Motor Hızı Değiştirme.

evet ama bizim vincimiz sabit olacak. yani 10 tonluk yük'e göre sabit olacak. biz bunun hızıyla oynayacağız.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
vinc oynamaya gelmez ben bildigimi soyledim
 
sayın ertek 68 örnekteki gibi 2/10 kw- 710/1400d motoru olan 12 tonluk bir vinç düşünelim ve tam yükü iken 12 ton sürekli olarak 2 kw olan yavaş deviri kullanalım yavaş devir sargısı yanma ihtimali çok yüksek,benim daha önce çalıştığım bir fabrikada 30 un üzerinde köprü ,monaray ,portal vinçler vardı ve bu işte 6 senem geçti tecrübelerime göre konuşuyorum,
bana görede en iyi vinç motorları leroy somer dir

slm ben bobinajcılık yapmaktayım vede buradaki bir hatayı düzelteyim vinç motorları genelde dahlender değilde çift sargılı olarak imal edilirler bununda şöyle kanıtlayayım dahlenderler daima iki katı olacak şekilde imal edilmek zorundadır şöyle 2/4 4/8 6/12 kutup tarzında çift sargılar ise aynı gövdeye iki farklı birbirinden bağımsız sargı yapılmak ile olur yani 2/4 2/6 2/8 2/10 gibi isteğe göre geğişir bu yüzden ben oraya devir düştüğü için yüksek torklu bir motor takarsam genede sorunsuz çalışır çift sargıların yanma sebebi ise izolasyonun iyi olmamasından kaynaklanır yani düşük devirde çalışırken hızlı devir yüksek voltaj üretmeye başlar buda sargılarda atlamaya neden olur bu yüzden düşük devirde fazla çalıştırılmaz ama siz derseniz ki ben ana hat üzerine bir invertör koyucam öyle devir ayarı yapıcam sistem problemsiz çalışır bende bir vinci böyle invertörlü hale getirdim vede 5-6 sene oldu hiç problem yaşamadım saygılar
 
slm ben bobinajcılık yapmaktayım vede buradaki bir hatayı düzelteyim vinç motorları genelde dahlender değilde çift sargılı olarak imal edilirler bununda şöyle kanıtlayayım dahlenderler daima iki katı olacak şekilde imal edilmek zorundadır şöyle 2/4 4/8 6/12 kutup tarzında çift sargılar ise aynı gövdeye iki farklı birbirinden bağımsız sargı yapılmak ile olur yani 2/4 2/6 2/8 2/10 gibi isteğe göre geğişir bu yüzden ben oraya devir düştüğü için yüksek torklu bir motor takarsam genede sorunsuz çalışır çift sargıların yanma sebebi ise izolasyonun iyi olmamasından kaynaklanır yani düşük devirde çalışırken hızlı devir yüksek voltaj üretmeye başlar buda sargılarda atlamaya neden olur bu yüzden düşük devirde fazla çalıştırılmaz ama siz derseniz ki ben ana hat üzerine bir invertör koyucam öyle devir ayarı yapıcam sistem problemsiz çalışır bende bir vinci böyle invertörlü hale getirdim vede 5-6 sene oldu hiç problem yaşamadım saygılar

benim bahsettiğim 2/10 kw- 710/1400d motor, leroy somer marka ve çift sargılıdır. vinçlerde kanca motoru hariç, kedi ve yürüyüş motorlarını genelde dahlander motor kullanıyorlar, benim gördüklerim öyleydi
 
Arkadaşlar ben üniversite de öğrenciyim. Araştırma ödevi olarak vinç konularını ödev olarak aldım. Benim burada yapmak istediğim bir sistem var. şimdi kaldırma için örneğin 10 tonluk bir makine var elimde ve bu makineyi ben dakikada 3 metre kaldıracak şekilde motorumu seçebiliyorum. Fakat benim sabit yüküm her zaman 10 ton değil ve bazen 2 tona kadar düşüyor. yüküm 2 tondayken ben bu sistemi daha hızlı bir şekilde çalıştırmak istiyorum. örneğin dakika da 10 metre kaldıracak gibi düşünelim. Ben inverter kullanarak bu girişleri verebilirim fakat motorumun hızı arttığında benim güç kaybım olacaktır ve kalan gücüm benim 2 tonluk yükümü o hızda kaldırmaya yetecekmi? bununla ilgili çalışması olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum teşekkür ederim.

eger sürücü kullanıyorsanız halat makara sistemi üzerine lood cell (basınc sensoru )koyarak yuku olcebılır ve hızlı devır verebılırsınız eger sensor asırı tonajda sisteme hız sınırlaması koyar ayrıca halat donanımlarını artırarak motor gucunu daha dusuk tutabılırsın ancak hız yavaslar
 
daha detaylı bilgi için kule vinç sitelerine girip devir ve tonaj ayrıca motor secenekleri mevcut
 
Arkadaşlar şimdi değineceğim konu bizim işimizi çözer mi bilmiyorum ama denemeye değer diye düşünüyorum. şimdi bizim motorlarımızın devri 2780d/d. biz bu hızı redüktör kullanarak 120dev/dak ya düşürebiliyoruz. şimdi asıl konuya gelelim. motorlar üretilirken maksimum hızlarının 50 hz de olacak şekilde üretiliyor. rulmanları mekanik aksamları vs. dolayısıyla biz invertör kullanarak hızı istediğimiz ölçüde arttıramıyoruz. motorun mekanik aksamı buna izin vermiyor. fakat 0 hz ile 50 hz arasında istediğimiz ölçüde hız ile oynayabiliriz. sadece mekanik aksamla oynayarak bizim bu problemimiz çözülür diye düşünüyorum. mesela ben öyle bir redüktör seçeceğim ki bana 2780/2=1390 devirdeki motor dan bana 120dev/dak dönüş hızı versin. yani burada ben motorun frekansını düşürüyorum ama aynı hızda bir vinç elde ediyorum. daha sonrada yükümün durumuna göre frekansı 50 hz e kadar çıkararak vincimin hızını arttırabilirim bunu otomatik olarak yapmak için ise load cell kullanmayı düşünüyorum. fakat burada ortaya bir soru daha çıkıyor. benim motorum un rated power i 50 hz de atıyorum 5 kW ben motoru sürekli 25 hz de döndüreceğim zaman benim motorumun gücünde ve torkunda nasıl bir değişme olur. bu konu şimdilik kafama takılan bölümdür. bununla ilgili de yardıcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
invertör ile yapılabilir. Pid tork veya motor akımına göre üzerine program yazmaya izin veren cihazlarda karşılaştırma yaparak yük belli bir akım değerinin altında ise o oranda hız artırımı yapılabilir. motor torku kesinlikle önemlidir. uygun ebatlandırılmış motor ise sorun olmaz.motor 0 hızda iken 10tonu düşümeden dakikalarca tutmalıdır.tabiki ısınacaktır ama kaçırmamalıdır. düşük frekansta da olsa vektör kontrollu sürücüler %150 sine kadar akım basarlar. demirçelik hurda vinçlerinde bu uygulamayı ben yapmıştım çok ta işe yaradı insanlar memnun kaldılar.üzerine program yazılabilen invertörleri kullanın çok ta hoş olur.....detay isterseniz mailinizi yazın cevap ve öneri atayım...
 
Arkadaşlar ben üniversite de öğrenciyim. Araştırma ödevi olarak vinç konularını ödev olarak aldım. Benim burada yapmak istediğim bir sistem var. şimdi kaldırma için örneğin 10 tonluk bir makine var elimde ve bu makineyi ben dakikada 3 metre kaldıracak şekilde motorumu seçebiliyorum. Fakat benim sabit yüküm her zaman 10 ton değil ve bazen 2 tona kadar düşüyor. yüküm 2 tondayken ben bu sistemi daha hızlı bir şekilde çalıştırmak istiyorum. örneğin dakika da 10 metre kaldıracak gibi düşünelim. Ben inverter kullanarak bu girişleri verebilirim fakat motorumun hızı arttığında benim güç kaybım olacaktır ve kalan gücüm benim 2 tonluk yükümü o hızda kaldırmaya yetecekmi? bununla ilgili çalışması olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum teşekkür ederim.
merhaba!
inverter kullanacaksan,kumanda 3 kademeli joistik ile olabilir.bu joistik ile inverteri 3 değişik hızda çalıştırabilme şansın olacaktır.fakat sen ağırlık kontrollü olarak çalıştırmak istiyorum ve 1-10 t arasında değişik hızlar istiyorum dersen,o zaman lodcell kullanman gerekir!lodcell i bir 0-10 v çeviriciye bağlar kalibrasyon yaparsın.inverteri 0-10 v ile sürersin ve ağırlığa orantılı olarak değişik hızda motorunu çalıştırırsın!kolay gelsin!
 
şimdiden kolay gelsin kardeş sana işin zor gibi gözüküyor :)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst