motor ısınınca duruyor

Sürücü üzerinden motorun çektiği akımı kontrol edip, akım limitine kadar çıkıp çıkmadığına bakabilirsin. Sürücü, motor akımı girilen akım limitine geldiğinde motor frekansını düşürmeye başlar. Taki akım limitin altına düşene kadar. Bu yüzden motorun duruyor olabilir. Benimde başıma aynı şey gelmişti. Sonradan mekanik aksamda bir zorlama sıkışma olduğunu bulmuştuk.

Ayrıca sürücünün motor devrini düşürmesi esnasında belli bir hızın altına geldiğinde "stahl" hatasıda verebilir. (aktif edilmiş ise)
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bu tip motorlar genellikle benim bildiğim kadarıyla benzinliklerde pompa motoru olarak kullanılıyor ve bu motorların sarılışları esnasında termistör kullanılıyor belirli bir ısı altına düşünce motor yeniden çalışmaya başlıyor.
 
Merhabalar, 0.75 kw motorlar sürücü ile çalıştırılacağı zaman genellikle motor üçgen bağlanır.Sizin motor içten bağlı ise %99 yıldız köprülüdür. Bu yüzden durma yapar ,hatta motor yanar.
 
Yunuscum bİzde İŞletmemİzde sİzİn gİbİ bu motor sÜrÜcÜlerİnden Çok sayida kullanmaktayiz senİn sikintin bence motorun bİ Şekİlde isinip akimlarinin yÜkselmesİ ve sÜrÜcÜyÜ devre diŞi birakip motorun durmasi soĞuyunca yİne ÇaliŞiyordur mutlaka bu sÜrÜcÜ Üzerİnde bazi parametrelerİ degİŞtİrmen gerektİnİ gÖsterİr sÜrÜcÜde senden nomİnel akimlar İstenmİŞdİr bunlari İncelersen sorunu anlarsin.

motorusÜrÜcÜsÜndekİ momİnel akimlari kontrol et daha sonra motoru ÇaliŞtir,motor ÇaliŞirken akimlari sÜreklİ bİr pensampermetrele takİp et,son olarakda motorun isinip devre diŞi kaldiĞi zamani kaÇirmadan akimlarin motor isininca yİkselİp yÜkselmedİĞİne bak eger yÜkselİyorsa sÜrÜcÜ Üzerİndekİ nomİnel akimlari geÇİyormu eger geÇerse motorun devre diŞi kalir.
bu durumu dÜzeltmek İÇİn sÜrÜcÜ parametrelerİnden nomİnel akimlari gerektİgİ noktalara kadar yÜkselt.
 
bence daha önce yıldız üçgen konusunu biraz incelemelisin
 
motor büyük bi olasılıkla yıldız bağlı.doğal olarak moment düşücektir.belli bi yere kadar motor belli yükte çalışıyordur fakat yük arttığında moment düştüğü için motor duruyordur.büyük bi ihtimalle sürücü hata vermiyordur.motor bağlantısını üçgene çevir.
 
ÇaliŞtiĞin frekanslar dÜŞÜkse ÖrneĞİn 20hz gİbİ sÜrÜcÜ ve motor isinir. motor yildiz baĞli İse zaten gÜÇsÜz ÇaliŞtiĞi İÇİn dÖnmez durur.
 
SÜrÜÇÜ gÜcÜ nÜn yÜksek olmasi bu sorunu Çikarmaz bence motor yildiz baĞli ve moment dÜŞtÜĞÜ İÇİn motor duruyor bu durumda motorun kavrulmasi olasidir saygilar
 
bu durumda motorun kavrulmasi olasidir

evet sürücü gücü motor ile aynı olunca sürücü aşırı akımdan dolayı korumaya geçer ve motorun bu hale gelmesini engeller.

Fakat sürücü gücü motordan büyük ise motor aşırı akım çekse bile (nominal çalışma frekansının altındaki çalışmalarda dursa bile), sürücü motora hala akım vermeye devam eder. Sonuç; malum motor yanar.

Saygılar
 
yunus_ ' Alıntı:
neden üçgen bağlantı yıldız bağlanması doğru değil mi 220 volt çıkartıyor sürücü
sevgili yunus kardeşim;
konunun üzerinden baya zaman geçmiş.Durum ne bilmiyorum ama,bu üçgen meselesi havada kalmış.Buna ne çözüm buldunuz?
birisi yıldız üçgen rölesinin çıkışını ters bağlamış.11 kw lık motor üçgen kalkıp yıldız devam ediyormuş.Yakın zamanda yandı canım 11KW lik motor.Senin de başına gelmesini istemem.öncelikle mutlaka bunu halletmen gerekir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,576
Mesajlar
918,713
Kullanıcılar
450,580
Son üye
atacan.yucel

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst