BursaBülbülü
Profesyonel Üye
- Katılım
- 2 Ağu 2021
- Mesajlar
- 630
- Puanları
- 281
- Yaş
- 25
Merhabalar, bu konuyu tartışmak, üzerinde konuşmak için açıyorum. Trafo direği topraklamasında TEDAŞ El Kitabı-6'ya göre Parafudr topraklaması direk gövdesinden doğrudan topraklama kazığına(kazık direğin en az 4m uzağında ve tepesi de en az 50cm toprak ile mesafe olmak kaydı ile), Trafo koruma topraklaması direk gövdesinde topraklama prizine, pano koruma topraklaması da direk gövdesindeki topraklama prizine oradan da parafudr iletkeni ile kazıkta birleştiği belirtilmektedir. İşletme topraklaması da koruma topraklamasının zıt yönünde en az 20m uzağında (aynı şekilde kazık tepesi ile toprak arası en az 50cm olmak kaydı ile) yapılmaktadır. Şartname bunu göstermektedir. Tabi bu doğrultuda ölçülen direncin tutmadığı noktada ilave kazık ile topraklamanın güçlendirilmesi gerektiği de geçilmemelidir.
Bölgemde bu 3 ayrı kazık şekilinde yapılmaktadır. Parafudr topraklamasına ayrı kazık, koruma topraklamasına parafdurda kullanılan kazık boyunun en az 2 katı kadar mesafe ile yapmak kaydı ile ayrı kazık ve işletme de doğal olarak ayrı kazık.
Mesleki hayatınızda bulunduğunuz bölgede böyle uygulama yapan bir müteahhit gördünüz mü ?
Uygulanması gereken doğru metot ;
Bölgemde bu 3 ayrı kazık şekilinde yapılmaktadır. Parafudr topraklamasına ayrı kazık, koruma topraklamasına parafdurda kullanılan kazık boyunun en az 2 katı kadar mesafe ile yapmak kaydı ile ayrı kazık ve işletme de doğal olarak ayrı kazık.
Mesleki hayatınızda bulunduğunuz bölgede böyle uygulama yapan bir müteahhit gördünüz mü ?
Uygulanması gereken doğru metot ;