Motordaki vınnlama ve vibrasyon

Değerli Arkadaşım,
Motoru önce yüklerinden ayırıp boşta çalıştırın. (akımları ve vibrasyonu kontrol edin)
Eğer sıkıntı devam ediyorsa diğer erkadaşların söylediği gibi. Balans , milde çatlak , bazı motorlarda olabilir rotorun ters takılması , rulman yataklarında boşluk veya bozuk rulman , rotorun sincap kafes yapısında bozulma , rotorun stator içindeki konumu , varsa yaylı pullardan dolayı oluşan bir kaçıklık.
Olabilir. Ama yazdıklarınızdan sargılarda bir hata olduğu görünüyor. Bu ters bağlantı veya sargı yerleştirme hatası olabilir. Azda olsa kesit ve sipir sayısı hatası olabilir.
Eğer sıkıntı yoksa yüklerinizin dengesini ,balansını ve bütün mekanığını kontrol ediniz.
Elle yol verme güç katsayısı ve faz açılarının bozulması ile ilgilidir. Bu bazan generatöre bağlı motorlarda
görünür. Motora nasıl yol veriyorsunuz buda önemli kontaktör mü soft starter mi , sağlam olduklarından emin olunuz.
Geri bilgi verirseniz ilgilenmeye devam ederiz.
Kolay gelsin.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
öncelikle aramıza hoşgeldiniz sn oro
Bu dediklerinizi bırakın yapmayı bir nefeste okuyamadım bile :)
 
Merhaba arkadaşlar yeni üye arkadaşlardan biriyim. Site sorun paylaşımı ve öğrenme adına çok iyi.
Sn. Darma;Bence öncelikle rotora balans kotrolü yapmalısın. Statordaki sargılarıda yanlış oluklara yerleştirmiş olabilirler. Anladığım kadarıyle aynı motordon elinde bir tane daha var. Rotor ve statorlarını değiştirerek bir dene (uyarsa??) Ama 160KW lık motora nasıl elle yol veriyorsunuz? çok merak ettim. Saygılar.
 
merhaba rotor ve stator arasındaki hava boşluğunun her tarafta aynı olmamasından kaynaklanıyor vızıltı manyetik alan ile ilgili yanı rotorda bir dengesizlik var rotorun üzerinde gecmişte nem rutubet pas kir olmuşsa yada karıncalanma bu nedeni olabilir yada rotor yataklarındaki milimlik kaymada hava bosluğunun dengesini bozabilir
 
arkadaşım sizin motorun vibrasyon cihazıyla ölçülmesiyle arızanız çok kolay olarak tespit edilebilir çünkü benim işim pompa motor türbin vibrasyon ölçümü.oradan biliyorum kolay gelsin.sizin motorunuzda rotor bakıma gidip traşlandı diyorsunuz rotorun balansı bozulmuş olabilir be bundan dolayı motor balanssız olarak döner ve arızaya sebeb verir.
 
motorun bobinleride şehir şebekesinin dengesiz voltajından dolayıda hasar almış olabilir.
 
hava boşluğu artacağından hava salınımları vınlama yapar bir diğeri rotor çıbubuklarında problem olabilir
 
sn darma bende motorun kısa devre çubuklarından şüpheleniyorum ince bi çatlak varsa gözle bile göremiye bilirsiniz dediğiniz gibi sorun varsa vınlamada yapar vibrasyonda.herhalde voltaj ve akımları ölçüp normal olduğunu görmüşsünüzdür.
 
arkadaslar aynı sorun bizim ürettiğimiz bazı motorlarda da oluyor. ancak bizimki genelde yüksek hızdan alçak hıza gecerken oluyor ve vınlayarak geciyor o sorunu bir türlü çözemedim ve bizim için sıkıntı oluyor yol gösterirseniz sevinirim ac asenkron motor bizimki çift hızlı
 
Yüksek hızdan alçak hıza geçerken belli bir süre ara veriyor musunuz? Dahlander motorun yavaşlaması yetersiz kalırsa sizin dediğiniz sorun olabilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,727
Kullanıcılar
449,964
Son üye
lelaxi

Yeni konular

Geri
Üst