Frekans Konvertörü - PT100 Bağlantısı

Under Ground

Profesyonel Üye
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
6,074
Puanları
2,556
Yaş
40
Arkadaşlar frekans konvertörü plc haberleşmesi üzerinden sürülen üç fazlı iki asenkron motorda frekans konvertörünün analog girişlerine PT 100 ler direk bağlanmış durumda . Hatta her faza ait sargılara birer PT 100 konulmuş ve bu PT100 ler motor klemensinde seri bağlanarak frekans konvertörünün analog girişlerine bağlanmış . Bu durumu anlayabildiğimi ve izah edebildiğimi söyleyemiyeceğim malesef . Bir PT 100 ün PLC yada frekans konvertörüne analog giriş olarak bağlanabilmesi mümkün mü ? Devre şemasını da yüklüyorum yorum yapabilecek arkadaşlar için .

5741Ekran_Goruntusu_-_2017-03-29_19-26-11.png


İlk başta devre şemasında ki gösterime göre bunların PTC olduğunu sandım . Fakat motor kofrasını açınca özellikle PT 100 olduğu yazı ile belirtilmiş. Her faza ait 3 adet PT 100 mevcut , bunlar köprülenip frekans konvertörüne bağlanmış . İşin arıza kısmını anlatmıyorum , zira o kısım daha çetrefilli .
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Selambuna benzerini 7sene önce yurtdışında fırın panosunda canli sini gördüm nasıl inverter e hariçten bağlanan 5k pot oransal olarak analog 0-10v olarak motorun hızını ayarliyorsa sizin o pt100 veya ptc gibi sıcaklık elemanı da aynı isi yapıyor düşünün ya 4-20mA veya 0-10 v

Yalnız x2 klemensleri isi prosesi gibi role nin sensor girişi gibi düşünüyorum
 
Motordakı sargılar, satgı sıcaklıgını kontrol eden, PTC/NTC sınıfı termostatlardır. Motor sargısı ısındıgında sürücü motor kontaktörune gıden enerjiyi keserek, motoru stop ettırecek ve bunuda belkı ekran uzerınde veya bır seslı/optık ikazla bildirecektir.

X2 terminalide, motor miline veya cevirdiği mekanık düzene baglı encodr kablolarıdıur.
 
Son düzenleme:
Motordakı sargılar, satgı sıcaklıgını kontrol eden, PTC/NTC sınıfı termostatlardır. Motor sargısı ısındıgında sürücü motor kontaktörune gıden enerjiyi keserek, motoru stop ettırecek ve bunuda belkı ekran uzerınde veya bır seslı/optık ikazla bildirecektir.

X2 terminalide, motor miline veya cevirdiği mekanık düzene baglı encodr kablolarıdıur.
Bu projede PT100 kullanmışlar üstadım, özellikle kontrol ettim motoru.
@-Acemi-
3 x PT100 sensor, motor with three sensors which are connected in-line.
It is needed to set AOUT function as following: (6.X.1) = „sensor PT100“.
3x sensor PT100
The sensors are supplied with constant current from analogue output AOUT1 (2). Voltage
decrease is sensed by analogue input AIN1
Sensörler, AOUT1 analog çıkışından (2) sabit akım ile beslenirler. Voltaj Analog giriş AIN1 ile algılanır.


Sürücü analog girişine PT100 bağlandığında ve bu mod seçildiğinde analog girişine sabit bir akım vererek oluşan voltajı okuyor ve ona göre sıcaklık değerini algılıyor . Kendinden transmitterli eleman yani :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@-Acemi-
3 x PT100 sensor, motor with three sensors which are connected in-line.
It is needed to set AOUT function as following: (6.X.1) = „sensor PT100“.
3x sensor PT100
The sensors are supplied with constant current from analogue output AOUT1 (2). Voltage
decrease is sensed by analogue input AIN1


Sensörler, AOUT1 analog çıkışından (2) sabit akım ile beslenirler. Voltaj Analog giriş AIN1 ile algılanır.

Dökümanı okudum Hocam tekrar teşekkürler:), makina neydi onu merak ettim.

Saygılar...
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst