Yanan motorlarin sarimindan sonra kullaniminda enerjİ kaybi olurmu

sarımdan gelen motor verımı duşmez .sadece tamrini yapan bobinajcı işin hakkını verırse hıc bır kayıpta olmaz akımda degışmez
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Arkadaşlar sarıma giden motor hiç bir zaman orjinal sarımı tutmaz fakat çok önemli farklar ortaya çıkarmaz
 
mrb bizde genel olarak bir teori vardır ustanın iyisi artırır diye motoru sökerken saçları eksiltirseniz ve tel çapı ve cm düşürürseniz haliyle kayıp oluşur zaten motorlar yerlerine seçilirken tölarans verildiği için geneldede bu anlaşılmaz ama düzgün yapıldığı taktirde orjinalinden bir farkı olmaz kolay gelsin
 
sayın arkadaşlar bu kunuyla ilgil bir anımı anlatayım sarımı yapan arkadaş yılların bobinajcısı malzemeden kesinlikle kısma yok,tezgahta sardıgı motoru denerken gözüm dijital ampermetreler takıldı ampermetreler yüksüz kontrolde ondalık hanelerde farklıydı,arkadaşa sebebini sordugumda voltajdan dedi panodaki votlmetreler baktık üçüde aynıydı arkadaş emeklisi gelmiş bir ustaydı bazı açıklamalar yapsada teknik olarak inandırıcı gelmedi,Konuyu başlatan arkadaşın dedigi dogru sarımı yapılan motorlarda perfomans kaybı oluyor.Kazasız belasız günler.
 
chernomore kardeşime katılıyorum çünkü bazı durumlarda ellerinde uygun bobinaj teli olmadığı zaman mesela 0.40 tel yoksa 0.20x2 adet bobin teli ile sarılıyor buda motorda verim kaybı ve cosp nin değişmesine neden olabiliyor
 
geçenlerde 0.55 kw 1400d/d 3 fazlı motoru sarıma gönderdim.motor sarımdan geldi motoru yerine monte etmeden genellikle boşta denerim.bunuda denedim boşta 1.6 amp çekiyor.oysa motor etiketindeki amp1.6.evet motor yüksüz son amp sınırında bu motora yük verirsem kısa süre sonra yanacak.bu motoru tekrar sarıldığı yere not düşerek gönderdim.motor gelirse sonucu sizlere yazarım.herkese iyi çalışmalar.
 
selamlar konuya başta görüşlerimi yazmıştım bakıyorum hala tartışılmaktadır. fabrikadan çıkan motorlar insanların yani bobinajcıların sarımından geçiyor sonuçta yine bu işi bobinajcı yapıyor tek fark makina bobini sarıp yerine yerleştiriyor bandajını, verniklemesini,uçların dışarıya çıkartılmasını,montesini hep oradaki insanlar yapıyor bunu bir atölyedede yapabilirsiniz yani bobinajcıda ekliyecegim iki şey var kaliteli malzeme ve kaliteli işçilik bunlar bir bobinajcıda var ise o motor sarım hatasından ve ya malzeme kalitesizliginden yanmaz.saygılar...
 
chernomore kardeşime katılıyorum çünkü bazı durumlarda ellerinde uygun bobinaj teli olmadığı zaman mesela 0.40 tel yoksa 0.20x2 adet bobin teli ile sarılıyor buda motorda verim kaybı ve cosp nin değişmesine neden olabiliyor

0.40 telin kesiti:0.1256

0.20 telin kesiti:0.0314


0.0314 * 2: 0.0628 bu sonuçla motor çalışmaz kısa sürede yanar
 
Motorun sarımıyla birlikte,motorun nasıl toplandığıda önemli.
 
Magnetik bir devrede nuvenin parametrelerini bir sekilde kaydirir yada hava araliginda degisime neden olursaniz magnetik devre artik cok farkli davranis sergiler.

Bobinajci usta yanip kavrulmus motorun lakli tellerini sokmekte zorlandiginda purmuz vs ile baslar telleri isitmaya.

Teller isinir laklar yanar teller sokulebilir kivama gelir. Bu esnada silisli celik sac paketin magnetik parametreleri acaba ne tarafa kaymistir?

Elbette bu sekilde sokulup tekrardan sarilan motor ilk halindeki performansini sergileyemez.

Nuveye hic bir zarar vermeden telleri sokebiliyor ve motoru tekrar orjinal sarim sayisinda sarabiliyorsaniz performans degismez.

Ha birde rotoru sokerken rulmanlara yada yataklara cekicle vuran ustamizin performansa olan etkisini saymiyoruz tabiki.

Bunlardan daha baska aciklama olabilirmi?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,207
Mesajlar
915,823
Kullanıcılar
449,987
Son üye
mavcil19

Yeni konular

Geri
Üst