fan motoru

programcı

Üye
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
34
Puanları
1
Yaş
39
selam değerli arkadaşlar nasılsınız bu arada inşllah iyisinizdir sizlere bir konuda tanışmak istedim ben elektrikli termosifondan çıkartığım termostarı arabanın hareret yapmaması için radiyatör fan motorunda kulmak istiyorum bu arada termostar alternatif akım için imal edilmiş oysa araba aküsü düz akım bir sakıncası varmı bu konuda bilgisi olan varsa fikrini almak istiyorum iyi geceler hoşçakalın
 
Teorik olarak bunları, sadece kontak içerdikleri için (Akım uygun olduktan sonra) kullanmanda sakınca görünmüyor.

Fakat uygulama olarak şahsen ben bu termostatlara güvenip arabamın motorunu emanet etmezdim. Bildiğim kadarıyla arabalarda kullanılanlar hem sarsıntılara hem nem ve rutubete daha dayanıklı üstelik daha hassas olarak (Salınım az ) çalışmaktalar.

Arabaların radyatör soğutma fanlarıda hiç küçümsenecek akım çekmezler.
 
Sn.programcı ;
Öncelikle şunu belirtmeliyimki yapacagınız düzenekte termostatı sadece açma kapama elemenı olarak kullana bilirsiniz.
Radyatör fan motorunun ne kadar akım çektigini tam olarak bilmiyorum ama,termostat rolenin bobin üçlarını tetikler rolenin kontaklarındada fan motorunu beslerseniz herangi bir sorun olacagını sanmam ama burda önemli olan termostat radyatör sistemi için uygunmu hangi ısı aralıklarında açma ve kapama verecek önemli olan budur,onun haricinde dedigim gibi basit bir düzenekle bu işi hallede bilirsiniz.
Saygılarımla;
 
açıklamalrınız için teşekurler arkadaşlar zaten termostat termosifon resistansı için imal edilmiş buda buda yuksek akım çeken resistansdır fan motorun akımı fazla olacağı sanmam ısı ayarı ise arabanın termometreisnde görerek ayarlıyacam şu anda kırmızı bölgeye yaklaşınca fan motoru devreye giriyor oysa ben normal aralıkta olması yerde olacağı şekilde ayarlıyacam kolay gelsin
 
Sn.programcı ;
Yardımcı olabildiysek eger asıl ben teşekkür ederim.
Güzel bir konuydu aklında soru işareti olan arkadaşlarımında böylelikle,soru işaretlerini kaldırmış olduk.
Saygılarımla;
 
bence olmaz çünkü termosifonlardaki termostatlar genelde iki uçludur hemde ısınınca açan kkontaktır.buda sizin işinize gelmez.
 
sayın antirifiston 4 uçlu dur yani ısınınca iki sini açiyor diğer ikisi nide kapatıyor soğuyunca tam tersi oluyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,808
Kullanıcılar
449,985
Son üye
sSait Başdaş

Yeni konular

Geri
Üst