Mehmet6329

Üye
Katılım
28 Ara 2022
Mesajlar
38
Puanları
1
Yaş
28
Merhaba arkadaşlar, hepinize keyifli ve güzel çalımalar dilerim.
Şu an işlev görmekte olan makinanın içeriğinde bulunan; 0.75kW, 3 fazlı asenkron motor ve bunu süren ATV312H075M2 Schneider marka motor sürücüsü ile lgili bir problemden bahsetmek; öneri ve görüşlerinizi almak istiyorum.
Motor sürücüsünde OCF(aşırı akım) hatası almaktayım. Asıl mesele, sürücü bu hatayı verdikten sonra bir süre motoru durduruyor; sonrasında tekrar harekete geçmek için zorladığında boşta dönüyor ve çalıştırmakta olduğum sistemin kayışını yakıyor.
Bunu neden yapıyor ve müdahaleye nereden başlamalıyım. Görüş ve önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Merhaba arkadaşlar, hepinize keyifli ve güzel çalımalar dilerim.
Şu an işlev görmekte olan makinanın içeriğinde bulunan; 0.75kW, 3 fazlı asenkron motor ve bunu süren ATV312H075M2 Schneider marka motor sürücüsü ile lgili bir problemden bahsetmek; öneri ve görüşlerinizi almak istiyorum.
Motor sürücüsünde OCF(aşırı akım) hatası almaktayım. Asıl mesele, sürücü bu hatayı verdikten sonra bir süre motoru durduruyor; sonrasında tekrar harekete geçmek için zorladığında boşta dönüyor ve çalıştırmakta olduğum sistemin kayışını yakıyor.
Bunu neden yapıyor ve müdahaleye nereden başlamalıyım. Görüş ve önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler...
Merhabalar, nasıl bir sistem var bilmiyorum fakat zaten kendinizde belirtmişsiniz kayış yanıyorsa , ayarlarında kasıntılık olabilir bu da motoru zorlar aşırı akım hatası normaldir, arıza aramayı bu taraftan başlayabilirsiniz, iyi çalışmalar.
 
İlk önce true rms bir ölçü aleti ile şu aşırı akım hatası veren motorun bir akım ölçüm ve takibini yapın . Gerçekten bir aşırı akım durumu var mı yoksa bir parametre hatası mı var , tespitini yapın . Ayrıca otomasyon sisteminizde bir anormallik var sanırım . Bu kısmı biraz daha açarsanız iyi olur . Tam anlayamadım.
 
sürücü bu hatayı verdikten sonra bir süre motoru durduruyor; sonrasında tekrar harekete geçmek için zorladığında boşta dönüyor ve çalıştırmakta olduğum sistemin kayışını yakıyor.
Bu tarife göre sistemde mekanik zorlanma sözkonusu olabilir.
 
İlk önce true rms bir ölçü aleti ile şu aşırı akım hatası veren motorun bir akım ölçüm ve takibini yapın . Gerçekten bir aşırı akım durumu var mı yoksa bir parametre hatası mı var , tespitini yapın . Ayrıca otomasyon sisteminizde bir anormallik var sanırım . Bu kısmı biraz daha açarsanız iyi olur . Tam anlayamadım.
Cevabınızdan ötürü teşekkür ederim.
Otomasyon kısmı şu şekilde; hata aldığım motor kayış ile dişlileri harekete geçiriyor ve dişliler yardımı ile tel dolaşımı sağlayan düzeneğin panelini devir almasını sağlıyor. Yani makaradan tel çekme ve sisteme iletme işlemi görüyor. Ölçümlerden sonra durumu paylaşacağım.
 
Cevabınızdan ötürü teşekkür ederim.
Otomasyon kısmı şu şekilde; hata aldığım motor kayış ile dişlileri harekete geçiriyor ve dişliler yardımı ile tel dolaşımı sağlayan düzeneğin panelini devir almasını sağlıyor. Yani makaradan tel çekme ve sisteme iletme işlemi görüyor. Ölçümlerden sonra durumu paylaşacağım.
Peki daha sonra niye kayış patinaj yapıyor da dişli sistemi dönmüyor ?
 
Son düzenleme:
Bu tarife göre sistemde mekanik zorlanma sözkonusu olabilir.
Cevabınızdan ötürü teşekkür ederim.
Mekanik zorlanma durumu da söz konu olabilir dediğiniz gibi çünkü motor tel çekme işlemi yapıyor fakat böyle bir durum olsaydı sürekli durdurmaz mıydı? Çünkü sistemi sürekli uzun sürede çalıştırıyoruz zorlanma olsa sürekli durdurmaz mıydı?
 
Tel çekme işlemi, işlem/üretim sürdükçe , çap büyümesi ve çevresel hız artması olayımıdır.
Bu arkadaşımızın dediği gibi bir olay mevzu bahis sanırım.kayış yakmaması için kayışın gerginliğini biraz daha artırmalısınız.Üst kısımda dişlilerin yağı sarmış da olabilir onu da kontrol etmenizde fayda var.
 
Peki daha sonra niye kayış patinaj yapıyor da dişli sistemi dönmüyor ?
Şu şekilde, sürücü hatayı algılayarak motoru durduruyor fakat bir süre sonra sürücü motoru tekrar devreye almaya çalışıyor ve kayışı zorladığı için koparıyor. Sürücünün hatadan sonra motoru tekrar otomatik devreye alması normal midir?
Tel çekme işlemi, işlem/üretim sürdükçe , çap büyümesi ve çevresel hız artması olayımıdır.
Cevabınızdan ötürü teşekkür ederim.
Fakat demek istediğinizi tam anlayamadım biraz açmanız mümkün mü rica etsem?
Bu arkadaşımızın dediği gibi bir olay mevzu bahis sanırım.kayış yakmaması için kayışın gerginliğini biraz daha artırmalısınız.Üst kısımda dişlilerin yağı sarmış da olabilir onu da kontrol etmenizde fayda var.
Cevabınızdan ötürü teşekkür ederim.
Dişli sistemini kontrol ettireceğim. Sorun orada gözüküyor gibi bakalım.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,192
Mesajlar
915,735
Kullanıcılar
449,967
Son üye
Gokhanttu

Yeni konular

Geri
Üst