Yanan motorlarin sarimindan sonra kullaniminda enerjİ kaybi olurmu

Katılmıyorum kaliteli bir sarım yapıldığında motorun gücü ve akımı değişmez.
Gücü ve akımı değiştiren şunlardır.
1. Söküm yapırken statorun yakılarak sökülmesi,
2. Sargıların kesit,sipir ve kalıp boylarının orjinalden farklı olması,
3. Toplama sırasında rulman ve rulman yataklarının kontrol edilmemesi,
4. Sökülürken işaretlenmeden sökülen parçaların tesadüfi takılması ( rotorun stator içerisinde konumunun değişmesi.)
5. Motor kapaklarının dengesiz sıkılması,
6. Söküm yapılırken bazı parçaların tahrib edilmesi.

Kolaygelsin.
hocam ben burada acikcasi 4 numarali maddede yazdiginiz rotorun tesadufi takilmasi olayina takildim bunu bana aciklamanizi rica edecem ben bir motorda rotorun yerinimi sokmeden once isaretlemeliyim acaba vede bu rotor statorun icerisindeki konumu degisince acaba ne oluyor vede bunu hangi tip motorlar icin soyluyorsunuz acaba
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
chernomore, sarım sonrası riskleri çok güzel anlatmış.Rotorun yer değiştirmesi motor bağlantı kutusunun ön flanşına yakın veya fan kapağına yakın olacaktır.Bunun önemi motorun yerine montajında ortaya çıkacaktır.
 
chernomore, sarım sonrası riskleri çok güzel anlatmış.Rotorun yer değiştirmesi motor bağlantı kutusunun ön flanşına yakın veya fan kapağına yakın olacaktır.Bunun önemi motorun yerine montajında ortaya çıkacaktır.

hocam bu sadece mekanik montaj esnasinda cikacak bir sorundur.vede bu gorulup duzeltilir .fakat asil ben bunun motorun cekecegi akima nasil etkisi olacak onu merak ediyorum.mekanik anlamda degil ben rotoru 180 derecede soktum 180 derecedemi yerine baglamaliyim zaten asenkron motorda biz rotorun donmesi sonucu isimi yaptirmiyormuyuz yani rotor zaten donuyor ha yukarida olmus ha asagida ne farkedecek yoksa benim bilmedigim bir durummu sozkonusu
 
sn gezer 77, chernomore arkadaşımızın bahsettiği olay sonucunda rotor, stator sac paketinden ya içeride kalır ya da dışarı taşar motorun çekeceği akımı bu etkiler.

___________________________________

basitçe böyle.
 

Ekli dosyalar

  • motor.jpg
    motor.jpg
    12.1 KB · Görüntüleme: 12
Moderatör tarafında düzenlendi:
sayin orhan standart bir motorda boyle bir olaya rastlamadim ben hicbir zaman siz rastladinizmi acaba cunku boyle bir durumda motor zaten calismaz cunku rulmanlarla yapilan yataklama olmaz vede motoru kapatamazsiniz mekanik olarak vede motor kendini sikar
 
ön kapak ve arka kapak çapları ve rulman ölçüleri aynıdır motor mili çıkışı biraz dikkatsiz iseniz klemens tarafındandan ya da diğer taraftan olabilir benim başıma geldi.
 
hocam bu sadece mekanik montaj esnasinda cikacak bir sorundur.vede bu gorulup duzeltilir .fakat asil ben bunun motorun cekecegi akima nasil etkisi olacak onu merak ediyorum.mekanik anlamda degil ben rotoru 180 derecede soktum 180 derecedemi yerine baglamaliyim zaten asenkron motorda biz rotorun donmesi sonucu isimi yaptirmiyormuyuz yani rotor zaten donuyor ha yukarida olmus ha asagida ne farkedecek yoksa benim bilmedigim bir durummu sozkonusu

Sizinle aynı fikirdeyim.Yukarıda da yazdığım gibi motorun kullanıdığı yerde, motorun montajında önem kazancağını yazdım :rolleyes: . Saygılarımla
 
Son düzenleme:
bencede kayıp olur genelleme yapmak dogrumudur bilmemem ama sargı sarıldıktan sonra fırınlama olayı olması lazım izolasyonun kalitesi bakımından işte bu noktada bobinajcı arkadaşlar pek dikkat etmiyorlar tabi istisnalar kaideyi bozmaz
 

Forum istatistikleri

Konular
128,332
Mesajlar
916,775
Kullanıcılar
450,176
Son üye
electrical_engineer

Yeni konular

Geri
Üst