Frekans converter

nihatlek

Üye
Katılım
5 May 2008
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
39
Selam arkadaşlar, Benim çalıştığım yerde daha önce direk yol verme ile çalışan 37kW lık bir motor, frekans converter ile çalıştırılması planlandı. Motor frekans converter ile devreye alınır alınmaz alakasız bir yerde ki sıcaklık sensörünün den alarm geldi ve bütün sistemi durdurdu. Önceki tecrübede bütün fabrika sistem devre dışı olduğundan tekrar deneme olayı da bayağı zor ve riskli oluyor.

Bu konu ile ilgili düşüncesi veya herhangi bir tecrübesi olan arkadaşlar deneyimlerini benimle paşlşırlarsa sevinirm.

İyi çalışmalar.

:eek::eek:
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Öncelikle sıcaklık sensöründen gelen alarm bilgisi daha önce de sistemi durdurabilecek nitelikte miydi? Alakasız demişsiniz ama belli ki alakalı, sıcaklık nerenin sıcaklığı? Frekans konvertör ile kumanda sistemin arasında nasıl bi' bilgi alışverişi var?
Doğrudan yolvermede, motor nominal hızına çok kısa zamanda çıkabilir. Bu süre, -parametrelere göre ayarlanır- frekans konvertör ile uzun veya kısa tutulmuş ve dolaylı olarak sistemde bazı aksaklıklara neden olmuş olabilir.
Bir de neden softstart değil de frekans konvertör kullanılmış? Değişken hız kontrolü mü var? Önceden hız kontrolü yapılmadığına göre, motorun çalışma rejiminde bi' değişikliğe mi gidildi?
 
Bu olay bir kaç defa başıma geldi. Bence sıkıntı frekans konvertöründen kaynaklananan manyetik etkinin analog sinyali bozması. Tavsiye, PLC topraklamasını sistem topraklamasından ayırman yönünde. Eğer böyle bir imkan yok ise konvertörden motora kadar olan kabloyu iyi bir ekranlı kablo ile değiştirmen. Bugün sıcaklık değeri bozulur yarın başka bir değer. Bu ikisinden birini mutlaka yapman lazım.
 
Öncelikle sıcaklık sensöründen gelen alarm bilgisi daha önce de sistemi durdurabilecek nitelikte miydi? Alakasız demişsiniz ama belli ki alakalı, sıcaklık nerenin sıcaklığı? Frekans konvertör ile kumanda sistemin arasında nasıl bi' bilgi alışverişi var?
Doğrudan yolvermede, motor nominal hızına çok kısa zamanda çıkabilir. Bu süre, -parametrelere göre ayarlanır- frekans konvertör ile uzun veya kısa tutulmuş ve dolaylı olarak sistemde bazı aksaklıklara neden olmuş olabilir.
Bir de neden softstart değil de frekans konvertör kullanılmış? Değişken hız kontrolü mü var? Önceden hız kontrolü yapılmadığına göre, motorun çalışma rejiminde bi' değişikliğe mi gidildi?

Öncelikle ilginize çok teşekkür ederim. Olayı biraz daha detaylı açıklamaya çalışayım.
Frekans converter'ı bağladığımız bir fan motoru. Sıcaklık sensörünün olduğu yer ise kesici (Plastiği kesiyor). Birbrileri arasında hiç bir elektriksel bağlantı yok. Ama kesici sistem de önemli olduüğundan o durunca bütün fabrika duruyor. Fan durdurğunda ise yedekleri var ve otomatik molarak onlar devreye giriyor. Fana frekans converter takmamızın nedeni enerji tasarrufu ve bazı parçaların mekaniksel olarak ömrünü arttırmak.

İlginize Teşekkür ederim.
 
Öncelikle ilginize çok teşekkür ederim. Olayı biraz daha detaylı açıklamaya çalışayım.
Frekans converter'ı bağladığımız bir fan motoru. Sıcaklık sensörünün olduğu yer ise kesici (Plastiği kesiyor). Birbrileri arasında hiç bir elektriksel bağlantı yok. Ama kesici sistem de önemli olduüğundan o durunca bütün fabrika duruyor. Fan durdurğunda ise yedekleri var ve otomatik molarak onlar devreye giriyor. Fana frekans converter takmamızın nedeni enerji tasarrufu ve bazı parçaların mekaniksel olarak ömrünü arttırmak.

İlginize Teşekkür ederim.

Ben ifadenizden şunu anlıyorum. Daha önce Y-D ile yolverilen fan motoru şimdi frekans konvertör ile yolveriliyor fakat fan eskisine oranla yeterince üflemiyor. Sıcaklık ölçüm yerinde yeterli soğuma olmadığı için sistem duruşa geçiyor. Yani fanın yetersizliğinden dolayı proseste aksama oluyor.
Fan motorların normal çalışmaları sırasında sürücünün 50Hz frekans ile motor sürmesi ve motorun nominal devrinde çalışması gerekir. En kısa en doğru yöntem motor milinden devir ölçümü yapmandır. Devir normalse sürücü-motor ilişkisinde bir sıkıntı yok. Devir düşükse frekans konvertörün parametrelerinde düzenleme gerekli.
 
Hocam invertör girişinde Şebeke filtresi kullanmanızı öneririm.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,892
Kullanıcılar
450,003
Son üye
ozdekaratas07

Yeni konular

Geri
Üst