Motor gücünde sadece sipir sayısı mı önemlidir?

Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
38
Motor sararken sadece sipir sayısı mı önemlidir?Yoksa kullanılan telin direnci yani boyuda önemlimidir?Kısaca 10 sipir 75 cm sargı ile 10 sipir 100 cm sargının gücü aynımıdır?Sargı artınca endüktans artıyor diye biliyorum.Güç artırmak için sipir sayısını azaltıyorlar.Sipir azalınca dirençte azalıyor böylece çektiği akım artıyor olay sadece bundan mı ibaret?Yardımcı olanlara şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
önemli olan spir sayısıdır. kullanılan sarım telinin uzun olması omik direnci arttırır dolayısıylada bakır kayıpları artar. motor fazladan ısınır.kayıplar artar.akım düşeceginden güç düşer.sipir sayısını azaltmak akımı arttırır fakat azaltılan spirlerin oluşturacağı manyetik alanı azaltacağından fayda sağlamaz , motorların kontriksiyonu tasarlanırken defaatle ince ince hesaplar ve deneyler yapılır ve en uygun spir sayısı ve yapı bulunur.onun için spir sayılarıyla oynamak pek akılıca değildir. noırmal şartlarda motorların sarılması pek tavsiye edilmes hiç bir zaman (istisnalar hariç ) orjinali gibi olmaz
 
sayın elektrik sanırım bir hatanız var
"kullanılan sarım telinin uzun olması omik direnci arttırır dolayısıylada bakır kayıpları artar. motor fazladan ısınır.kayıplar artar"
Direnç artar P=v.v/R olduğunu düşünürsek kaybınız azalır.Birim telden gecene akım azaldığı için güç düşer.Yanılıyorsam düzeltirseniz sevinirim.
 
Birde motor gücü ile rotor uzunluğu arasında bir alaka var mıdır?
 
slm yardımcı sargı normalde 0.40 idi elimde bu ölçülerde tel yok fakat 0.35 var bunula sararsam y.s yi sorun olurmu.cevaplarsanız sevinirim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,301
Mesajlar
916,548
Kullanıcılar
450,136
Son üye
ugur ta

Yeni konular

Geri
Üst