Dc güç kaynaklarının paralel bağlanması hakkında soru?

Sonuçta alternatör çıkışı ister istemez regüle de etsem salınımlı olacak. Aküye zarar vermemesi için ne tavsiye edersiniz. Konjektör yeterli olurmu. Birde benim aküm 36V luk bir akü konjektörle kullanılabilirmi?

Konjektör bir regüle devresi değildir. Alternatörün alan sargı gerilimini değiştirerek gerilimi sabit tutar. Saygılar.

- - - Updated - - -

Sonuçta alternatör çıkışı ister istemez regüle de etsem salınımlı olacak. Aküye zarar vermemesi için ne tavsiye edersiniz. Konjektör yeterli olurmu. Birde benim aküm 36V luk bir akü konjektörle kullanılabilirmi?

Konjektör bir regüle devresi değildir. Alternatörün alan sargı gerilimini değiştirerek gerilimi sabit tutar. Saygılar.
 
Sonuçta alternatör çıkışı ister istemez regüle de etsem salınımlı olacak. Aküye zarar vermemesi için ne tavsiye edersiniz. Konjektör yeterli olurmu. Birde benim aküm 36V luk bir akü konjektörle kullanılabilirmi?

Sn.truvadc;Alternatörünüzün nominal çıkışı(En iyi verimle çalıştığı devirde verdiği akım-gerilimi)kaç volt ac. dir? 36 volt ac.'den düşükse,bu alternatör aküdeki şarj işleminde işe yaramayacaktır.Şarjı gerçekleştiren olay voltaj farkıdır,yani 36 volt dc.çıkışlı(Doğrultmadan sonra) bir alternatör,36 volt dc.'lik bir aküyü dolduramaz.Doğrultmada da,yine ac.den dc. ye geçerken de, köprü diyotlarda,otomobildeki 6'lı diyotlarda da 0.70*2=1.40 voltluk bir voltaj düşümü olur.Bu nedenle alternatörünüz nominal devirde en az 36+1.40= 37.40 volt ac. den daha yüksek değerlerinde,örneğin 45 volt ac.'yi verebilmelidir.

Konjenktör kelimesi,yalnızca otomobildeki elektomıknatıslı olarak dönen bir rotorun,alan akımını denetleyerek şarjı kontrol eden ve tamamıyla elektronik olan kontrol ünitesi için kullanılır.(Alternatörün üzerinde yer alan küçük bir elemandır)ve yalnızca otomobildeki alternatöre özgüdür.Sizin gerilimi ve şarj akımını kontrol edecek elemanınız ise bir akü şarjörüdür.Yani evlerde aküleri şarj etmede kullanılan otomatik şarj etme devreleri gibi bir devre tam olarak size gereklidir.Otomobillerde kullanılanı sizin hiç bir işinize yaramayacaktır.Evlerde akü için kullanılan akü şarjörünün,siz 45-50 volt ac. ye göre hazır yapılmış devresini bularak veya araştırıp yaparak,trafodan girilen yerden siz 45-50 volt ac.yi(Alternatörünüzün 2 kutuplu,tek fazlı ve bir bisiklet dinamosu gibi,ancak biraz daha büyüğü olabildiğini varsayarak bunu size söylemekteyim)bir trafo yerine,bir akü şarjörünün giriş hattında yer alan dc. giriş uçlarına bağlayacaksınız.Devrede belirli bir voltajda,akü şarjını, elektronik elemanların ince ayarını potansiyometre,trimpot ile de gerektiği şekilde yaptığınızda,akü şarjınız belirli,ayarlanmış ve ideal bir gerilimde,devrenizin aküyle bağlantısını, şarj işleminde,akü dolunca otomatik kesmiş olacaktır.Örneğin,aşağıdaki otomatik akü şarjörü devresi,otomobillerdeki 12 voltluk kurşun-asit aküler içindir.Siz 36 voltluk akünüz için bu şekilde benzer bir şarj devresini düşünerek araştırın.Kolay gelsin.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/akü-şarj-devresi-otomobil-aküsünü-şarj-etmek-için.4217/

Akusarj2.gif
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst