1. Forumumuzda alt yapı değişikliği yapılmıştır. sorun yaşayan üyelerimiz buradan hata bildirimi yapabilirler.

PROFİLO ULTRA LINE ekranda dik çizgi arızası

Konusu 'Görüntü ve Ses Sistemleri' forumundadır ve alp_caner tarafından 5 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. alp_caner
    Çevrimdışı

    alp_caner Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2012
    Mesajlar:
    49
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    8

    slm ustalar.elimde bir adet profilo ultra line 37 ekran televizyon var.açılıyo bi dk kadar çalıştıktan sonra ekranda sadece dik bi çizgi çıkıyo,seste bi sorun yok ses geliyo.şimdiden herkese çok teşekkürler iyi çaılşmalar.
    Entes
    Entes
  2. semihyazar
    Çevrimdışı

    semihyazar Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    329
    Beğenilen Mesajları:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    arkadaşım arızan horizontal devrede.saptırma boboininden önceki kondansatörleri kontrol et.büyük ihtimal EHT yakinında ve ısıdan arızalıdır ayrıca EHT ve etrafındaki elemanlara bi soğuk lehim taraması(tamamı plastik bir cisimle bu elemanlara vurarak dokun açacak mı bakalım)yap soğuk lehimde olabilir kolay gelsin...
    alp_caner bunu beğendi.
  3. alp_caner
    Çevrimdışı

    alp_caner Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2012
    Mesajlar:
    49
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    8
    çok teşekkür ederim sayın semihyazar.bi bakayım olmazsa yazarım buradan gene.iyi günler iyi çalışmalar.
  4. alp_caner
    Çevrimdışı

    alp_caner Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2012
    Mesajlar:
    49
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    8
    sayın semihyazarşu horizontal arızası olan televizyonda bitane 4.7uF 250v elektrolitik kondansatör var ohm kademesinde ölçtüm yalnız ölçü aletimde kondansatör ölçümü yok,hiç bi kademede değer okuyamadım üzeride hafifce yukarı doğru kabarmış,yalnız bende kondansatör 4.7uF 400v bunu burya lehimlesem olurmu voltaj değerinin fazla olmasından dolayı korkuyorum açıkçası,bu televizyon tamirinden hep korkuyorum daha öncede bi iki patlamalı çatlamalı anım olduda :D
  5. seco_
    Çevrimdışı

    seco_ Paylaşımcı üye

    Katılım:
    14 Nisan 2011
    Mesajlar:
    888
    Beğenilen Mesajları:
    131
    Ödül Puanları:
    145
    Meslek:
    Öğrenci
    Bulunduğu Yer:
    Sakarya

    sn [MENTION=273410]alp_caner[/MENTION] , Voltajı DÜŞÜK olmasın yüksek olması herhangi bi sıkıntı olmaz sadece yer varmı şasede
  6. semihyazar
    Çevrimdışı

    semihyazar Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    329
    Beğenilen Mesajları:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    kapasite aynı olmalı voltajda hiç sorun olmaz yüksek olması tüm şişmiş kond.ları değişin değişirken polariteye(+- yöne) çok dikkat edin..
  7. alp_caner
    Çevrimdışı

    alp_caner Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2012
    Mesajlar:
    49
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    8
    sayın semihyazar horizontal devresinin yanında bir adet kondansatör vardı lehimleri kopmuştu ona lehim attım o 4.7uF olan kondansatörle uğraşmadım sonradan ölçtüm normaldi.ama fişe takıp çalıştırdım.bu sefer görüntü hem sağa sola hemde aşağı yukarı gidip geliyo daralı genişliyo her yöne bu neden olabilir acaba biyerde hatamı yaptım.bide tüpün mask kısmındaki 7 tane demirin arkasında bitane kelepçe var o gevşek,oynuyo yerinden o demirlerde bütün halinde dönüyo ondan olabilir diye düşünüyorum o kelepçenin altındada kömür gibi bişeyler var alt taraftakiler kalmamış hiç odan olabilir mi acaba.
  8. alp_caner
    Çevrimdışı

    alp_caner Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2012
    Mesajlar:
    49
    Beğenilen Mesajları:
    2
    Ödül Puanları:
    8
    sayın seco yer varmı şasede den ne kast ettiğinizi anlamadım
  9. semihyazar
    Çevrimdışı

    semihyazar Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    329
    Beğenilen Mesajları:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    4.7 nin şişik olduğunu demiştiniz şişik olanları mutlak değişin. kelepçeleride üstündeki kir izlerinden eski yerlerine ayarlayın kolaygelsin..
  10. seco_
    Çevrimdışı

    seco_ Paylaşımcı üye

    Katılım:
    14 Nisan 2011
    Mesajlar:
    888
    Beğenilen Mesajları:
    131
    Ödül Puanları:
    145
    Meslek:
    Öğrenci
    Bulunduğu Yer:
    Sakarya

    yani 16 v 0.47 ile 350 - 400 v 0.47 arasındaki fiziksel boyut farkını diyorum. karta sıgacakmı
    alp_caner bunu beğendi.
Benzer Konular
  1. clement82
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    763
  2. ROCK_STAR
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    679
  3. artser
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    1.744
  4. ugurlarola
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    426
  5. seco_
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    955
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş