Vinç Kumanda Panosu

arkadasım fren devrsınde dc voltaj kulann vınc tonajı 5 t on ve yukarısısa 24 volt fren kulann kare dıtola dogrult bak bıde tonaj artıkca kulanacagın trafo degerı artar yanı 5 ton eger 300 va 220 v 24 v trafo kulalan ve trafonun gırısne 220 ver
dıger uclaarı dıtotun alternas uclarına gır dıyotuın + ucunu ıse kaldırma ındırme kontaktorlerının acık uclarına koprule ve cıkıslarını koprule bır uc al frene ver dıyotun - ucunu dırek ver fern sen butana bastıgında hangı kontaktor cekerse ondan enerjısını alacak ve fren devreye gırecek cektıgınde fren hemen kapatacaktır tabı bu fenın sarımı baglı eger 220 ise doyot kulanmana gerek yok 98 ıse yaarım dalga kulan dıyot cızımı burda yapbılsem cıcıb verecem de cızım bılgısayerda bılmıyorum normalde elle cızer verıırdım ama malesef burda cımeyı bılmıyom
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Kardeş önce güvenlik sonra iş! bu sebeple fren şart.

ve elektrikçinin işinide elektrikçiye bırakmanı tavsiye ederim.. sonra o motorlar kavrulmasın :)))
 
benim tahminim motorda mekaniki fren vardır.acil stop dahil 7lı buton grubu olmalı.ve mutlaka acil stop ana kontaktöre kumanda etmeli.aşağı-yukarı motorunun sabit halat kısmına limit sabitleyinki gereğinden fazla yukarı çalışıp motor sıkışmasın.Eğer makine muhendisi iseniz motor etketlerine bakarak kontaktor seçimi yapabilirsiniz.bağlantılarında problem yaşarsanız yardımcı olmaya çalışırım
 
slm arkadaşım bir araba düşünün freni yok rampaya park ettiniz birinci viteste koydunuz debriyaj balatası aşınmış inip gittiyinizdebalata bırakıyor ve kazaya sebebiyet veriyor hiçbir şey frensiz olmaz mutlaka fren koy kolay gelsin
 
vinc semasında bısey yok .ama elektrıkcının ısını elektrıkcıye bırakçfren olmazsa olmaz.
 
eger farklı hızlarda istiyorsan frekans konvertörü kullanman gerekiyor.
proje halen lazımsa bizdekinin önemli kısımlarını taratabilirim..
 
Eger motor 2 faza kalırsa hızlı bir şekilde bomdaki taşıdıgın yük aşagıya iner o da çok tehlikeli olur
en azından kanca yani yukarı aşagıya kullandıgın motora eldro takarak freni saglarsın
kendin yapmak istersen 7 kontaktörle de yapabilirsin kanca - köprü- kedi

-----------------------------------------------------------------

eldro pistonludur yani kanca motorundan beslersin motor enerjilendigi an eldro freni bırakır motor enerjisi kesildigi an frenisıkar eldro diger yöntemlere göre dehe ucuzdur

_________________________________________________

Arka arkaya mesaj atmak yerine lütfen düzenle butonunu kullanınız.
Düzenleme: BuRçin.
 
Fren konusunda yukaridaki bilincli arkadaslarima katiliyorum ve bununla birlikte bu kismini bir kenara birakirsak,

Benim gordugum en dusuk guclu motor 5 tonluk vincte kullanilan 2,2 kW lik kanca motoruydu. Bu yuzden kaldirilacak max agirligin ve motorlarin buna kafi gelip gelmiyeceginin ciddi anlamda gozden gecirilmesi gerek.

Bunlar konular dogru zemine oturtulduktan sonra kumandasi kolaydir.
 
Bahsi acilmisken vinc yuk karakterine gore motor secim cetveli konusunda bilgisi olan arkadaslar,

katkida bulunabilirler mi?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,844
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst