Motor akimi

bekiro83

Üye
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
38
Puanları
1
Yaş
38
Arkadaslar 90 hp bir dalgic pompa motorunu calistiran panoda kontaktor girisinde olculen akimlar 103 103 130 amper.birinin farkli olmasinin sebebi nedir. ? Kondansatorler kontaktor cikisinda bagli. Toplam 65 kvar takili.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Arkadaslar 90 hp bir dalgic pompa motorunu calistiran panoda kontaktor girisinde olculen akimlar 103 103 130 amper.birinin farkli olmasinin sebebi nedir. ? Kondansatorler kontaktor cikisinda bagli. Toplam 65 kvar takili.


Normalde birbirine çok yakın akımlar görmeniz lazım fakat şöyle bir durum oluşmuş olabilir.Kompanzasyon yapan kondansatörlerden bazıları kapasite kaybetmiş olabilir.Eğer böyle bir durum varsa farklı akım çeker ve yetersiz kompanzasyon yapar.Kontrol için her kondansatörün kapasitansmetre yada pensampermetre ile sağlamlığını kontrol edebilirsiniz. Başka bir ihtimalde motorun sarıma gidip farklı omaj değerleriyle sarılması olabilir.
 
kondansatorler saglam. Bu sekilde calissa motor yanar mi ?
 
Sargıların yerini değiştirin akımları kontrol edin kondansatördenmi yoksa sargıdanmı anlaşılır. Ampermetrede hatalı olabilir.
 
Termik kontaktor cikisina bagli. 80-110 luk ve 80 e ayarli. Atma durumu yok. Sadece 1 kere atti.panodaki ampermetre 103 degerini gosteriyor. Pensampermetreyle olctugumuzde bir faz 130 gosterdi
 
Birde kondansator takarken toplam 65 kvar lik 5 tup takmakla 3 tup takmanin farki olurmu? Yani 25+25+15 mi iyi olur 15+15+15+15+5 mi?
 
Birde kondansator takarken toplam 65 kvar lik 5 tup takmakla 3 tup takmanin farki olurmu? Yani 25+25+15 mi iyi olur 15+15+15+15+5 mi?


Bence kondansatör gücünüz fazla motorunuz tahminen 65 kw civarı en kötü ihtimalle cosinüs 0,80 olsa bile en fazla kondansatör ihtiyacınız 40 kvar civarı çıkıyor siz neye dayanarak 65 kvar kondansatör bağladınız.Motor ihtiyacından fazla kondansatör bağlamanız ve bu kondansatörlerden kapasite kaybeden varsa akımlarda dengesizlik olacağı için farklı akım görmeniz normal olur.Ek olarak güç kaliteniz ihtiyaçtan fazla kapasite koyduğunuzdan bozulacaktır.Sizin tabirinizle tüp (kondansatör) ihtiyacı kadar konur.Fazlası sistemede motorunuza da zararlıdır.
 
Bence kondansatör gücünüz fazla motorunuz tahminen 65 kw civarı en kötü ihtimalle cosinüs 0,80 olsa bile en fazla kondansatör ihtiyacınız 40 kvar civarı çıkıyor siz neye dayanarak 65 kvar kondansatör bağladınız.Motor ihtiyacından fazla kondansatör bağlamanız ve bu kondansatörlerden kapasite kaybeden varsa akımlarda dengesizlik olacağı için farklı akım görmeniz normal olur.Ek olarak güç kaliteniz ihtiyaçtan fazla kapasite koyduğunuzdan bozulacaktır.Sizin tabirinizle tüp (kondansatör) ihtiyacı kadar konur.Fazlası sistemede motorunuza da zararlıdır.
Cos u 1 secti heralde.sayactan baktigimizda 1 olmasi gerek dedi elektrikci. Bu kondansator ihtiyacinin formulunu aciklayabilirmisiniz? Cos nedir?
 
Bir kerede kondansatörlerı devreden cıkararak, akımı ölçün, eşit veya eşide yakınsa, sorun kondansatörlerde, değilse motor sargılarında olabilir.
Bırde kullandıgımız pens ampermetreler, kablo etrafında cevrımekle, kabloya olan yakınlık vs de değişik deger ölçebilir,
 

Forum istatistikleri

Konular
129,349
Mesajlar
925,603
Kullanıcılar
451,819
Son üye
Emre1773

Yeni konular

Geri
Üst