topraklama yetersizliginden hata veren elektronik kart sorunu

Başıma gelen olay şu daha önce bosch marka çamaşır makinası vardı beyni yandı tamir yerine yenisini alma yolunu seçtik ve vesteli tercih ettik alırken çevremdeki insanlar uyardı vestel alma problem yaşarsın diye osıralarda gazetelerde olsun tvlerde olsun vestelin yurt dışında beyaz eşyada şukadar pay sahibi vs bir dünya yazı okudum iştende yeni çıkmıştık türk phılıps fabrikayı kapatmıştı buna istinaden uyaranları dinlemedim yerli olsun kendi sermayemiz kazansın dedik seyyar tayyarın dedigigibi patladı gitti elimizde. alalı 2 ay olmadan hata vermeye başladı servis çagırdık voltajların düşüklügüne bahane buldu başka gelmesinde topraklamaya hata derken 2-3 sene geçti yukarda yazdıgım gibi bir sürü problem yaşadık en son gelmelerinde kart bozulmuş dediler.

Degiştirmek için söktüler yeni kartı yerine takamadılar inanınki telefon üstüne telefon ettiler olmadı makinayı alıp gittiler . kızdıgım nokta şu ellerinde saglıklı topraklama ölçmek için cihazları yok ezerberlenmiş iki laf topraklama yok cihazın elektronik kartı çok hassas ondan yapıyor dediler şarteller attı bende. ondan daha sonra aldıgım bulaşık makinası inanınki topraklama hattı dahi olmayan bitişik binadaki komşumun çamaşır makinası hiç problemsiz çalışıyor bizde durum bu . gelen arkadaşlara dedimki adamalar koreden almanyadan italyadan gönderiyor sorunsuz çalışıyor biz yerli üretim ve türkiye şartları göz önüne alınarak imal edilen makinayı çalıştıramayacaksak hiç birşey demiyorum siz haklısınız sizden özürdilerim dedim konuyu kapattım hafta sonu inadına yenibir topraklama hattı çekecem sonucu bekliyecem umarım onlar haklı çıkar yoksa gereken neyse yapacagım.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Değerli Arkadaşlar,

Yukarıdadeğerli üyemiz m-usta-fa nın servisler hakkında söylediklerine bütün kalbimle inanıyorum.Bu yalnız elektrikli cihazlarda değil her türlü işin servislerindede aynı.Yaşımın 71 olduğunu profilimden okumuşsunuzdur.İnanın bu yaşıma kadar müşteri hizmetleri adı altında yaşadıklarımı anlatsam bana sen yalan söylüyorsun yuh bukadarda olmaz dersiniz.Ama size en son yaşadığım iki olayı kısaca anlatayım.
Elektrik saatimizin 12 senelik saat olduğundan değiştirlmesinin icap ettigini TEK bir broşürle bize bildirdi.Bende TEK e gidip yeni saatin ücretini ödedim.Aralık ayında ödeme yaptım ve Şubat ayının13 de pazar günü değiştirmeye iki genç oğlan geldi.Saati söküp yenisini takdıkdan sonra elektrik verdiler.Önce 3 fazın geldiğini gösteren lambalardan biri yanmadı ve ben dedimki bir faz gelmiyor.Bana bir lambayı yakın dediler.Düğmeye bastım ve abajurdan bir duman çıktı sigorta attı.Sigortayı tekrar devreye soktular baktım Buzdolabının motor sesi degişti ve kombi cihazından iniltiler gelmeye başladıVe sigorta tekrar attı.Ben dedimki çocuklar yanlış bir bağlama yaptınız.Tekrar baktılar .Evet yanlış bağlamışız diyip bağlantıları değiştirdiler.Sonra tekrar elektrik verdiler.Bu sefer sigorta hiç tutmadı ve hep attı.
Gencin biri hemen cep telefonuyla birisini aradı.Adresi verdi abi buraya gelin lütfen dedi.3 Dakika sonra üç kişi daha geldiler.İşi anlıyan biri saate baktı ve aynen şunu dedi. 2 Girişe çıkışı bağlamışsınız.Yanlış.Ve düzeltti.Sonra alt katta herşey normal çalışmaya başladı.Üst kata çıktığımda çok kuvvetli bir yanık kokusu aldım.Eyvah dedim PC yi yaktılar.Baktım çalışıyor.Sonra aradım.Buldum.Modemin trafosu beni ve hanımın cep telefonlarının şarj aletleri yanmış.İşte görüyorsunuz buda TEK in servis hizmetiGençlerin hepsi meslek okulu mezunu ama birazcık olsun pratiği yok.
İkici olayda Bosch Buzdolabıyla ilgili.Dolabı yeni aldık ama kapısı sarktı.Servisi çagırdık bizden 5 lira parça ücreti aldılar ve yaptılar.10 günsonra gene aynı dert.Bu sefer bize dedilerki kapya yumurta süt cola gibi agırlık koymayın.Bende sordum.Madem ağırlık konmıyacak niye kapıda bu yerleri yapmışlar.Cevap vermeden gittiler.Baktım olmıyacak.Bosch Türkiye temsilciliğini aradım.İlgileneceklerini söylediler.Bir ay bekedim ses çıkmadı.Bende Bosch un Almanca Fabrikasını aradım herşeyi anlattım.İnanın bana ertesi günü bosch servisi yeni bir kapıyla geldiler degiştirdiler ve onlara 2 defa ödediğim parça parasınıda geri ödediler.Yani hakkını aramazsan , Türkiyemizde vay haline.Hakkımı Almanyada imalat yerinde arayınca durum halloldu.
Hepinize selam ve sevgilerimle.

Sayın Damat;
Yaşınız 71 miş, ellerinizden öpüyorum. İşte budur. Almanya'yı aramak...
Eve gelirler, 71 yaşında birisini görürler. Bu ne anlarmış derler. Akıllarına hiç, babaları, dedeleri , amcaları ve onların bu tür mağduriyetler yaşayabileceği gelmez. Sonra o amca 71 yaşına kadar boşuna yaşamadığını ispatlarcasına, Almanya'yı arar ve o firmaya en büyük tokatı patlatır. Bir çok tüketicimiz malesef değil Almanya'yı ( tabii ki herkesin ingilizce ya da almanca konuşma imkanı olmuyor) Fabrikayı ya da genel müdürlüğü bile aramıyorlar. Benim bir arkadaşım var. Arçelik ile ilgili bir problem yaşamıştır. Onun ismini, sanırım Arçelik'in müşteri hizmetlerindeki herkes ezbere bilir :) sorunu hallolana kadar her gün yılmadan aramıştı.
Başıma gelen olay şu daha önce bosch marka çamaşır makinası vardı beyni yandı tamir yerine yenisini alma yolunu seçtik ve vesteli tercih ettik alırken çevremdeki insanlar uyardı vestel alma problem yaşarsın diye osıralarda gazetelerde olsun tvlerde olsun vestelin yurt dışında beyaz eşyada şukadar pay sahibi vs bir dünya yazı okudum iştende yeni çıkmıştık türk phılıps fabrikayı kapatmıştı buna istinaden uyaranları dinlemedim yerli olsun kendi sermayemiz kazansın dedik seyyar tayyarın dedigigibi patladı gitti elimizde. alalı 2 ay olmadan hata vermeye başladı servis çagırdık voltajların düşüklügüne bahane buldu başka gelmesinde topraklamaya hata derken 2-3 sene geçti yukarda yazdıgım gibi bir sürü problem yaşadık en son gelmelerinde kart bozulmuş dediler.

Degiştirmek için söktüler yeni kartı yerine takamadılar inanınki telefon üstüne telefon ettiler olmadı makinayı alıp gittiler . kızdıgım nokta şu ellerinde saglıklı topraklama ölçmek için cihazları yok ezerberlenmiş iki laf topraklama yok cihazın elektronik kartı çok hassas ondan yapıyor dediler şarteller attı bende. ondan daha sonra aldıgım bulaşık makinası inanınki topraklama hattı dahi olmayan bitişik binadaki komşumun çamaşır makinası hiç problemsiz çalışıyor bizde durum bu . gelen arkadaşlara dedimki adamalar koreden almanyadan italyadan gönderiyor sorunsuz çalışıyor biz yerli üretim ve türkiye şartları göz önüne alınarak imal edilen makinayı çalıştıramayacaksak hiç birşey demiyorum siz haklısınız sizden özürdilerim dedim konuyu kapattım hafta sonu inadına yenibir topraklama hattı çekecem sonucu bekliyecem umarım onlar haklı çıkar yoksa gereken neyse yapacagım.
Buradan, insansız uçak konusundaki yorumuma "haksızlık " diyen arkadaşlarıma selam olsun.
Konunun sosyolojik boyutunu geçip, konuyu dağıttığım için özür diledikten sonra;
Hocam, sağlıklı bir topraklama, öncelikle can güvenliğiniz için şarttır. Topraklamanız iyi değilse, elbetteki yaptırın ya da yapın. Makianınızın kartının topraklama olmayışından yanma ihtimali var mıdır yok mudur bilemeyeceğim. Eğer, kartlar, gövde ile beraber topraklanmışsa, gövdeye de kaçak olduğu halde toprağa iletilmiyorsa, toprağa geçecek ve kart hasar görecektir. Ancak bir daha size topraklamanızın kötü olduğunu söyleyen olursa, bunu topraklama megeri ile ıspatlamasını istemenizi tavsiye ederim.
Bir de 25 A 30 mA KAK ile, 32 A 30 mA KAK arasındaki farkı sormuştunuz yanılmıyorsam. Bu aletlerin her ikisi de, fazdan geçen akım ile, nötrden dönen akım arasındaki fark 30 mAdan büyük olursa, devreyi açar.Yani elektriği keser.
25A olanı, üzerinden en fazla 25 amper geçmesine izin verir, 32 A olanı, üzerinden en fazla 32 amper geçmesine izin verir. Ev için hangisi uygundur, bunu biz bilemeyiz. Bunu evin projesini çizen mühendis bilir. Projede nasılsa, öyle tatbik edilmelidir. Projenin orijinalinde böyle bir şey yoksa, tadilat projesi çizdirilmeli ve ona göre işlem yapılmalıdır( madem servislere kızdık, biz de işi kitabına uygun yapalım değil mi :) ) Yok ben kitap okumak istemem derseniz, 32 A 30mA iyidir.
 
evet servislerin genel çözümü,ya voltaj düşüktür yada topraklama yetersizdir.
geçenlerde arkadaşın yeni bulaşık makinası gövdeye kaçak veriyormuş,beni çağırdı,
baktım makinadan servis çağır dedim,neyse gelmişler makina sağlam topraklama düzgün değil demişler.arkadaş beni aradı servis topraklamadan olduğunu söylüyorlar,beş dakka geliver.gittik bana durum izahı yaptılar; işte tapraklama iyi olmadığından makinaya dokunulduğunda elektrik çarparmış,topraklama iyi olsa çarpmazmış...?
bizde başladık hemen derse,
1-sağlam makina neden elektik kaçağı yapsın
2-topraklama koruma amaçlıdır,
3-kaçak yapan makina varsa eğer topraklamayla uğraşılmaz,kaçağın nedeni bulunur
arıza giderilir...
vs.vs. anlat anlat,sonunda yapılacak bişey olmadığını,topraklamanın tamirinin yapılması gerektiğini söyleyip çekip gittiler..
biz ne yaptık aradık genel merkezi(müşteri hizmetleriyle uğraşmadık,böyle daha etkili oluyor) servislerden sorumlu genel müdüre durumu anlattık.
sonuç... sevis elemanlarını eğitime aldılar,arkadaşada sıfır makina.....
 
her sozunuze katılıyorum ger cekten buve bunun gıbı ornekler sayısız ama elden ne gelırkı sonucolarak servıs olarak gorev yatırıyorlar daga soyleyecek olunsa cok seyvar ama anlayan meslek taslarım anladılar gecegı zaten her kase kolaylıklar gelsın basarılar
 
evet servislerin genel çözümü,ya voltaj düşüktür yada topraklama yetersizdir.
geçenlerde arkadaşın yeni bulaşık makinası gövdeye kaçak veriyormuş,beni çağırdı,
baktım makinadan servis çağır dedim,neyse gelmişler makina sağlam topraklama düzgün değil demişler.arkadaş beni aradı servis topraklamadan olduğunu söylüyorlar,beş dakka geliver.gittik bana durum izahı yaptılar; işte tapraklama iyi olmadığından makinaya dokunulduğunda elektrik çarparmış,topraklama iyi olsa çarpmazmış...?
bizde başladık hemen derse,
1-sağlam makina neden elektik kaçağı yapsın
2-topraklama koruma amaçlıdır,
3-kaçak yapan makina varsa eğer topraklamayla uğraşılmaz,kaçağın nedeni bulunur
arıza giderilir...
vs.vs. anlat anlat,sonunda yapılacak bişey olmadığını,topraklamanın tamirinin yapılması gerektiğini söyleyip çekip gittiler..
biz ne yaptık aradık genel merkezi(müşteri hizmetleriyle uğraşmadık,böyle daha etkili oluyor) servislerden sorumlu genel müdüre durumu anlattık.
sonuç... sevis elemanlarını eğitime aldılar,arkadaşada sıfır makina.....

selamlar öncelikle bu tür cihazlarınız gövdeye kaçak yapıyor ise cihazın fişini ters olarak prize takın yani fazla nötr ün yerini değiştirin o zaman sorununuz hallolur.. tabi geçici bir çözüm bu illaki düzgün bir şekilde halledilmesi gerekir
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,774
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst