Motor koruma, termik röle ve şalter hakkında

TMŞ; Termik Manyetik Şalter = Halk arasında motor koruma ŞALTERİ de denir. Otomatik Sigortanın yerine kullandığımız ve üzerindeki akım değerine göre ısınma sonucu devrenin enerjisini kesip panonun genelini koruyan elemandır.

Termik Röle ise motordan hemen önceki elemandır ve motora giden kablonun ısısına bakıp belirlenen değeri aştığı zaman motoru korumak için 95-96 uçlarını açan elemandır.

Benim bildiğim de böyle.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
öyle bir zorunluluk yok adet böyle. istediğin yere koyabilirsin. sigortalardan sonra kontaktörden önce kontaktörden sonra motordan önce koyda nereye koyarsan koy. farketmez üzerinden aynı akım geçecek. ama yıldız üçgen sistemlerde hat ikiye ayrıldığı için en başa koymakta fayda var ..
 
sevgili ground arkadaşım yanlış biliyorsun. hiç bir devre kablonun ısısna bakmaz. zaten ısınmayıo yapan akımdır.
nwsw opolemiğe gerek yukarıda gerekli açıklamaları yaptım. belki doğrudur belki yanlış ama tatmin olmadı iseniz okumanızda fayda var derim
 
TMŞ; Termik Manyetik Şalter = Halk arasında motor koruma ŞALTERİ de denir. Otomatik Sigortanın yerine kullandığımız ve üzerindeki akım değerine göre ısınma sonucu devrenin enerjisini kesip panonun genelini koruyan elemandır.

Termik Röle ise motordan hemen önceki elemandır ve motora giden kablonun ısısına bakıp belirlenen değeri aştığı zaman motoru korumak için 95-96 uçlarını açan elemandır.

Benim bildiğim de böyle.

Peki motor koruma şalteri de mi motordan hemen önce kullanılır?
 
Arkadaşlar devre şemasını izah edebilir misiniz? Motorun birinde motor koruma şalteri kontaktörden önceyken (akım yönüne göre) diğerinde sonra. Buşiin bir standardı yok mu? Projeye göre değişebiliyor mu?
 
Arkadaşlar devre şemasını izah edebilir misiniz? Motorun birinde motor koruma şalteri kontaktörden önceyken (akım yönüne göre) diğerinde sonra. Buşiin bir standardı yok mu? Projeye göre değişebiliyor mu?

Arkadaşlar, gördüğünüzü gibi, motor koruma şalteri bir trafta kontaktörden önceyken, diğer tarafta kontaktörden sonra. Bunun sebebi nedir? Yani bu tip güç devreleri oluştururken standart bir yöntem yok mudur? (Örn. akım yönüne göre, motor koruma şalteri kontaktörden hemen sonra gelir gibi.)

Bu konuda yardımınızı bekliyorum.
 
Enerji,daima,önce koruma cihazına girer.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,849
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst