Kontaktor ,motorlu şalter,motorlu yuk ayırıcısı transfer için uygun ürünler degildir.Bu tğr ürünlerin tamamı once kesip sonra yeni kaynaga temelde geçerler ama olan yüklere oluyor.Temel sorun yüklere uygun geçişin seçilmesidir.Dusunun elektronik yüklere 0 380 sonra yeniden 380 ve 0 uygulayınız.Her bir geöiş bir duzensiz geçiştir.Motorları dusunun nominal hızda dönerken enerji kesiliyor ve olur olmaz bir anda yedek kaynak geliyor,motorun veya dişili grubunun basına gelenler vuruntu ,dolasan akımalr,yuksek kalkıs akımları ,hatta yeni kaynagın faz acıları tamamen ters acıyla geldigini dusunun , farklı gelırse ısınma ,sıkışma,ömürlerden ömür begenin motorlarınıza halbuki onca softstarter hız kontrol cihazı almıstınız.Hiç birisinin artık anlamı kalmadı degil mi? Size onerim 30 A ile 4000A aradında gerçek tipte transfer switchidir.Geçişler kontrol altına alınmalıdır.Bunun kaynaklar için degil yükleriniz için yapmalısınız. Onerim UL1008 / NFPA 99 70 110 standartlarına uygun switchler kullanılmasıdır.Her yüke her transfer şalteri uygun olmayabilir.Ozellikle tahrik elemanı motor ise uzak durunuz cunku motorlu yuk ayrııcsı yada motorlu şalter mantıgı ile yapılmıstır.KOntaktorle yaparım derseniz bobinlerine basına gelen ,enerjı tuketımı ve kontrolsuz geçişşlere yeşil ışık yakıyorumu kabul etmelisiniz.Ama tum bu afaki çözümler gerçek tip transfer şalteri ile uzaktan yakından aynı degıldır.Ornekle acıklayayım.Switch ile bazı ornekler vereyim 30A urun 11 kg iken 1600A ATS 230 kg , 4000A 500 kg civarında sadece switch kısmının agırlıgıdır.Sebebi cok hızlı transfer etme yetenegidir.Kısa devrede dahi gecis yapabilecek tipte olmasıdır.Kısa devrede iken bahsettgimiz urunlerin çalısması veya kısa devreyi üzerine kısa zaman dahi alabilmesi mumkun degildir.