Seri bağlı Akü Şarj ve kontrolü hakkında

Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
35
Merhabalar,
DC mıknatıs devresinde 220-250 Vdc kullanmaktayız
18 tane 12V akü seri bağlı, şarj kontrol kartı 200V a düşünce şarja başlıyor, 250 V a çıkınca duruyor şeklinde ayarlı,
Ama bu esnada biri arızalanırsa ve şarj tutmazsa, 250V a kadar devam ettiği için sağlam olanlar fazla şarj oluyor, arızalı sayısı 2-3-4 artarsa sağlam akülerde birer birer patlama başlıyor. Seri bağlı durumda aküleri tek tek kontrol edebilmem mümkün müdür?
Ya da bu işe başka nasıl çözüm bulabilirim. Yardımcı olabilir misiniz?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Merhabalar,
DC mıknatıs devresinde 220-250 Vdc kullanmaktayız
18 tane 12V akü seri bağlı, şarj kontrol kartı 200V a düşünce şarja başlıyor, 250 V a çıkınca duruyor şeklinde ayarlı,
Ama bu esnada biri arızalanırsa ve şarj tutmazsa, 250V a kadar devam ettiği için sağlam olanlar fazla şarj oluyor, arızalı sayısı 2-3-4 artarsa sağlam akülerde birer birer patlama başlıyor. Seri bağlı durumda aküleri tek tek kontrol edebilmem mümkün müdür?
Ya da bu işe başka nasıl çözüm bulabilirim. Yardımcı olabilir misiniz?
aynı dertten muzdarip olarak lion hücrelerinin herbirine voltmetre bağladım gözlem altında tutabiliyorum, aradan birinin voltajı düştüğünde harici şarj ile dengeliyorum balansını,

bu bahsettiğin mıknatıs devresinde yüksek akım zorunluluğundan dolayı akü kullanıyorsanız 18 adet de 12v dc spms yada sac trafolu adaptörle beslersiniz, seride yine 220 250 alırsınız aradaki akülerden biri fire versede yük o akünün trafosuna biner, tabii 18 adet de volt ve ampermetre eklersen fire veren akü numarasını anında görürsün, voltampermetre'ler max 10a olduğu için bundanda vazgeçip trafo çıkışına seri ihtiyaç olan akım değerine göre görülebilir bir konuma rezistans eklersen misal 5. akü bozulduğunda 5. trafo ile akü arasındaki rezistans direnç kızaracaktır, böylece 5. akünün öldüğünü görebileceksin

birçok kamyoncu ve otobüscüler 24v akü grubunda bile 6 ayda bir yer değiştirirler, bunu sorduğumda 1.akünün + kutbundan itibaren hücreleri gebertmeye başlıyor, 2 akünün - kutbuna yakın hücreler yeterince dolum görmüyor dedi,
 
iyide adamın akü testine ihtiyacı yokki, aradan 1 tane bozumu kutup kesti hücre kavurdu vs
biri kestimi zincirleme kesiyor diyor, muhtemel mıknatıs imalatına benzer bir çalışması varki voltajla beraber akımda düştüğü için işi sarpa sarıyor hata veriyor gibi anladım,
ve zincirleme akü kaybı ve maliyet, bu yüzden aradaki bozulan aküyü sistemin hissetmemesi gerekiyor + diğer aküler,
 
değerli arkadaşlarım şimdi ben sesli düşüneyim, sizler olurunu, olmazını düzeltiniz.
1- akülerin bu işlem için yüksek ampere dayanma gücü yeterli gelmiyor. ve ilk çıkış aküsü her sistemde olduğu gibi çöküyor.
2- batarya guruplarında çok kişi yapmasa da eş yaşlandırma için haftada bir veya ayda bir sıra ile yer değiştirilme. yani 1. akü en sona, en son akü birinci sıraya olacak şekilde.
3- sistemi ve yerleşkeyi bilmediğim için alternatif olarak forklift akü gurupları kullanılabilir. bildiğiniz üzere forklift aküleri stasyoner akülerdir göz hesabı yapılır ve yüksek amperlere çok daha iyi dayanır.
4- olası ölçüm benim paylaştığım resimdeki gibi bir zımbırtı. hem aküyü şarj ederken alternatörü/ besleme devresinin sağlamlığını, normal durumda da akünün şarj ve sağlık durumunu göstermekte. böyle bir zımbırtı ile günlük olmasa bile haftalık Bakım kontrol yapılmalıdır.
benim eksik ve yetersiz bilgim sadece bunları düşünebildi. varsa eksik veya hatalarım lütfen ekleme yapın ve düzeltin.
 
konu sahibinden çıt yok kendi aramızda konuşup duruyok :)
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,193
Mesajlar
915,740
Kullanıcılar
449,968
Son üye
ibrahimkalebayir38@gmail.

Yeni konular

Geri
Üst