa elimde avometre var.
 
Bu linkteki motormuş dediğine göre 1.2A akım çekiyomuş 12v'de bu başlangıç akımı sanırım? Ama ben direkt trafoya bağladığım için başlangıç akımını çekemiyor olabilir mi? Araya bir de motor sürücü devresi mi bağlayım? Yoksa motor bozuk mu?
 
6 volt adaptörünüz 0.25 A, DC fırçalı motor 1.2 A çekiyor ise muhtemelen düşük güçle, güç yetmediğinden dönmemiştir, 12 volt adaptörün redresör kısmında bir sıkıntı olabilir, tam 12 voltu veya istenilen DC akımı kaliteli olarak verememiş olabilir. Başka bir adaptörle veya elinizde boşta PC PSU'su varsa onun +12 volt DC çıkışıyla PSU açıktayken, yeşil-siyah kablosunu bir jumper kablosuyla birleştirip çalıştırdıktan sonra motoru çalıştırmayı deneyin, bu kesiklik dönerken yine olacak mı? Kesiklik yine varsa (1) ve (3) teki maddelerle direk ilgili olabilir. İçini açıp bakmanız ve rotorun kollektöründeki sarımların omajına ayrı ayrı bakmanız lazım. Kolay gelsin.
 
6 volt adaptörünüz 0.25 A, DC fırçalı motor 1.2 A çekiyor ise muhtemelen düşük güçle, güç yetmediğinden dönmemiştir, 12 volt adaptörün redresör kısmında bir sıkıntı olabilir, tam 12 voltu veya istenilen DC akımı kaliteli olarak verememiş olabilir. Başka bir adaptörle veya elinizde boşta PC PSU'su varsa onun +12 volt DC çıkışıyla PSU açıktayken, yeşil-siyah kablosunu bir jumper kablosuyla birleştirip çalıştırdıktan sonra motoru çalıştırmayı deneyin, bu kesiklik dönerken yine olacak mı? Kesiklik yine varsa (1) ve (3) teki maddelerle direk ilgili olabilir. İçini açıp bakmanız ve rotorun kollektöründeki sarımların omajına ayrı ayrı bakmanız lazım. Kolay gelsin.
12.1 civarı volt veriyor. Motor da 12v imiş. Ona eminim. Trafoyu zaten başka 12v motor üzerinde de kullanmıştım çalışmıştı. Ama dediğiniz gibi son çare içini açacağız. Onun da kenardaki çentiklerini bir türlü açamadım. Bunun kolay bir yolu ya da püf noktası varsa bilgilendirirseniz iyi olur.
 
Trafonun gücü yeterlimi.Yani motora enerji verdiğinizde 12 volt stabil kalıyormu.
 
Volt ile alakası yokmuş. Volt stabil. Trafo da motor da sorunsuz. Motor sürücü kartı ile denedim çalıştı. Başlangıç akımı 1A civarı motorun. O yüzden çalışmıyormuş.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst