Li-Ion Şarjı

Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
2
Puanları
1
Herkese merhaba.

Ekteki şematik görünümde kullanılan piller, 3,7 Voltluk 3400 mAh Li-Ion pillerdir. İstediğim şey 2 motoru şemadaki gibi sürebilirken, pillerin tamamını tek bir soketten şarj edebilmek.

Bunun için aralara switch'ler koyabilirim tabi ki ama istediğim şey bu işi pratik bir şekilde yapabilmek. Benzer bir şeyi internette tristörlü-triyaklı devreler ile görmüştüm, ancak elektronikçi olmadığım için tam olarak nasıl yapmam gerektiğini bilmiyorum.

Bu konuda bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Saygılarımla.

GucDevresi.png
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
bildiğim kadarı ile seri hiçbir pil şarj edilemiyor
ki lityum piller özellikle tek tek şarj edilmelidir.
pil başına bir tane akrep denilen harici şarj aleti alıp şarj etmelisiniz. ki zaten pil sayısı fazla bu kadar büyük güçte bir şarj aleti olmaz. ayrıca olsa da ısınma çok olur. birden fazla alıp ısınmayı indirgemek uzun vadede adaptör ömrü için daha iyi olacaktır. ayrıca tek bir ana sarj aleti bozulursa hiç şarj edemezsiniz ama biri bozulsa bile yedeği kullanır yola devam edersiniz.
ama bence madem bir motora 12 pil takıyorsunuz eğer ağırlık sorun değilse aku kullanabilirsiniz. aküler o kadar pilin alanını kaplar az daha ağırdır ama en azından o gerilimi 20 saat verir. hem kısa devre akımı için üretilmişlerdir zaten.
 
Hazır devreler var her pili maksimum 4,2 volta kadar şarz eder. Linkteki devreden 3 adet kullanarak sorununuzu çözebilirsiniz.

http://www.birikimpilleri.net/12m-l...ah-3-cell-lithium-devre/urundetay/952192.aspx

Ek: 3 lü seri 5 li paralel lion guruba 12,6 volt verirseniz teorik olarak sorun çıkmaz ama pratikte birbirine eş pil olmayacağından pil ömürleri kısalır. Linkteki devre guruptaki her pili ayrı ayrı kontrol edip doldurur dolan pilin şarzını keser böylece pillerin zarar görmesi önlenir. Pil ömürleri önemsenmez ise devreden bir adet kullanabilirsiniz. Aşağıdaki linkteki devreden bir tane kullanıp pillerinizi de ikili paralel yaparsanız altılı gurubunuzu sökmeden şarz edebilirsiniz. Üçlü gurubunuza da yukarıdaki linkteki devreden bir tane kullanırsınız.

http://www.birikimpilleri.net/12m-l...cell-15-a-lithium-devre/urundetay/955176.aspx
 
Son düzenleme:
Elektronikçi olmasanızda seri ve paralel bağlantı kısımlarını güzel yapmışsınız.
Yalnız bu bağlantılarda sakıncalı durumlar var;
misal Şarj durumunda 3lü seri gruplar birbirine paralel bağlanmış,
bu sıkıntı çıkarabilir,
en azından her bir 3lü grup tek tek şarj edilmeli.
Yukarıda önerilen gibi bir şarj devresi iyi olur.

Li tabanlı pillerin şarjları özel bir yöntem istiyor,
yani direk 3.7V luk pile 4.2V vereyim şarj olsun demek mümkün değil.

Yine, bu sefer motoru çalıştırırken, 22.2V luk 6lı seri iki grup birbirine paralel bağlanmış,
buda sağlıklı bir bağlantı değil.
Pilleri mümkün mertebe paralel bağlamamak lazım,
dolu olan boş olanı şarj etmeye çalışır.
Aynı özelliklerde, mAh, V, üretiminden itibaren kullanılmışlık zamanı,
şarj durumu, hatta markası bile aynı olsa iyi olur,
pilleri paralel bağlamakta çok sıkıntı olmaz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,183
Mesajlar
915,685
Kullanıcılar
449,953
Son üye
bavenes

Yeni konular

Geri
Üst